«Πρόκειται για περίπου 13 μέτρα από τη θεμελίωση ενός κτηρίου των αρχών του 20ού αιώνα, το οποίο επεκτείνεται και κάτω από την Τράπεζα της Ελλάδος», δηλώνει στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης, Ελισάβετ Τσιγαρίδα. «Τέτοια κτίσματα του 20ού αιώνα, τα οποία είναι νεότερα –και όχι αρχαία– δεν τα κρατάμε. Αυτό όμως μέχρι στιγμής παρέμεινε έτσι για λίγο, μέχρι να το καθαρίσουμε, να δούμε τι ακριβώς είναι και να εξετάσουμε το ενδεχόμενο να το κρατήσουμε – όχι, βεβαίως, για να φαίνεται, αλλά για να μην το καταστρέψουμε», προσθέτει η κυρία Τσιγαρίδα.
Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, ζητήθηκε από την ΕΥΑΘ, αν είναι δυνατόν, να κάνει μια προσπάθεια να περάσουν οι αγωγοί δίπλα από τη θεμελίωση του κτηρίου και στη συνέχεια να σκεπαστεί και πάλι, έχοντας βέβαια υπόψιν ότι ο χρόνος δεν είναι σύμμαχος σε μια περίοδο που η Θεσσαλονίκη αντιμετωπίζει σοβαρότατα κυκλοφοριακά προβλήματα.
Σύμφωνα με πηγές της ΕΥΑΘ, αυτό δεν είναι δυνατόν να συμβεί, καθώς το υπέδαφος είναι πολύ πυκνό από άλλα δίκτυα και εμπόδια, ενώ το έργο, που έχει ξεκινήσει από το ύψος της λεωφόρου Νίκης και έχει φτάσει ώς την Τσιμισκή, πρέπει να φτάσει εντός του χρονοδιαγράμματος μέχρι το ύψος της Εγνατίας.
Οι πληροφορίες πάντως που πρόσφερε το συγκεκριμένο κτήριο, το οποίο καταγράφηκε από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης, έχουν να κάνουν με την οικοδομική γραμμή της πόλης πριν από τη μεγάλη πυρκαγιά του 1917, δηλαδή στις αρχές του 20ού αιώνα.