fbpx

Citymagthess.gr

Χρόνια πολλά, Pac-Man!

Μοιραστείτε το

Πριν από σαράντα χρόνια, ένα νέο παιχνίδι εμφανίστηκε στο Τόκιο, με πρωταγωνιστή ένα μεγάλο, κίτρινο, στρογγυλό, αδηφάγο κεφάλι που τρέχει ιλιγγιωδώς σε ένα αλληλοκυνηγητό με φαντάσματα μέσα σε έναν λαβύρινθο: έτσι γεννήθηκε ο Pac-Man, που έμελλε να γίνει το πιο διάσημο ηλεκτρονικό παιχνίδι.

Ο στόχος του παιχνιδιού, πολύ απλός: να καταπιεί το βουλιμικό Pac-Man όλες τις μικρές τελίτσες σαν χαπάκια στους διαδρόμους του λαβυρίνθου, όπως και τα φρούτα που εμφανίζονται σε διάφορες στιγμές, και να μαζέψει όσο περισσότερους πόντους μπορεί, ενώ ταυτόχρονα πρέπει να ξεφύγει από τα φαντάσματα, τα οποία γίνονται όλο και πιο γρήγορα όσο ανεβαίνει τα επίπεδα.

Η μεγαλύτερη χαρά των παικτών ήταν όταν ήταν σε θέση να καταδιώξουν και να «φάνε» τα φαντάσματα, όταν εμφανίζονται όλα μαζί στη σειρά για λίγα δευτερόλεπτα, μόλις ο Pac-Man καταπιεί ένα από τα μαγικά «χάπια» που βρίσκονται στις εσοχές του λαβύρινθου.

Το παιχνίδι αρχικά ονομαζόταν «Puck-Man», από ένα λογοπαίγνιο με τον όρο «paku», που στα Ιαπωνικά σημαίνει «καταπίνω». Όμως το παιχνίδι μετονομάστηκε σε Pac-Man, όταν άρχισε να κυκλοφορεί στις Ηνωμένες Πολιτείες, υπό τον φόβο ότι οι παίκτες θα διασκέδαζαν και με το όνομα του παιχνιδιού, αντικαθιστώντας το αρχικό «P» με το «F»…

Ο δημιουργός του παιχνιδιού, Τόρου Ιουατάνι, εμπνεύστηκε το σχήμα του Pac-Man όταν έπιασε να φάει μία μικρή φέτα πίτσας και συνειδητοποίησε ότι το υπόλοιπο έμοιαζε με ένα κεφάλι με ανοιχτό στόμα.

«Αρχικά το Pac-Man ήταν ένα παιχνίδι που προοριζόταν για γυναίκες και ζευγάρια – ένα τελείως διαφορετικό κοινό από εκείνο, συνήθως αρσενικού γένους, που αρεσκόταν να πυροβολεί εξωγήινους σε παιχνίδια όπως το Space Invaders, το οποίο έκανε θραύση στην Ιαπωνία και σε όλον τον κόσμο εκείνη την εποχή», δήλωσε ο ίδιος ο Ιουατάνι σε συνέντευξη στο περιοδικό «Wired», που δημοσιεύθηκε το 2010.

Το πρώτο μηχάνημα του παιχνιδιού αυτού είχε εγκατασταθεί σε έναν κινηματογράφο στη μοντέρνα συνοικία Σιμπούγια του Τόκιο, αντί για μία αίθουσα ηλεκτρονικών παιχνιδιών με τα άλλα, βίαια παιχνίδια. Και η επιτυχία ήταν άμεση, σύμφωνα με τον ίδιο.

Ο Ποπάι, ακόμη μια πηγή έμπνευσης

Όσο για την ιδέα του να κάνει τον Pac-Man να αλλάζει από κυνηγός σε λεία, αυτή προήλθε από τον Ποπάι, χαρακτήρα των αμερικανικών κόμικς και του ομώνυμου κινούμενου σχεδίου, του δυνατού ναυτικού, του οποίου οι δυνάμεις πολλαπλασιάζονται μόλις καταπιεί ένα κουτί σπανάκι.

