Στην κεντρική φωτογραφία: Ο ιδιοκτήτης της Coffeeland, κ. Σταύρος Γιαϊτζάκης (τέταρτος από αριστερά), με στελέχη της εταιρείας.
Από τη δημιουργία στην καταξίωση
Η Coffeeland μον. επε ξεκίνησε τις δραστηριότητές της στον χώρο των τροφίμων και των ποτών το 1999, με ένα συνεχώς επεκτεινόμενο δίκτυο διανομών, αρχικά στη Βόρεια Ελλάδα, στη συνέχεια σε ολόκληρη τη χώρα και, κατόπιν, σε Ευρώπη και Ασία. Στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις της φιλοξενεί πιστοποιημένα προϊόντα εγχώριων, αλλά και μεγάλων οίκων του εξωτερικού, πάντοτε με γνώμονα την υψηλή ποιότητα σε συνδυασμό με τις ανταγωνιστικότερες τιμές στην αγορά.
Στις άρτια εξοπλισμένες μονάδες της Coffeeland παράγονται βασικοί κωδικοί της, όπως γρανίτα, σπιτική λεμονάδα, υγρή ζάχαρη κοκ., είτε για την ίδια την εταιρεία είτε με ιδιωτική ετικέτα, για τους πελάτες της (μερικοί από τους οποίους είναι οι μεγαλύτεροι αντιπρόσωποι εσπρέσο στην αγορά).
Τα ιδιόκτητα φορτηγά της και η συνεργασία με τις μεγαλύτερες μεταφορικές εταιρείες στη χώρα έχουν δημιουργήσει ένα ευέλικτο δίκτυο διανομών, που επιτρέπει στα προϊόντα της να φτάνουν σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, στους προβλεπόμενους χρόνους. Η σωστή επικοινωνία, η αμεσότητα και η ελαχιστοποίηση στους χρόνους παράδοσης αποτελούν «κλειδιά» στη συνεργασία της Coffeeland με τους πελάτες της, καθιστώντας την μία από τις πλέον αξιόπιστες εταιρείες στην αγορά.





Ομάδα που κερδίζει…
Κατά τη λαϊκή ρήση, πίσω από έναν επιτυχημένο άντρα κρύβεται μία δυναμική γυναίκα. Αντίστοιχα, πίσω από μία επιτυχημένη επιχείρηση κρύβεται μία δυναμική ομάδα με πάθος για τη δουλειά της, έτοιμη να αντεπεξέλθει στις αυξανόμενες απαιτήσεις της αγοράς, παραμένοντας πρωτοπόρα και έτοιμη να ανταποκριθεί ανά πάσα στιγμή στις ανάγκες των πελατών της. Προς αυτήν την κατεύθυνση, διαθέτει αντιπροσώπους σε κάθε νομό της χώρας, ενώ έχει μπει δυναμικά και στον χώρο του retail, με μεγάλες συνεργασίες με καταστήματα λιανικής και cash’n’carry. Κάπως έτσι, έχει καταφέρει οι σχέσεις με τους συνεργάτες της να εξελίσσονται στο πέρασμα του χρόνου από επαγγελματικές σε φιλικές, ακόμη και οικογενειακές.
To Citymag βρέθηκε στις εγκαταστάσεις της Coffeeland, για να συζητήσει με τους εργαζόμενους της εταιρείας που απαρτίζουν αυτήν την «dream team».
Φέτος, η Coffeeland γιορτάζει τα 25 χρόνια λειτουργίας της. Πώς άρχισαν όλα; Ποιες ήταν οι προκλήσεις που είχατε να αντιμετωπίσετε;
Η εταιρεία ξεκίνησε πριν από 25 χρόνια με ένα μικρό φορτηγάκι, πουλώντας ζάχαρη, Nescafé και γάλα εβαπορέ. Πόρτα πόρτα και μαγαζί μαγαζί ξεκίνησε την πορεία της, για να γίνει αυτό που είναι σήμερα. Απαιτήθηκε σκληρή δουλειά και κόπος. Ίσως να ήταν και οι συγκυρίες της εποχής, που τη βοήθησαν να συμπληρώσει το κενό της αγοράς και, με αργά βήματα, να φτάσει στο σημερινό της μέγεθος.
