Στα νέα δεδομένα ετοιμάζονται να προσαρμοστούν οι ιδιοκτήτες καταστημάτων, που πρόκειται να ανοίξουν τις επιχειρήσεις τους από τις 11 Μαΐου. Ειδικότερα όσοι διαθέτουν καταστήματα με ρούχα έρχονται αντιμέτωποι με μια πρωτόγνωρη νέα πραγματικότητα, στην οποία καλούνται να ανταποκριθούν.
Ο Σταύρος Παπαγεωργίου διαθέτει οικογενειακή επιχείρηση με ρούχα από το 1980. ‘Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, έχουν προμηθευτεί ήδη μάσκες, γάντια και αντισηπτικά, ενώ θα δέχονται τόσους πελάτες όσοι έχουν καθοριστεί με βάση τα τετραγωνικά τού μαγαζιού. Παράλληλα, ο κ. Παπαγεωργίου έχει αγοράσει ήδη μια ειδική συσκευή που ψεκάζει με ατμό τα ρούχα, ώστε να απολυμαίνονται τόσο αυτά όσο και όλα τα σημεία όπου έχει ακουμπήσει ο πελάτης, ενώ στο ταμείο υπάρχει ήδη διαχωριστικό, ώστε να υπάρχει απόσταση με τον αγοραστή: «Κάθε μία ώρα, οι κοινόχρηστοι χώροι, δηλαδή τα δοκιμαστήρια, θα καθαρίζονται με ό,τι πρέπει και, μπαίνοντας στο μαγαζί, θα έχουμε μάσκα και γάντια για όποιον δεν έχει δικά του. Ακόμη, θα υπάρχουν αντισηπτικά σε δύο-τρία σημεία μέσα στο κατάστημα», σημειώνει.
Όπως εξηγεί, αν, για παράδειγμα, ένας πελάτης θέλει να δοκιμάσει μια μπλούζα, θα τη δείχνει στον εργαζόμενο που τον εξυπηρετεί, θα του την αφήνει σε ένα σημείο και ο πελάτης θα την δοκιμάζει. Σύμφωνα με τον κ. Παπαγεωργίου είναι απαραίτητο να γίνονται πολύ συχνές αλλαγές στα γάντια, ώστε να προστατευτούν όλοι – πελάτες και εργαζόμενοι: «Θέλουμε να διαμορφώσουμε ένα περιβάλλον προστασίας, για να νιώσει όμορφα ο πελάτης και να έρθει να μας επισκεφθεί», τονίζει.
Η νέα κανονικότητα
Ετοιμοπόλεμη φαίνεται να είναι και η Λίζι Πιστολά, ιδιοκτήτρια καταστήματος ρούχων. Πριν κλείσει το κατάστημά της, η κυρία Πιστολά διέθετε ήδη αντισηπτικό, καλώντας όποιον πελάτη έμπαινε στο μαγαζί να απολυμάνει τα χέρια του. Πλέον, οι μάσκες θα είναι υποχρεωτικές και για τους εργαζόμενους, αλλά και για τους πελάτες. Συγκεκριμένα, όπως λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, όποιος πελάτης δεν έχει τη δική του μάσκα, αλλά θέλει να επισκεφθεί το κατάστημα, θα του χορηγείται μάσκα από το μαγαζί. Παράλληλα, στο ταμείο έχει τοποθετηθεί πλέξιγκλας, ώστε να υπάρχει απόσταση από τους πελάτες, ενώ η κυρία Πιστολά έχει αγοράσει και μια βούρτσα ατμού, ώστε τα ρούχα να καθαρίζονται πριν, αλλά και αφού δοκιμαστούν από τους πελάτες: «Αν κάποιος θέλει να δοκιμάσει ένα ρούχο, θα του το αφήνουμε εμείς στο δοκιμαστήριο και θα το δοκιμάζει. Έπειτα, αν δεν θέλει να το αγοράσει, θα το αφήνει σε ένα σημείο και θα το περνάμε εμείς με τη βούρτσα ατμού, ώστε να απολυμαίνεται, για να το κρεμάσουμε πάλι», επισημαίνει, συμπληρώνοντας ότι τα γάντια θα αλλάζουν συχνά, μετά την εξυπηρέτηση κάθε πελάτη. «Δεν είχε φανταστεί κάποιος αυτό ότι θα μπορούσε να συμβεί, αλλά νομίζω ότι, αν προσέχουμε όλοι, θα πάει καλά», αναφέρει η κυρία Πιστολά.
Τι συμβουλεύει η ΕΙΝΑΠ
Να φοράμε μάσκα και να τηρούμε τις αποστάσεις μέσα στα καταστήματα συμβουλεύει η πρόεδρος της Ένωσης Ιατρών Νοσοκομείων Αθηνών-Πειραιά (ΕΙΝΑΠ), Ματίνα Παγώνη. Συγκεκριμένα, με την είσοδό μας στο κατάστημα:
- Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί με τις αποστάσεις.
- Πρέπει να φοράμε μάσκα και εμείς και οι εργαζόμενοι που μας εξυπηρετούν.
- Προτιμάμε, γνωρίζοντας τα νούμερά μας, να αγοράσουμε ρούχα χωρίς να τα δοκιμάσουμε.
- Κάθε μαγαζί θα πρέπει να διαθέτει ειδικά συστήματα απολύμανσης για τα ρούχα μπροστά μας.
- Αποφεύγουμε την είσοδο στα δοκιμαστήρια, καθώς είναι πολύ μικροί χώροι. Ωστόσο, αν πρέπει να μπούμε, τότε προσπαθούμε να μην ερχόμαστε σε επαφή με τις επιφάνειες που υπάρχουν.
- Δεν ακουμπάμε τίποτα: παίρνουμε το ρούχο και το φοράμε – αν είναι δυνατόν και πάνω από τα ρούχα μας.
- Δεν αφήνουμε τους εργαζόμενους να μπουν στα δοκιμαστήρια, όταν είμαστε μέσα. Μας κρεμάνε ή ακουμπούν το ρούχο σε ένα σημείο και από εκεί το παίρνουμε εμείς και το δοκιμάζουμε.