fbpx

Citymagthess.gr

Δεκέμβριο φεύγει και το τελευταίο εργοτάξιο του μετρό από την Εγνατία

Μοιραστείτε το

Στην κεντρική φωτό: φωτορεαλιστική απεικόνιση του ολοκλημένου σταθμού «Βενιζέλου» του μετρό Θεσσαλονίκης.

 

Στα μέσα του προσεχούς Δεκεμβρίου θα απελευθερωθεί πλήρως η οδός Εγνατία από τα εργοτάξια του μετρό και θα ανοίξει στο σύνολό της, ενόψει και της έναρξης των εργασιών για το FlyOver, όπως ανακοίνωσε νωρίτερα ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, από το αμαξοστάσιο Πυλαίας. Ο κ. Ταχιάος ανακοίνωσε ακόμη ότι το ενιαίο εισιτήριο που θα ισχύει για όλα τα αστικά μέσα συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη θα είναι φθηνότερο έναντι αυτού στο μετρό της Αθήνας (που είναι 1,20 ευρώ) και κοντά στη σημερινή τιμή του εισιτηρίου του ΟΑΣΘ, ήτοι ένα ευρώ, ενώ η βασική γραμμή του μετρό στην πόλη αναμένεται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία στο δεύτερο εξάμηνο του 2024. Η δε επέκταση του μετρό προς Καλαμαριά θα ακολουθήσει έξι μήνες μετά την εμπορική λειτουργία της βασικής γραμμής.

Το πρωί, στο αμαξοστάσιο Πυλαίας βρέθηκε σύσσωμη η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, υπό τον υπουργό, Χρήστο Σταϊκούρα. Το «παρών» έδωσαν, επίσης, η υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, οι γενικοί γραμματείς, Γιάννης Ξιφαράς και Κώστας Μαγουλάς, ο υφυπουργός Πολιτισμού, Γιώργος Διδασκάλου, ο διευθύνων σύμβουλος της «Ελληνικό Μετρό», Νίκος Κουρέτας, και εκπρόσωποι της εταιρείας.

Το χρονοδιάγραμμα και οι εκκρεμότητες

Για τη βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Ταχιάος επισήμανε ότι το κόστος κατασκευής της ανέρχεται (μαζί με τις συμπληρωματικές συμβάσεις για τα αρχαιολογικά) στο 1,5 δισ. Ευρώ, ενώ τόνισε ότι έχουν γίνει όλα τα έργα πολιτικού μηχανικού και μένουν μόνον ορισμένα «φινιρίσματα» στα αρχιτεκτονικά και η ενσωμάτωση των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων. Τόνισε, δε, ότι στα μέσα του ερχόμενου Δεκεμβρίου θα έχει κατασκευαστεί η πλάκα οροφής στον σταθμό «Βενιζέλου» και θα μπορούν να ξεκινήσουν οι δοκιμαστικές διαδρομές των συρμών σε όλο το μήκος της βασικής γραμμής, καθώς έχουν ήδη εγκατασταθεί στις αποβάθρες και οι θύρες ασφαλείας (PSD). Στο πλαίσιο αυτό, όπως πρόσθεσε, η «Ελληνικό Μετρό» αποσύρει τις τελευταίες εργοταξιακές καταλήψεις και μέχρι τα μέσα του προσεχούς Δεκεμβρίου θα απελευθερωθεί και η οδός Εγνατία, σε όλο της το πλάτος, στο ύψος του σταθμού «Βενιζέλου».

Σε εκκρεμότητα μένει η κατασκευή του σταθμού μετεπιβίβασης στη Νέα Ελβετία, σημείωσε ο κ. Ταχιάος, διευκρινίζοντας ότι η ανάθεση του έργου στην «Ελληνικό Μετρό» ΑΕ αναμένεται να γίνει την επόμενη εβδομάδα, με νόμο που θα περάσει από τη Βουλή. Γνωστοποίησε επίσης ότι θα ξεκινήσει και ο διαγωνισμός για το ενιαίο εισιτήριο.

Μεταξύ άλλων, ο υφυπουργός Υποδομών ανέφερε ότι στο αμαξοστάσιο του μετρό στην Πυλαία βρίσκονται ήδη 18 συρμοί και αναμένονται άλλοι 15, επισημαίνοντας ότι, με τη λειτουργία του έργου, τα τρένα που θα ελέγχονται από το κέντρο ελέγχου θα περνούν κάθε ενάμισι λεπτό: «Θα υπάρχουν 40 τρένα την ώρα ανά κατεύθυνση σε ώρα αιχμής, που θα εξυπηρετούν 18.000 επιβάτες, επίσης ανά κατεύθυνση» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Τα στοιχεία της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης

  • 13 σύγχρονοι σταθμοί (απόσταση μεταξύ σταθμών: 500-600 μ. Μήκος αποβάθρας: 60 μ.).
  • 9,6 χλμ. γραμμής, με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς.
  • 18 υπεραυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, χωρητικότητας 450 ατόμων.
  • Συστήματα αυτόματων θυρών επί των αποβάθρων (PSD doors) κάθε σταθμού, για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού.
  • Δημιουργία αμαξοστάσιου έκτασης 50.000 τετρ.μ, με κατασκευή και εξοπλισμό του Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) στην περιοχή της Πυλαίας.

