Το καινούργιο ντοκιμαντέρ του για την καραντίνα που επιβλήθηκε στην κινεζική πόλη Ουχάν, όπου διαγνώστηκε τον Δεκέμβριο του 2019 ο πρώτος ασθενής με συμπτώματα της νόσου COVID-19, έδωσε στη δημοσιότητα ο κινέζος καλλιτέχνης και ακτιβιστής Άι Γουέι Γουέι. Πηγή για τα πλάνα τού 2,5 ωρών ντοκιμαντέρ «CoroNation» ήταν η καθημερινότητα των κατοίκων τής Ουχάν κατά τη διάρκεια του λουκέτου. Και ήταν κάτοικοι της πόλης αυτοί που έκαναν τα γυρίσματα, ενώ ο Γουέι Γουέι σκηνοθέτησε και έκανε την παραγωγή εξ αποστάσεως, από το σπίτι του στο Βερολίνο.
Σύμφωνα με ανακοίνωση που δημοσίευσε η «The Art Newspaper», στόχος τού ντοκιμαντέρ είναι «να αποτυπώσει την κινεζική διαχείριση κρίσης και τη μηχανή κοινωνικού ελέγχου – μέσω επιτήρησης, ιδεολογικής πλύσης εγκεφάλου και βάναυσης αποφασιστικότητας, να ελέγξουν κάθε πλευρά τής κοινωνίας». Κούριερ, οι οποίοι παραδίδουν βασικά αγαθά σε ανθρώπους που δεν μπορούν να βγουν από την κατοικία τους, ένας γιατρός κάτω από στρώσεις προστατευτικών ενδυμάτων να εργάζεται σε ένα προσωρινό κέντρο αγωγής για τον ιό, ένας γιος που θρηνεί, προσπαθώντας να ανακτήσει τις στάχτες τού πατέρα του, είναι κάποιες από τις σκηνές.
Μιλώντας στο Artnet News, o Γουέι Γουέι είπε ότι βλέπει ομοιότητες μεταξύ της τωρινής υγειονομικής κρίσης και του ξεσπάσματος της επιδημίας του SARS πριν από 17 χρόνια. «Η κυβέρνηση συγκάλυψε την κατάσταση, ο ιός άρχισε να μεταδίδεται και τότε εφαρμόστηκε το lockdown» είπε. «Είναι πολύ πιθανόν οι κινεζικές αρχές, έχοντας την εμπειρία τού SARS, να εύχονταν απλά να εξασθενήσει (σ.σ.: ο ιός) μόνος του. Στην αρχή είπαν ότι δεν μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο, σε μια απόπειρα να αποτρέψουν τον πανικό τού κόσμου. Πάγωσαν επίσης τη δημοσιοποίηση του ακριβούς αριθμού κρουσμάτων και νεκρών» προσέθεσε.
Ενημέρωσε ότι τα γυρίσματα ξεκίνησαν τον Ιανουάριο, κράτησαν ένα δίμηνο και απαιτήθηκε άλλο ένα δίμηνο για την ολοκλήρωση του μοντάζ. Εξήγησε ότι η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετώπιζαν ήταν ότι τα γυρίσματα γίνονταν σε μια περιοχή, η οποία είχε «στεγανοποιηθεί» ως προς την πληροφόρηση απ’ έξω, άρα τα γυρίσματα μπορούσαν να θεωρηθούν απειλή για την εθνική ασφάλεια: «Καταφέραμε να τραβήξουμε τις καλύτερες σκηνές τής πραγματικής κατάστασης, συμπεριλαμβανομένης της κλίμακας της πόλης και του lockdown, σκηνές στις ΜΕΘ διαφόρων νοσοκομείων, σκηνές τού δωματίου παρακολούθησης με κάμερες του νοσοκομείου και το πώς μεταφέρονταν τα αγαθά υπό αυτές τις συνθήκες» είπε.
Το ντοκιμαντέρ «CoroNation» είναι εδώ και λίγες ημέρες διαθέσιμο διεθνώς στο Vimeo on Demand και, στις ΗΠΑ, στο Demand Alamo Drafthouse.