Με το 50% του στόλου του να αφορά σε νέα λεωφορεία θα εισέλθει στη νέα χρονιά ο ΟΑΣΘ, ύστερα από την υπογραφή της σύμβασης για την απόκτηση επιπλέον 159 οχημάτων από τη Γερμανία, με τη μέθοδο της χρονομίσθωσης. Τη σύμβαση, διάρκειας 30 μηνών με έξι μήνες προαίρεσης, υπέγραψαν στα γραφεία του οργανισμού στη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης, και ο διευθύνων σύμβουλος της αναδόχου εταιρείας Med Bus & Truck Center, Κώστας Παπαδάκης, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα.
Τα νέα λεωφορεία θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης την 1η Ιανουαρίου του 2025. Ο μέσος όρος ηλικίας τους υπολογίζεται στα 7,5 έτη, ενώ τα 41 από το σύνολο των 159 είναι ολοκαίνουργια. Επιπλέον, με τη μέθοδο της χρονομίσθωσης, ο ΟΑΣΘ θα προμηθευτεί 80 αρθρωτά λεωφορεία 18 μέτρων, 45 κανονικά λεωφορεία 12 μέτρων, 26 μεσαία λεωφορεία οκτώ ώς δέκα μέτρων, πέντε μικρά λεωφορεία έξι ώς επτά μέτρων, καθώς και τρία ειδικού τύπου οχήματα, τα οποία θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τη δωρεάν μετακίνηση ατόμων με αναπηρία.
«Ως αποτέλεσμα, από την 1η Ιανουαρίου 2025 τα μισά λεωφορεία του ΟΑΣΘ θα είναι νέα οχήματα – δηλαδή, ανανέωση του στόλου κατά 50% μέσα σε ενάμισι έτος. Πρόκειται για ακόμη ένα βήμα με σκοπό την ποσοτική και ποιοτική ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς της Θεσσαλονίκης» επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.
Υπογραμμίζοντας ότι τον τελευταίο ενάμιση χρόνο έχουν γίνει πολλά για τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών που χρησιμοποιούν τις αστικές συγκοινωνίες, ο κ. Σταϊκούρας υπενθύμισε ότι, πέραν της προμήθειας των 110 ολοκαίνουργιων ηλεκτρικών λεωφορείων, 54 οχήματα αντικαταστάθηκαν και προσλήφθηκαν 190 νέοι οδηγοί, με στόχο την ενίσχυση της συχνότητας διέλευσης των λεωφορείων. Σημείωσε, δε, ότι ήδη υπάρχουν σκέψεις για επέκταση της σύμβασής τους, ενώ έχουν τοποθετηθεί και 130 άτομα στον έλεγχο των εισιτηρίων για τον περιορισμό της εισιτηριοδιαφυγής. Μάλιστα, για το θέμα αυτό είπε ότι τα μέτρα έχουν αρχίσει να αποδίδουν σημαντικά – ενδεικτικά, ανέφερε ότι τον Οκτώβριο οι εισπράξεις του ΟΑΣΘ ανήλθαν σε 2,3 εκατ. ευρώ, έναντι του 1,7 εκατ. ευρώ τον Σεπτέμβριο.
Στο 0,6 ευρώ το εισιτήριο από τον Δεκέμβριο και για έξι μήνες
Σε ό,τι αφορά την τιμολογιακή πολιτική, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι από τον Δεκέμβριο το εισιτήριο στον ΟΑΣΘ μειώνεται στα 60 λεπτά από 90 λεπτά σήμερα και το κόστος της μηνιαίας κάρτας θα είναι στα 16 ευρώ από 27 ευρώ σήμερα. «Αυτές οι τιμές θα ισχύσουν για έξι μήνες», όπως διευκρίνισε. «Με αυτήν την εξαιρετικά δελεαστική τιμολογιακή πολιτική, σε συνδυασμό με την ανανέωση του στόλου και τον περιορισμό της εισιτηριοδιαφυγής, αλλά και με τη λειτουργία του μετρό στο τέλος του μήνα, διαμορφώνουμε μια νέα συγκοινωνιακή πραγματικότητα στη Θεσσαλονίκη. Προσφέρουμε σύγχρονες και φθηνές αστικές συγκοινωνίες, φιλικότερες προς το περιβάλλον, προσβάσιμες σε όλους. Κάνουμε πράξη τη δέσμευση που είχαμε αναλάβει απέναντι στους Θεσσαλονικείς: να κάνουμε καλύτερη τη ζωή τους», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Μετά την εξάμηνη ισχύ της νέας τιμολογιακής πολιτικής στον ΟΑΣΘ, σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, θα γίνει αξιολόγηση της χρήσης των λεωφορείων και του μετρό από τους πολίτες, για να αποφασιστεί στη συνέχεια αν θα εφαρμοστεί ενιαίο εισιτήριο για τα δύο μέσα στο 1,20 ευρώ ή αν θα υπάρχουν ξεχωριστά εισιτήρια. Καθοριστικό ρόλο στον επαναπροσδιορισμό της τιμής των εισιτηρίων στο δεύτερο εξάμηνο του 2025 θα διαδραματίσει η εξέλιξη της πορείας της εισιτηριοδιαφυγής, κατά τον ίδιο.
Στη συζήτηση που έγινε στο πλαίσιο της υπογραφής της σύμβασης επισημάνθηκε ότι στόχος είναι η αύξηση της χρήσης της συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη.