fbpx

Citymagthess.gr

Τι κάνει το Μέγαρο Μουσικής στον καιρό τής πανδημίας;

Μοιραστείτε το

Σε ηλεκτρονική επισκεψιμότητα στα κανάλια τού Μεγάρου στο YouTube, σε διάδραση (σχόλια στις σχετικές αναρτήσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης) και σε likes υπολογίζεται στους σύγχρονους, επικοινωνιακά δυστοπικούς (ειδικά για τον καλλιτεχνικό χώρο και τις αντίστοιχες εκδηλώσεις) καιρούς η επιτυχία και το ενδιαφέρον των πολιτών για τα καλλιτεχνικά δρώμενα.

Σε αριθμούς ηλεκτρονικών ακροάσεων και αντίστοιχων σχολίων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έκανε τον πρώτο απολογισμό τής δράσης τού Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης την περίοδο της καραντίνας, τον καλλιτεχνικό προγραμματισμό για την καλοκαιρινή περίοδο, αλλά και την ενημέρωση για την επικείμενη ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων του ΟΜΜΘ ο νέος (από τις 20 του περασμένου Φεβρουαρίου) πρόεδρος του δ.σ. τού ΟΜΜΘ, Βασίλης Γάκης, και τα μέλη τού νέου διοικητικού συμβουλίου στην πρώτη του δημόσια παρουσίαση (διά ζώσης συνέντευξη Τύπου, στην οποία τηρήθηκαν σχολαστικά όλα τα αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα).

Αν και χωρίς καλλιτεχνική διεύθυνση (ο διορισμός τής αρχιμουσικού Ζωής Ζενιώδη, που είχε επιλεγεί προ έτους, μετά από σχετικό διαγωνισμό, ουδέποτε επικυρώθηκε και, τελικώς, το νέο δ.σ. που διορίστηκε τον περασμένο Φεβρουάριο καλείται πλέον να προκηρύξει –μετά την υπογραφή πράξης υπουργικού συμβουλίου– νέα πρόσκληση ενδιαφέροντος για την επιλογή νέου καλλιτεχνικού διευθυντή, η οποία, όπως είπε ο κ. Γάκης, αναμένεται εντός του Ιουλίου), το καλλιτεχνικό πρόγραμμα που προϋπήρχε για το εξάμηνο Ιανουαρίου – Ιουνίου υλοποιήθηκε εν μέρει και μόνον ηλεκτρονικά.

Online πάμε καλά

«Το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, ως φορέας δημόσιου χαρακτήρα, δεν ήταν δυνατόν να σταματήσει τη λειτουργία του. Πολύ σύντομα λοιπόν –και με την καθοριστική προσωπική συμβολή τής υπουργού Πολιτισμού, Λίνας Μενδώνη–, οι εκδηλώσεις που ματαιώνονταν αντικαταστάθηκαν από ένα πλούσιο διαδικτυακό πρόγραμμα, για το οποίο οι άνθρωποι του Μεγάρου εργάστηκαν πυρετωδώς» τόνισε ο κ. Γάκης, ενώ, όπως είπε, «η επισκεψιμότητα στο κανάλι τού ΟΜΜΘ στο YouTube, όπου γινόταν η μετάδοση των δράσεων του Μεγάρου, οι εγγραφές αυξήθηκαν κατά 90%, συγκεντρώνοντας 75.000 views (επισκέψεις και θεάσεις)».

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο νέος πρόεδρος του δ.σ., κατά 165% αυξήθηκαν τα νέα likes στη σελίδα στο Facebook, κατά 531% αυξήθηκε η απήχηση στις δημοσιεύσεις (220.000 άτομα) και κατά 254% αυξήθηκε η αλληλεπίδραση (πάνω από 53.000 άτομα σχολίασαν το περιεχόμενο των αναρτήσεων). Όπως τόνισε ο κ. Γάκης, «πέραν της προσφοράς καλλιτεχνικού έργου στο κοινό μας, το σημαντικότερο ήταν ότι, ανταποκρινόμενοι στην παρότρυνση της υπουργού Πολιτισμού, συμβάλαμε στην οικονομική στήριξη καλλιτεχνών τής πόλης και εργαζομένων στην παραγωγή, κατά τη δύσκολη περίοδο των περιοριστικών μέτρων».