Στοιχεία επέκτασης βασικού δικτύου προς Καλαμαριά

  • Πέντε σύγχρονοι σταθμοί (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα).
  • 4,77 χλμ. γραμμής, με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς.
  • Δεκαπέντε υπεραυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, χωρητικότητας 450 ατόμων.
  • Συστήματα αυτόματων θυρών επί των αποβάθρων κάθε σταθμού (PSD doors), για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού.

Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του έργου της βασικής γραμμής και της επέκτασης προς την Καλαμαριά, αναμένεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 313.000 επιβάτες. Υπολογίζεται ότι θα κυκλοφορούν περί τα 57.000 λιγότερα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, επιτυγχάνοντας έτσι μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους ημερησίως.

Οι επεκτάσεις του μετρό Θεσσαλονίκης

Για το μετρό Θεσσαλονίκης, οι δύο βασικές επεκτάσεις (προς τη βορειοδυτική περιοχή του αστικού ιστού της πόλης και προς το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης) είναι η φυσική εξέλιξη για την ολοκληρωμένη ανάπτυξή του. Για την επέκταση στη βορειοδυτική περιοχή, η «Ελληνικό Μετρό» ΑΕ έχει ήδη υπογράψει σύμβαση στις 08.03.2023 για τις πρόδρομες εργασίες της. Στόχος είναι, όταν ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την υλοποίηση της συγκεκριμένης επέκτασης, να έχουν ολοκληρωθεί όλες οι εργασίες, οι οποίες στη βασική γραμμή στοίχισαν σε χρόνο και χρήμα. Για την επέκταση προς το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης έχουν ξεκινήσει τοπογραφικές μελέτες και γεωτεχνικές-γεωλογικές έρευνες.

Η 18λεπτη «βόλτα» με συρμό του μετρό Θεσσαλονίκης

Κοντά στα 18 λεπτά διήρκεσε η διαδρομή της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών από το αμαξοστάσιο της Πυλαίας στον σταθμό Αγίας Σοφίας – αυτόματα μέχρι τον σταθμό «Σιντριβάνι» και μετά χειροκίνητα.

Οι επιβαίνοντες στον συρμό αποβιβάστηκαν στην αποβάθρα στο επίπεδο «-4» και ανέβηκαν με τις κυλιόμενες σκάλες στο επίπεδο «-1», όπου βρίσκονται τα εκδοτήρια εισιτηρίων. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών συνομίλησε με τους εργαζόμενους και, αστειευόμενος, τους είπε ότι είναι καλή ευκαιρία να κόψουν εισιτήρια. Στη συνέχεια ανέβηκαν στην οδό Εγνατία, όπου έχει στηθεί το στέγαστρο, το οποίο προστατεύει τα αρχαιολογικά ευρήματα.


Μοιραστείτε το

Κύλιση στην κορυφή

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να διαβάσετε την Πολιτική απορρήτου.

Ρυθμίσεις Cookies

Παρακάτω μπορείτε να επιλέξετε ποια cookies θα επιτρέψετε σε αυτή την ιστοσελίδα. Πατήστε στην αποθήκευση ρυθμίσεων για να εφαρμόσετε την επιλογή σας.

ΛειτουργικάΗ ιστοσελίδα για να δουλέψει χρησιμοποιεί κάποια απαραίτητα λειτουργικά cookies.

ΣτατιστικάΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για στατιστικούς σκοπούς, ώστε να μπορούμε να βελτιώσουμε το περιεχόμενο που σας προσφέρουμε.

Κοινωνικά ΔίκτυαΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies από τα κοινωνικά δίκτυα, ώστε να μπορούμε να σας δείξουμε περιεχόμενο από πλατφόρμες όπως το YouTube και το FaceBook. Αυτά τα cookies μπορεί να καταγράφουν τα προσωπικά σας δεδομένα.

ΔιαφημίσειςΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για διαφημιστικούς σκοπούς, ώστε να μπορούμε να σας προσφέρουμε περιεχόμενο που σας ενδιαφέρει. Αυτά τα cookies μπορεί να καταγράφουν τα προσωπικά σας δεδομένα.

ΆλλαΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί και ορισμένα cookies από υπηρεσίες που δεν εμπίπτουν στις παραπάνω κατηγορίες