Ποιες είναι οι παρεχόμενες από εσάς υπηρεσίες και ποια τα συγκριτικά σας πλεονεκτήματα, συνεκτιμώντας ότι δραστηριοποιείστε σε έναν άκρως ανταγωνιστικό χώρο;
Η Coffeeland διαθέτει κάθετη οργάνωση, για να εξυπηρετεί τους πελάτες της με τμήματα γραμματειακής υποστήριξης, μάρκετινγκ, πωλήσεων, αποθήκης και service. Κάθε τμήμα είναι κι ένας κρίκος μίας μεγάλης αλυσίδας, που λειτουργεί συνολικά. Προσπαθούμε όλοι μαζί να κερδίσουμε το μερίδιο που μας αναλογεί στην αγορά, με σεβασμό σε κάθε τμήμα ξεχωριστά.
Σημαντικό μερίδιο πελατών σας προτιμάει να αγοράζει από cash’n’carry. Σας προβληματίζει αυτό το γεγονός; Ποια πιστεύετε ότι είναι η κατεύθυνση προς την οποία πρέπει να κινηθείτε μελλοντικά, ώστε να αντιμετωπίσετε αυτήν την απειλή;
Κατ’ αρχήν, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι η αγορά είναι ανοιχτή για όλους. Τα πλεονεκτήματα των cash’n’carry μπορεί, ταυτόχρονα, να είναι και τα μειονεκτήματά τους. Να αναφέρουμε χαρακτηριστικά ότι είναι απρόσωπα, πρέπει να κουβαλήσεις ο ίδιος τα εμπορεύματά σου και είσαι υποχρεωμένος να πληρώσεις εκείνη τη στιγμή.
Είμαστε κάθε μέρα στην αγορά με οκτώ φορτηγά, με καθημερινά δρομολόγια. Αντιμετωπίζουμε τα όποια τεχνικά προβλήματα παρουσιάζονται 24 ώρες την ημέρα, 7 ημέρες την εβδομάδα, ενώ η διανομή μας πραγματοποιείται έξι ημέρες την εβδομάδα. Είμαστε μια πολύ καλή, ανταγωνιστική επιλογή. Με απλά λόγια: είμαστε πάντοτε δίπλα στον συνεργάτη μας. Αυτός είναι και ο λόγος που μετά από 25 χρόνια λειτουργίας αναγνωρίζεται το γεγονός ότι, όποτε μας χρειάστηκαν, ήμασταν δίπλα τους. Κάπως έτσι, η συνεργασία μας είναι «win-win».
Σε ποιες περιοχές δραστηριοποιείται το δίκτυο διανομής σας;
Δραστηριοποιούμαστε σε ολόκληρη τη χώρα. Υπάρχει καθημερινή διανομή στον νομό Θεσσαλονίκης και υπάρχουν τρία δρομολόγια την εβδομάδα στους νομούς Χαλκιδικής και Κιλκίς, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Ταυτόχρονα, υπάρχει και τμήμα χονδρικής πώλησης για όλη την Ελλάδα.
Παρότι το αντικείμενο των δραστηριοτήτων σας είναι ιδιαίτερα ευρύ, κορωνίδα της εταιρείας, όπως είναι προφανές και από την επωνυμία, είναι η διανομή καφέ. Πώς εξελίχθηκε η αγορά του καφέ σε αυτά τα 25 χρόνια;
Η εταιρεία δεν ξεκίνησε πουλώντας εσπρέσο, επειδή ζούσαμε στην εποχή του φραπέ. Στη συνέχεια, στελεχώθηκε από ανθρώπους που γνώριζαν το αντικείμενο και ασχολήθηκαν ενεργά με τις πωλήσεις του εσπρέσο. Κάπως έτσι, βρήκαμε την ιταλική εταιρεία Procaffè (ήταν αυτό ακριβώς που έψαχνε η Coffeeland για να μπει στην αγορά), με τα ποιοτικότερα brands της αγοράς, Bristot και Vescovi. Αυτό ήταν.
Βέβαια, όλο αυτό έγινε σταδιακά και με πάρα πολύ κόπο από όλα τα στελέχη της εταιρείας. Καθένας έβαλε από την πλευρά του το λιθαράκι του, για να μεγαλώσει η Coffeeland. Χρόνο με τον χρόνο, αποκτήσαμε ακόμη μεγαλύτερη εμπειρία μέσα από τα λάθη μας, από τις επαγγελματικές μας συναναστροφές και, γενικότερα, από την τριβή με την αγορά.