Τι θα δούμε το καλοκαίρι

Όσον αφορά το καλλιτεχνικό πρόγραμμα του Μεγάρου για το καλοκαίρι, οι τρεις ενότητες στις οποίες αυτό αναπτύσσεται αφορούν: (α) τον θερινό κινηματογράφο «Σινεμά με Θέα», σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, (β) τον Κύκλο Νέων Μουσικών, με σπουδαστές ωδείων τής Θεσσαλονίκης που παρουσιάζουν τη δουλειά τους (μια ενότητα που θα συνεχιστεί και κατά τη χειμερινή περίοδο) και (γ) συναυλίες και άλλες εκδηλώσεις στην πλατεία, που παρουσιάζουν μια μεγάλη ποικιλία, καλύπτοντας μιαν ευρύτατη γκάμα μουσικών επιλογών. Όπως υπογραμμίστηκε, όλες οι εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν με απαρέγκλιτη τήρηση των υγειονομικών υποδείξεων της Πολιτείας, το δε μικρό αντίτιμο (10 ευρώ και 5 ευρώ για το μειωμένο εισιτήριο) κρίθηκε απαραίτητο, μεταξύ άλλων, ώστε να υπάρξει μια τάξη στην προσέλευση, καθώς οι θέσεις λόγω των μέτρων είναι περιορισμένες.

Σύμφωνα με τον νέο πρόεδρο, το πεντάμηνο της νέας θητείας πραγματοποιήθηκαν (εν μέσω πανδημίας) περισσότερες από δέκα συνεδριάσεις τού σώματος (με τηλεδιασκέψεις), ενώ, πέραν της ενημέρωσης των νέων μελών για τα διοικητικά, αλλά και τα καλλιτεχνικά τού Μεγάρου, συζητήθηκε ιδιαίτερα η ενεργειακή αναβάθμιση των άκρως ενεργοβόρων κτιρίων τού ΟΜΜΘ και η ένταξη των εργασιών σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα.

Όσον αφορά, τέλος, τα οικονομικά τού Μεγάρου την περσινή αντίστοιχη περίοδο (τέλος του α’ εξαμήνου), τα έσοδα του Οργανισμού ήταν 590.000 ευρώ και τα έξοδα 2.475.000 ευρώ, ενώ τη φετινή (που το μεγαλύτερο μέρος της δεν είχε, λόγω της πανδημίας, εκδηλώσεις) τα έσοδα δεν ξεπέρασαν τα 270.000 ευρώ, ενώ τα έξοδα περιορίστηκαν στο 1.400.000 ευρώ.


Μοιραστείτε το

Κύλιση στην κορυφή

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να διαβάσετε την Πολιτική απορρήτου.

Ρυθμίσεις Cookies

Παρακάτω μπορείτε να επιλέξετε ποια cookies θα επιτρέψετε σε αυτή την ιστοσελίδα. Πατήστε στην αποθήκευση ρυθμίσεων για να εφαρμόσετε την επιλογή σας.

ΛειτουργικάΗ ιστοσελίδα για να δουλέψει χρησιμοποιεί κάποια απαραίτητα λειτουργικά cookies.

ΣτατιστικάΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για στατιστικούς σκοπούς, ώστε να μπορούμε να βελτιώσουμε το περιεχόμενο που σας προσφέρουμε.

Κοινωνικά ΔίκτυαΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies από τα κοινωνικά δίκτυα, ώστε να μπορούμε να σας δείξουμε περιεχόμενο από πλατφόρμες όπως το YouTube και το FaceBook. Αυτά τα cookies μπορεί να καταγράφουν τα προσωπικά σας δεδομένα.

ΔιαφημίσειςΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για διαφημιστικούς σκοπούς, ώστε να μπορούμε να σας προσφέρουμε περιεχόμενο που σας ενδιαφέρει. Αυτά τα cookies μπορεί να καταγράφουν τα προσωπικά σας δεδομένα.

ΆλλαΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί και ορισμένα cookies από υπηρεσίες που δεν εμπίπτουν στις παραπάνω κατηγορίες