Από την 1η Μαΐου, οπότε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα «δέσει» για πρώτη φορά φέτος το κρουαζιερόπλοιο «Celestyal Crystal», θα ενεργοποιηθεί επί του πρακτέου η συνεργασία τού Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) και του ιδιώτη επενδυτή με τη Fraport Greece και το υπουργείο Τουρισμού στον τομέα της κρουαζιέρας. Το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο, που χρησιμοποιεί τη Θεσσαλονίκη ως home port (σημείο εκκίνησης και κατάληξης ταξιδιών), θα προσεγγίσει την πόλη τριάντα φορές το 2022, αρχής γενομένης από την Πρωτομαγιά, ενώ οι επιβάτες του θα επωφεληθούν, μεταξύ άλλων, από τις δυνατότητες που προσφέρει η προαναφερθείσα συμφωνία. Βάσει αυτής, το check-in και η μεταφορά των αποσκευών των ταξιδιωτών που θα καταλήγουν από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» στο λιμάνι, για να επιβιβαστούν στην κρουαζιέρα, θα γίνεται με μέριμνα της Fraport και του ΟΛΘ. Το ίδιο θα ισχύει και για τις αποσκευές των επιβατών των κρουαζιερόπλοιων, οι οποίοι θα αποβιβάζονται στο λιμάνι και θα συνεχίζουν το ταξίδι τους από το αεροδρόμιο «Μακεδονία».
Το Σάββατο 5 Φεβρουαρίου η πρεμιέρα
Η φετινή σεζόν τής κρουαζιέρας θα ανοίξει στη Θεσσαλονίκη το ερχόμενο Σάββατο 5 Φεβρουαρίου, πολύ νωρίτερα από κάθε άλλη φορά, με την άφιξη (στις 07:30 το πρωί) του πλοίου «Viking Sky», το οποίο θα αναχωρήσει στις 10 το βράδυ για το Κουσάντασι της Τουρκίας (το 2021 η πρώτη άφιξη είχε γίνει στις 29 Ιουνίου). Συνολικά για το 2022 (με βάση τα αναρτημένα στοιχεία, που το ΑΠΕ-ΜΠΕ άντλησε από την ιστοσελίδα του ΟΛΘ) έχουν ήδη επιβεβαιωθεί 55 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στη Θεσσαλονίκη (με 15 διαφορετικά πλοία), έναντι 17 το 2021 και μόλις 6 στο προπανδημικό 2019.
Λίφτινγκ ενόψει
Στο μεταξύ, για την υποδοχή των επιβατών τής κρουαζιέρας πρόκειται να πραγματοποιηθούν βελτιωτικές εργασίες μικρής κλίμακας εντός και πέριξ τού κτιρίου τού επιβατικού σταθμού τού λιμανιού. Οι δε εξαγγελθείσες παρεμβάσεις μεγάλης κλίμακας στο κτίριο του σταθμού (παλιό τελωνείο) προγραμματίζεται να είναι έτοιμες ταυτόχρονα με τις υπόλοιπες υποχρεωτικές επενδύσεις, που περιλαμβάνονται στο σχετικό πρόγραμμα του ιδιώτη επενδυτή στο λιμάνι. Το κτίριο (ο θεμέλιος λίθος τού οποίου μπήκε το 1910) θεωρείται αυξημένης σημασίας: με μήκος διακοσίων μέτρων, πλάτος είκοσι πέντε και εμβαδόν 12.000 τετρ.μ., δεσπόζει στην περιοχή τής δυτικής εισόδου τής Θεσσαλονίκης, με τα κρουαζιερόπλοια να «δένουν» πίσω του. Απαιτείται, ωστόσο, σημαντική στατική ενίσχυσή του, ο προϋπολογισμός τής οποίας έχει ανακοινωθεί ότι ανέρχεται στα 20 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι η έναρξη της σεζόν τής κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη στις 5 Φεβρουαρίου ανακοινώθηκε σήμερα επισήμως από τον υπουργό Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια, μετά τη συνάντηση εργασίας που είχε με τον COO τής Fraport Greece, Ηλία Μαραγκάκη, τον εκτελεστικό πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου τής ΟΛΘ ΑΕ, Θάνο Λιάγκο, τον CEO του Dimera Group, μέλος τού ΔΣ και CIO τής ΟΛΘ ΑΕ, Αρτούρ Νταβιντιάν, και τη διευθύντρια Εταιρικής Επικοινωνίας, Δημοσίων Σχέσεων & Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης τής ΟΛΘ ΑΕ, Θεοδώρα Ρήγα.