Πιστεύουμε ότι έχουμε ένα πάρα πολύ δυνατό προϊόν. Αναπτυσσόμαστε χρόνο με τον χρόνο, σταδιακά και ελεγχόμενα, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη των πελατών μας. Έτσι θα συνεχίσουμε. Και πιστεύουμε ότι σε μερικά χρόνια από σήμερα θα βρεθούμε στην κορυφή.
Δώστε μας μερικά στοιχεία για τη συνεργασία σας με την εταιρεία Procaffè…
Η Procaffè είναι μια εταιρεία η οποία, ως ιδιοσυγκρασία, μοιάζει με τη δική μας. Ακριβώς όπως εμείς, έτσι κι εκείνοι αντιμετωπίζουν τον πελάτη ως μέλος της οικογένειας, τον βοηθούν και βρίσκονται πάντοτε δίπλα του. Είναι ανοιχτοί στο να ακούσουν τη γνώμη μας, όπως κι εμείς τη δική τους. Έχουν ιδιόκτητες φάρμες καφέ και διαθέτουν όλες τις παγκόσμιες πιστοποιήσεις για την προστασία του περιβάλλοντος και του παραγωγού καφέ.
Να σας δώσουμε κάποια παραδείγματα… Οι καλλιέργειες που λαμβάνουν πιστοποίηση Rainforest Alliance πληρούν πλήρως τα πρότυπα της βιώσιμης γεωργίας, προάγοντας την περιβαλλοντική υπευθυνότητα, την κοινωνική ισότητα και την οικονομική βιωσιμότητα στις αγροτικές κοινότητες. Η πιστοποίηση «Organic-bio» εγγυάται ότι ο καφές που χρησιμοποιείται στο Bristot Bio καλλιεργείται με φυσικές ουσίες και διαδικασίες, προστατεύοντας το περιβάλλον και διασφαλίζοντας υψηλό επίπεδο βιοποικιλότητας, ενώ το Fairtrade συμβάλλει στη βιώσιμη ανάπτυξη των πιστοποιημένων παραγωγών, προωθώντας με αυτόν τον τρόπο τις δικαιό- τερες συνθήκες εμπορίου, την κοινωνική αλλαγή και την προστασία του περιβάλλοντος. Ο καφές Bristot έχει πιστοποίηση Fairtrade και, παράλληλα, εμπορεύεται, ελέγχεται και προέρχεται 100% από παραγωγούς Fairtrade.
Πάντως, το σημαντικότερο στοιχείο παραμένει ότι δεν έχουν αλλάξει τα στάνταρντ των προϊόντων τους παρ’ όλες τις οικονομικές πιέσεις των τελευταίων χρόνων. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για όποιον αναγνωρίζει τα χαρακτηριστικά ενός ποιοτικού φλιτζανιού εσπρέσο.
Ο Σταύρος Γιαϊτζάκης, ιδιοκτήτης της εταιρείας, συνηθίζει να αναφέρεται σε αυτήν ως «η οικογένεια Coffeeland». Πόσο οικογένεια νιώθετε εσείς την εταιρεία και τους συναδέλφους σας;
Δεν νιώθουμε απλώς οικογένεια. Είμαστε οικογένεια. Επιτρέψτε μας να σας το εξηγήσουμε με ένα παράδειγμα: την εποχή της Covid, οι εταιρείες έκαναν περικοπές σε διάφορα τμήματα, απομακρύνοντας προσωπικό. Εμείς μείναμε όλοι μαζί, ενωμένοι, σε μια πάρα πολύ δύσκολη περίοδο για κάθε κλάδο της αγοράς, αλλά και γενικότερα για τη χώρα. Και όχι μόνον αυτό: καταγράψαμε και εξαιρετικά σημαντική ανάπτυξη!
Αυτό είναι ένα σημάδι που δικαιολογεί τη χρήση του όρου «οικογένεια» για μια εταιρεία. Σαφώς, έχουμε τις διαφορές μας. Τις επιλύουμε ωστόσο πάντοτε με γνώμονα να πηγαίνουμε μπροστά, με σεβασμό στη δουλειά όλων.