Η εξάπλωση της πανδημίας τού κορωνοϊού στη χώρα μας έχει αλλάξει καταλυτικά την καθημερινότητα των ελλήνων καταναλωτών. Σύμφωνα με τα ευρήματα έρευνας της Nielsen, ποσοστό 49% των Ελλήνων δήλωσαν ότι σκοπεύουν να επισκέπτονται λιγότερο συχνά τα φυσικά καταστήματα των σούπερ μάρκετ, σε μια προσπάθεια, προφανώς, να περιορίσουν όσο περισσότερο γίνεται την επαφή και τη συναναστροφή με άλλους ανθρώπους.
Ψωνίζουμε αραιότερα και περισσότερα
Σύμφωνα με τη Nielsen, η πρόθεσή τους αυτή φαίνεται να έχει επηρεάσει και τον τύπο τού καταστήματος που επιλέγουν για τις αγορές τους, καθώς επιθυμούν να μειώσουν τις αγοραστικές τους μετακινήσεις, πραγματοποιώντας μεγαλύτερα καλάθια. Έτσι λοιπόν μεταξύ των διαφορετικών τυπολογιών καταστημάτων, τα μεγαλύτερα καταστήματα (άνω των 2.500 τετρ.μ.) είναι αυτά που αναπτύσσονται με τον ταχύτερο ρυθμό (στο +20,1%), ενώ ακολουθούν τα μεγάλα σούπερ μάρκετ (1.000-2.500 τετρ.μ. εμπορικής επιφάνειας), τα οποία έχουν αυξήσει τις πωλήσεις τους σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο του πρώτου τριμήνου τής χρονιάς κατά +12,1%.
Τρώμε περισσότερο
Την ίδια στιγμή, 46% των Ελλήνων δήλωσαν ότι, λόγω της πανδημίας, σκοπεύουν να μαγειρεύουν και να τρώνε περισσότερο στο σπίτι, με βάση τα ευρήματα της ίδιας έρευνας της Nielsen. Η τάση αυτή επιβεβαιώνεται μέσα και από τα στοιχεία πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου, καθώς πολλές κατηγορίες που σχετίζονται με την μαγειρική και τη ζαχαροπλαστική έχουν παρουσιάσει εντυπωσιακά ποσοστά ανάπτυξης κατά την περίοδο της πανδημίας. Ενδεικτικά αναφέρονται το αλεύρι (+141,3%), το αλάτι (+55,8%), η κρέμα γάλακτος (+33,0%), τα αβγά (+36,9%) και η μαργαρίνη (+22,5%).
Το γεγονός ότι, πλέον, οι καταναλωτές περνούν πολύ περισσότερο χρόνο στο σπίτι έχει, επιπλέον, ευνοήσει την κατανάλωση διαφόρων κατηγοριών σνακς, όπως για παράδειγμα τους ξηρούς καρπούς (+29,9%), τη σοκολάτα (+14,5%), αλλά και τα μπισκότα (+10,8%). Στον αντίποδα, πάντα με βάση τις μετρήσεις λιανεμπορίου τής Nielsen, σημαντική επιβράδυνση στην τάση τους έχουν παρουσιάσει ορισμένες από τις πιο σημαντικές κατηγορίες αλκοολούχων ποτών, μεταξύ των οποίων είναι η βότκα, η οποία τις τελευταίες πέντε εβδομάδες τού πρώτου τριμήνου τού έτους παρουσιάζει αρνητική τάση στο -2,2%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019, ενώ διψήφια είναι η πτώση για την κατηγορία τής μπίρας (-11,1%). Εξαίρεση αποτελεί η κατηγορία τού ούζου και του τσίπουρου, η οποία αναπτύσσεται σε σχέση με πέρσι κατά 23,2%.
Σημαντική και, ταυτόχρονα, απόλυτα αναμενόμενη είναι και η αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες όσον αφορά την καθαριότητα και την προσωπική υγιεινή. Το 88% των Ελλήνων δήλωσαν ότι, λόγω της Covid-19, πλένουν πολύ πιο συχνά τα χέρια τους, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία πωλήσεων της κατηγορίας των σαπουνιών (υγρά και μπάρες), η οποία έχει υπερδιπλασιάσει τις πωλήσεις της (+208,4%).
Τέλος, εξακολουθούν να αναπτύσσονται οι κατηγορίες των χλωρινών και των καθαριστικών σπιτιού (κατά 155,8% και 123,3%, αντίστοιχα), κάτι που έρχεται και αυτό να επαληθεύσει τη δήλωση του 67% των Ελλήνων ότι, λόγω της πανδημίας, καθαρίζουν το σπίτι τους πολύ πιο συχνά σε σχέση με το παρελθόν.