Όποια κι αν είναι η τελική απόφαση (η οποία θα ληφθεί σύμφωνα με τις υποδείξεις των ειδικών επιστημόνων), το μόνο βέβαιον είναι ότι θα υπάρξει παράταση στη διεξαγωγή τους, ενώ πλέον είναι σίγουρο πως θα υπάρξει και προσαρμογή στην ύλη. Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής», μία από τις λύσεις που εξετάζει σοβαρά το υπουργείο Παιδείας είναι οι υποψήφιοι των πανελληνίων τού 2020 –όταν εξεταστούν– να διαγωνιστούν στην ύλη που έχει διδαχθεί μέχρι τα μέσα Μαρτίου, όταν έκλεισαν τα σχολεία.
ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ, ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΑΛΛΑ «ΕΡΓΑΛΕΙΑ» ΣΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΟΥ. ΣΕ ΑΥΤΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΤΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ ΚΑΙ Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΩΡΑΣ ΣΕ 35 ΛΕΠΤΑ, ΟΤΑΝ ΑΝΟΙΞΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, η ύλη θα διαμορφωθεί μετά από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, καθώς το υπουργείο Παιδείας, μέσω της τακτικής ενημέρωσης των σχολείων, έχει τη δυνατότητα να γνωρίζει το εύρος τής ύλης που έχει διδαχθεί σε κάθε σχολείο ανά μάθημα.
Ο Μάιος θα κρίνει τα πάντα
Στο σενάριο της προσαρμογής τής ύλης για τις πανελλήνιες του 2020 είχε αναφερθεί την περασμένη εβδομάδα η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, σε τηλεοπτική συνέντευξη. Μάλιστα, είχε επισημάνει ότι πολλά θα εξαρτηθούν από το εάν θα γίνουν μαθήματα τον Μάιο, μια εκδοχή που «θα δώσει πολύτιμο χρόνο, για να καλυφθεί η ύλη», όπως προσέθεσε η υπουργός.
Πάντως, η κυρία Κεραμέως είχε τονίσει ότι, πέρα από τη μείωση της ύλης, υπάρχουν και άλλα «εργαλεία» που έχει στη διάθεση του το υπουργείο Παιδείας. Σε αυτά περιλαμβάνονται το ενδεχόμενο παράτασης του σχολικού έτους και η μείωση της διάρκειας της διδακτικής ώρας σε 35 λεπτά, όταν ανοίξουν τα σχολεία.
«Σε κάθε περίπτωση, οι πανελλήνιες θα γίνουν – και αυτό αποτελεί απόλυτη προτεραιότητά μας», είχε τονίσει χαρακτηριστικά η κυρία Κεραμέως.