Όπως ανέφερε σήμερα στο πλαίσιο διαδικτυακής παρουσίασης ο Κωνσταντίνος Σεπετάς, διευθυντής Πωλήσεων και Μάρκετινγκ της Βίκος, η εταιρεία, ολοκληρώνοντας δύο χρόνια ενδελεχούς έρευνας και ανάπτυξης (R&D), καινοτομεί με τη Βίκος Cola Zero Sugar. Σύμφωνα με τον κ. Σεπετά, πρόκειται για ένα προϊόν υψηλών ποιοτικών προδιαγραφών, μοναδικό στη σύστασή του, αλλά και φθηνό στο ράφι σε σχέση με ανάλογο προϊόν.
Από σήμερα στα ράφια
Το νέο προϊόν Βίκος Cola χωρίς ζάχαρη είναι από σήμερα διαθέσιμο στα ράφια των σούπερ μάρκετ και διεκδικεί μερίδιο από μια κατηγορία αναψυκτικών που έχει αυξηθεί κατά 57% από το 2016. Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Σεπετάς, αποτελεί πλέον το 30% της κατηγορίας, δηλαδή σχεδόν ένας στους τρεις καταναλωτές που αγοράζουν cola επιλέγουν Cola Zero Sugar. Αναφορικά με την τιμή τού προϊόντος, ο κ. Σεπετάς διευκρίνισε ότι θα είναι κατά μέσο όρο 20% φθηνότερο από το αντίστοιχο προϊόν γνωστής εταιρείας, σημειώνοντας ότι η εξάδα πωλείται σε τιμή κατά περίπου 70-80 λεπτά τού ευρώ φθηνότερη από την αντίστοιχη του leader τής αγοράς.
Την ίδια στιγμή, η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων συνεχίζει τη δυναμική της πορεία, διεκδικώντας περαιτέρω διεύρυνση του μεριδίου της στην αγορά των αναψυκτικών, η οποία από το 2016 ώς σήμερα παρουσιάζει συνολικά ανάπτυξη 4,8% και ειδικότερα η κατηγορία cola ανάπτυξη 8,4%. Από το 2006 ώς και το 2020 το μερίδιο αγοράς τής εταιρείας Βίκος συνολικά στην κατηγορία των αναψυκτικών ανέρχεται σε 5%, ενώ στην κατηγορία cola στο 4,2%. Την ίδια τετραετία, η Βίκος παρουσίασε ανάπτυξη σε όγκο 333% στο σύνολο της αγοράς αναψυκτικών, ενώ ειδικότερα στην κατηγορία cola ανάπτυξη σε όγκο 578%.
Τα αποτελέσματα του 2020
Αναφορικά με το 2020, ο κ. Σεπετάς υπογράμμισε ότι η χρονιά έκλεισε οριακά πτωτικά για τον τζίρο τής Βίκος, δεδομένων των συνθηκών που δημιούργησε η πανδημία τού κορωνοϊού και των μέτρων περιορισμού τής διασποράς. Οι απώλειες από το κλείσιμο της εστίασης αντισταθμίστηκαν, όπως είπε, από τη δυναμική που παρουσίασε το μη οργανωμένο λιανεμπόριο.
Τα τελευταία τρία χρόνια, η εταιρεία υλοποίησε επενδύσεις ύψους 25 εκατ. ευρώ, που αφορούσαν στην επέκταση της μονάδας εμφιάλωσης νερού και αναψυκτικών στο Καλπάκι Ιωαννίνων, ύψους 10,87 εκατ. ευρώ (αυξάνοντας τη συνολική δυναμικότητα σε 108.000 φιάλες/ώρα), στην επέκταση μονάδας εμφιάλωσης φυσικού μεταλλικού νερού και επιτραπέζιου νερού στην Περίβλεπτο Ιωαννίνων, ύψους 6,59 εκατ. ευρώ (αυξάνοντας τη συνολική δυναμικότητα σε 200.000 φιάλες/ώρα), στην επέκταση δυναμικότητας υφιστάμενης μονάδας παραγωγής προπλάσματος πλαστικών φιαλών ΡΕΤ και πωμάτων ΡΕ στη βιομηχανική περιοχή των Ιωαννίνων, ύψους 3 εκατ. ευρώ (με συνολική δυναμικότητα 442.269 preform-καπάκια/ώρα).
Το προφίλ τής εταιρείας
Η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων ΑΕ ιδρύθηκε το 1990 και ξεκίνησε την παραγωγική της δραστηριότητα με την εμφιάλωση, από την ομώνυμη πηγή, του φυσικού μεταλλικού νερού «Βίκος», το οποίο διαθέτει από το 1992 στην ελληνική, αλλά και στη διεθνή αγορά. Η εταιρεία λειτουργεί τέσσερα υπερσύγχρονα εργοστάσια, με καθετοποιημένη παραγωγή. Τρία εργοστάσια εμφιαλώνουν νερό και αναψυκτικά, ενώ το τέταρτο εργοστάσιο, η PETCOM Plastics, παράγει πλαστικά προπλάσματα (preforms) και πώματα για τη συσκευασία νερού, αναψυκτικών και γάλακτος.
Στις εγκαταστάσεις της, που καλύπτουν 79.000 τετρ.μ. σε μιαν έκταση 260 στρεμμάτων, η εταιρεία αξιοποιεί 7 πηγές νερού και λειτουργεί 30 γραμμές παραγωγής. Επιπλέον, το 2014, μετά από τρία χρόνια εντατικής έρευνας και ανάπτυξης, η εταιρεία εισήλθε στην αγορά των αναψυκτικών με την κυκλοφορία 8 διαφορετικών γεύσεων, δημιουργώντας μιαν εντελώς νέα κατηγορία προϊόντων, τα «Βίκος» Φυσικά Μεταλλικά Αναψυκτικά. Το 2017 η εταιρεία εμπλούτισε τη γκάμα των αναψυκτικών με τρεις νέες γεύσεις με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και γλυκαντικό από το φυτό στέβια (Βίκος Cola στέβια, Βίκος Πορτοκαλάδα στέβια και Βίκος Λεμονάδα στέβια).
Τα αναψυκτικά «Βίκος» παραμένουν τα μόνα αναψυκτικά που παρασκευάζονται με φυσικό μεταλλικό νερό από την πηγή «Ζαγοροχώρια», χρησιμοποιώντας χυμό από ελληνικά φρούτα.