Σε μια περίοδο που όλα είχαν σταματήσει λόγω της πανδημίας τού νέου κορωνοϊού, οι εργασίες στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», στη Θεσσαλονίκη, συνεχίζονταν με γοργούς ρυθμούς, μεταφέροντας το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση των έργων πολύ νωρίτερα από το αναμενόμενο. Έτσι, ενώ τα έργα ήταν προγραμματισμένα να τελειώσουν τον Απρίλιο του 2021, σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή Ανάπτυξης της Fraport Greece, Γιώργο Βήλο, υπολογίζεται να έχουν ολοκληρωθεί ώς το τέλος τού τρέχοντος έτους ή στις αρχές του επόμενου. Ήδη, σήμερα ένα μεγάλο τμήμα τού νέου τερματικού σταθμού είναι πλέον έτοιμο και βρίσκεται εδώ και πέντε εβδομάδες σε επιχειρησιακή λειτουργία.
Ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση του αεροδρομίου «Μακεδονία» αφορά επένδυση ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ. Περιλαμβάνει κατασκευή νέου αεροσταθμού επιφάνειας 34.100 τετρ.μ. ως επέκταση του υφιστάμενου και δημιουργία νέας πρόσβασης, ενώ συγχρόνως γίνεται ανακαίνιση του υπάρχοντος αεροσταθμού.
Το νέο πρόσωπο
Τι άλλο, όμως, θα δει ο επισκέπτης στο νέο αεροδρόμιο; Σύμφωνα με τα στοιχεία της Fraport Greece, τα σημεία check-in αυξάνονται κατά 45%, ενώ τα σημεία ασφαλείας και ελέγχου θα αυξηθούν κατά 115%. Εγκαθίσταται μοντέρνο σύστημα ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών και την ίδια ώρα ο συνολικός αριθμός των πυλών αναχωρήσεων αυξάνεται κατά 50%, ενώ οι ιμάντες παραλαβής αποσκευών αυξάνονται κατά 75%. Παράλληλα, γίνεται επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων και σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο, κατασκευάζεται νέος πυροσβεστικός σταθμός και δύο νέα φυλάκια ελέγχου πρόσβασης στην περιοχή δραστηριοτήτων αεροσκαφών. Ανακαινίζεται το οδόστρωμα στους χώρους προσγείωσης, απογείωσης και στάθμευσης αεροσκαφών και γίνεται αναδιαμόρφωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών.
«Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι οι αεροπορικές εταιρείες δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στο ‘Μακεδονία’», σημειώνει ο υπεύθυνος εταιρικής επικοινωνίας τής Fraport Greece, Γιάννης Παπάζογλου. «Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Volotea, η οποία, με την επανέναρξη των πτήσεων, ανακοίνωσε νέα δρομολόγια από Θεσσαλονίκη για Ηράκλειο, Μύκονο και Σαντορίνη δύο φορές την εβδομάδα. Τόσο τα κατασκευαστικά έργα όσο και η ευρύτερη ανάπτυξη του ‘Μακεδονία’ συνεχίζονται, με στόχο να απογειώσουν και πάλι τον ελληνικό τουρισμό μέσω Θεσσαλονίκης».