Είδος προς εξαφάνιση τείνει να καταστεί το πλέξιγκλας, αφού από φαρμακεία και ταξί έως κρεοπωλεία και ινστιτούτα αισθητικής τοποθετούν διαχωριστικά από το συγκεκριμένο υλικό φέρνοντας στο νου των περισσότερων τις εικόνες των γκισέ των τραπεζών.
Καθώς όλοι οι επαγγελματίες ετοιμάζονται για την επόμενη ημέρα, μετά τη σταδιακή αποκλιμάκωση των περιοριστικών μέτρων, ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις ενισχύουν τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού. Η νέα πραγματικότητα έχει καταστήσει το πλέξιγκλας αναπόσπαστο μέρος της για πολλούς επαγγελματίες και οι εισαγωγείς και οι τεχνικοί που το τοποθετούν δουλεύουν χωρίς σταματημό για να προλάβουν τον όγκο των παραγγελιών.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Γιώργος Μπέλλος, εκ των εισαγωγέων του υλικού και ιδιοκτήτης εταιρείας χονδρικής πώλησης στη Θεσσαλονίκη, οι πωλήσεις έχουν εκτιναχθεί και οι αποθήκες έχουν αδειάσει. «Κάθε μέρα έχουμε πάνω από εκατό παραγγελίες για τα πλέξιγκλας που δίνονται σε διαστάσεις 2×3 μέτρα. Είναι μια κατάσταση που έχει ήδη έχει φέρει μπροστά μας το θέμα της έλλειψης υλικού, καθώς η ζήτηση είναι μεγαλύτερη της παράδοσης», λέει ο κ. Μπέλλος.
Στην προ-κορωνοϊού εποχή, όπως επισημαίνει, μια παραγγελία θα την παραλάμβανε από δύο ευρωπαϊκές χώρες σε δύο εβδομάδες, ενώ τώρα η ημερομηνία για να φτάσει η επόμενη παραγγελία από πλέξιγκλας στα χέρια του είναι τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου.
Ωστόσο, τα τηλέφωνα έχουν πάρει «φωτιά» σε όλες τις εταιρείες που τοποθετούν πλέξιγκλας και οι πελάτες πιέζουν να τοποθετηθούν άμεσα οι κατασκευές, για να είναι έτοιμοι, όταν επιστρέψουν στους νέους ρυθμούς, εξηγεί ο Παναγιώτης Νακόπουλος, γενικός γραμματέας Συνδέσμου Υαλοπινάκων και Υαλωθετών Θεσσαλονίκης, που ασχολείται με την τοποθέτηση πλέξιγκλας από το 1972.
«Στην αρχή είχαμε πελάτες τα φαρμακεία, τα ιατρικά και διαγνωστικά κέντρα. Τώρα έχουμε στη λίστα πελάτων δικηγόρους, λογιστές, εμπορικά καταστήματα, κρεοπωλεία και φούρνους που θα δίνουν το ψωμί από το γκισέ», εξηγεί.
Όλο και περισσότεροι είναι, σύμφωνα με τον κ. Νακόπουλο, και οι οδηγοί ταξί που ήδη έχουν τοποθετήσει διαχωριστικό ανάμεσα στη μπροστινή και την πίσω θέση, με ειδικό άνοιγμα, ενώ αρκετές είναι και οι παραγγελίες σε κλειστούς χώρους για διαχωριστικά από γυαλί, ώστε να είναι «πιο μόνιμη η κατασκευή».
Ενδεικτικό του μεγάλου ενδιαφέροντος είναι το γεγονός, όπως εξηγεί ο Δημήτρης Ρίμπας, μέλος του Συνδέσμου, ότι οι πελάτες πλέον προέρχονται από όλους τους επαγγελματικούς χώρους. «Σήμερα», εξηγεί, «τοποθετήσαμε πλέξιγκλας σε ινστιτούτα αισθητικής που παρήγγειλαν ειδικές κατασκευές με διαχωριστικό πάσο, αναμεσά σε υπαλλήλους και πελάτες, που θα περνούν μόνο τα χέρια τους όταν θα κάνουν, π.χ., περιποίηση νυχιών».
Μεγάλο είναι το ενδιαφέρον και στους χώρους εστίασης. Πριν από μερικές ημέρες, εστιατόριο στη Χαλκιδική ζήτησε ειδικά χωρίσματα από τραπέζι σε τραπέζι, ώστε κάθε παρέα να τρώει απομονωμένη από τους διπλανούς της, σύμφωνα με τον κ. Ρίμπα.