Δημιουργία της ιαπωνικής εταιρείας βιντεοπαιχνιδιών Namco, η οποία συγχωνεύτηκε το 2005 με τον αντίπαλό της Bandai, το Pac-Man μεταφέρθηκε στη συνέχεια σε όλες τις συσκευές υποστήριξης ηλεκτρονικών παιχνιδιών, από τις κονσόλες ώς τους υπολογιστές και τα smartphone. Έχει αναγνωριστεί από το Guinness Book of Records ως το πιο δημοφιλές βιντεοπαιχνίδι όλων των εποχών και έχει γίνει ένα ιδιαίτερα προσοδοφόρο προϊόν για τους δημιουργούς του, σε όλες τις παραλλαγές του, όπως «Ms. Pac-Man», «Pac-Panic» (ή «Pac-Attack»), «Pac-in-Time» ή ακόμα και «Pac’n’Roll».

Η Bandai Namco αναφέρει ότι η μάρκα Pac-Man είναι «μία από τις πιο γνωστές στον κόσμο», με τον δείκτη αναγνωρισιμότητάς της να φθάνει το 90%.

Το 2010, για την 30ή επέτειο του αρχικού παιχνιδιού, η Google είχε προσφέρει στους χρήστες του διαδικτύου απεριόριστη δυνατότητα παιχνιδιού του Pac-Man στην αρχική της σελίδα, στη θέση του συνηθισμένου λογότυπου της μηχανής αναζήτησης: το πρώτο «Doodle» από την Google που μπορούσε κανείς να παίξει. Επιπλέον, ο γεωγραφικός ιστότοπος Google Maps είχε μετατρέψει επίσης τους χάρτες του σε ένα τεράστιο παιχνίδι Pac-Man.

Σύμφωνα με το περιοδικό «Wired», η υψηλότερη δυνατή βαθμολογία για το παιχνίδι είναι 3.333.360 πόντοι στο τέλος του 256ου και τελευταίου επιπέδου – υπό την προϋπόθεση ότι δεν έχετε καταβροχθισθεί ποτέ από τα φαντάσματα και έχετε «φάει» όλες τις τελείες-χαπάκια, τα φρούτα και τα φαντάσματα.

Σήμερα, για την 40ή επέτειο του παιχνιδιού, ένα hashtag αφιερωμένο στην εκδήλωση κυκλοφορεί στο Twitter στην Ιαπωνία, το οποίο υιοθετούν όλοι οι θαυμαστές του παιχνιδιού. «Οι χαρακτήρες είναι τόσο πολύχρωμοι και χαριτωμένοι. Θυμάμαι να παίζω ασταμάτητα στο σπίτι των γονιών μου. Χρόνια πολλά, Pac-Man!» ΄γραψε ένας από τους ιάπωνες χρήστες του μέσου κοινωνικής δικτύωσης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Μοιραστείτε το

Κύλιση στην κορυφή

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να διαβάσετε την Πολιτική απορρήτου.

Ρυθμίσεις Cookies

Παρακάτω μπορείτε να επιλέξετε ποια cookies θα επιτρέψετε σε αυτή την ιστοσελίδα. Πατήστε στην αποθήκευση ρυθμίσεων για να εφαρμόσετε την επιλογή σας.

ΛειτουργικάΗ ιστοσελίδα για να δουλέψει χρησιμοποιεί κάποια απαραίτητα λειτουργικά cookies.

ΣτατιστικάΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για στατιστικούς σκοπούς, ώστε να μπορούμε να βελτιώσουμε το περιεχόμενο που σας προσφέρουμε.

Κοινωνικά ΔίκτυαΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies από τα κοινωνικά δίκτυα, ώστε να μπορούμε να σας δείξουμε περιεχόμενο από πλατφόρμες όπως το YouTube και το FaceBook. Αυτά τα cookies μπορεί να καταγράφουν τα προσωπικά σας δεδομένα.

ΔιαφημίσειςΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για διαφημιστικούς σκοπούς, ώστε να μπορούμε να σας προσφέρουμε περιεχόμενο που σας ενδιαφέρει. Αυτά τα cookies μπορεί να καταγράφουν τα προσωπικά σας δεδομένα.

ΆλλαΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί και ορισμένα cookies από υπηρεσίες που δεν εμπίπτουν στις παραπάνω κατηγορίες