Αύξηση εσόδων της τάξεως τού 30% (που μεταφράζεται σε συνολικό τζίρο 883,8 εκατ. ευρώ στις ταχυκίνητες κατηγορίες αγαθών) εμφανίζουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ την περίοδο 24 Φεβρουαρίου έως 5 Απριλίου. Τα στοιχεία τής εταιρείας μετρήσεων IRI υποδεικνύουν ότι η αύξηση πωλήσεων σε αξία στα σούπερ μάρκετ σε ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη (χωρίς να συμπεριλαμβάνονται τα νησιά) ανήλθε σε 30% για την περίοδο 24.02.2020-05.04./2020 σε σχέση με το διάστημα 25.02.2019-07.04.2019. Κοντά σ’ αυτόν τον μέσο όρο τής περιόδου από την εμφάνιση κρούσματος κορωνοϊού στη χώρα κινείται η εβδομάδα που τελειώνει στις 05.04.2020, όταν η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή (07.04.2019), αγγίζει το 27,6%.
Ψωνίζουμε, ψωνίζουμε, ψωνίζουμε…
Σύμφωνα με τα στοιχεία τής IRI, από την αρχή τού 2020 ώς τις 5 Απριλίου η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία ανέρχεται σε 14,7% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα (δηλαδή, από την αρχή τού 2019 μέχρι τις 7 Απριλίου 2019).
ΣΤΗ ΒΑΣΙΚΗ ΤΕΤΡΑΔΑ ΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΟΥΝ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ, ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΘΕΣΗ ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΑ ΑΝΤΙΣΗΠΤΙΚΑ ΤΖΕΛ, ΟΠΟΥ Ο ΤΖΙΡΟΣ ΕΜΦΑΝΙΖΕΙ ΑΝΟΔΟ 419%. ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΜΕ ΑΥΞΗΣΗ 354%, ΤΟ ΟΙΝΟΠΝΕΥΜΑ ΜΕ ΑΝΟΔΟ 334% ΚΑΙ ΤΑ ΥΓΡΑ ΜΑΝΤΗΛΑΚΙΑ ΜΕ ΑΥΞΗΣΗ 329%.
Αναλυτικότερα, την περίοδο 24.02.2020-05.04.2020 οι πωλήσεις σε 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους) ανήλθαν σε 883,8 εκατ. ευρώ, έναντι 680 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο (25.02.2019-07.04.2019), σημειώνοντας αύξηση 30%. Επί του συνολικού τζίρου, η συμμετοχή τής Αθήνας ανέρχεται σε 54,2% ενώ της Θεσσαλονίκης σε 10,7%.
Ποια προϊόντα προτιμήσαμε
Στις 340 προϊοντικές κατηγορίες, 168 είναι τρόφιμα (27,8% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία), 41 προϊόντα νοικοκυριού (49,3% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (39,4% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) και 86 όλα τα άλλα (6,4% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία). Όπως προκύπτει από τις μετρήσεις της IRI, τα προϊόντα νοικοκυριού και προσωπικής υγιεινής είναι οι κατηγορίες που αυξάνονται περισσότερο τη συγκεκριμένη περίοδο. Στη βασική τετράδα των προϊόντων που εμφανίζουν τις μεγαλύτερες πωλήσεις, την πρώτη θέση καταλαμβάνουν τα αντισηπτικά τζελ, όπου ο τζίρος εμφανίζει άνοδο 419%. Ακολουθούν τα συμπληρώματα διατροφής με αύξηση 354%, το οινόπνευμα με άνοδο 334% και τα υγρά μαντηλάκια με αύξηση 329%.
Όσον αφορά την εβδομάδα που τελειώνει στις 05.04.2020, η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή (07.04.2019), αγγίζει το 27,6%. Σύμφωνα με τις μετρήσεις τής IRI, την συγκεκριμένη εβδομάδα οι πωλήσεις σε 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους) ανήλθε σε 144,5 εκατ. ευρώ, έναντι 113,3 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή. Επί του συνολικού τζίρου, η συμμετοχή τής Αθήνας ανέρχεται σε 53,7% ενώ της Θεσσαλονίκης σε 10,7%.
Στις 340 κατηγορίες προϊόντων, 168 είναι τρόφιμα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 29,7%), 41 προϊόντα νοικοκυριού (32,9% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 14,7%) και 86 όλα τα άλλα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 22,6%). Τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε αξία, σύμφωνα με τις μετρήσεις τής IRI, παρουσιάζουν τα αντισηπτικά τζελ, όπου o τζίρος εμφανίζει άνοδο 536,7%, τα συμπληρώματα διατροφής με αύξηση 307,6% και τα υγρά μαντηλάκια με αύξηση 191,8%.