Στην κεντρική φωτογραφία: Φρεντ Μπουασονά (1858-1946): Ανατολική άποψη της Ακροπόλεως, π. 1907. ©Τρικόγλειος Βιβλιοθήκη. Ευγενική παραχώρηση της Βιβλιοθήκης και του Κέντρου Πληροφόρησης ΑΠΘ.
Στο σύνολο των 110 έργων και πολυμεσικών εφαρμογών που παρουσιάζονται στην έκθεση κάποιος μπορεί να παρακολουθήσει τη διαμόρφωση του φωτογραφικού βλέμματος του Μπουασονά, τις πηγές τής έμπνευσής του και τη μακρόχρονη προσπάθειά του να αναγάγει τη φωτογραφία στη σφαίρα των καλών τεχνών. Σε μια ελικοειδή διαδρομή από τις Άλπεις μέχρι την έρημο του Σινά, πρωταγωνιστεί η Μεσόγειος που, ως άλλος κοινός τόπος, γίνεται το σκηνικό τής φωτογραφικής Οδύσσειας του ίδιου τού φωτογράφου, στα χνάρια τού ομηρικού ήρωα.
Το έργο τού Μπουασονά τροφοδοτήθηκε από τις συνεργασίες του με συγγραφείς, αρχαιολόγους, πολιτικούς και γεωγράφους και συνέβαλε στη διαμόρφωση μιας νέας αντίληψης που αντιμετώπιζε τη Μεσόγειο ως ενιαία γεωγραφική και πολιτισμική οντότητα. Φωτογραφίζοντας τους μεσογειακούς τόπους για περισσότερο από τρεις δεκαετίες, επικύρωσε, μεταξύ άλλων, τους γεωπολιτικούς μετασχηματισμούς τής Ελλάδας και των Βαλκανίων. Σκηνές από την καθημερινότητα απλών ανθρώπων, μνημεία και τοπία προς αποκρυπτογράφηση προσκαλούν τους επισκέπτες σε μια ταξιδιωτική εμπειρία σε τόπους που, πλέον, έχουν διαμορφωθεί με τρόπους που τότε φάνταζαν ακόμη μυθικοί.
Η έκθεση αποτελεί παραγωγή τού MOMus – Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης με τη συνεργασία τού Τμήματος Γεωγραφίας και Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου τής Γενεύης, της Βιβλιοθήκης τής Γενεύης και του Μουσείου Τέχνης και Ιστορίας τής Πόλης τής Γενεύης, με τη συνδρομή τής Κεντρικής Βιβλιοθήκης τού Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.