Πηγή φωτογραφιών: «Urban Soul Project»/Κίμπερλι Πάουελ.
Το Καρίπειον Μέλαθρον είναι ένα από τα καταγεγραμμένα διατηρητέα τής Θεσσαλονίκης, στη συμβολή τής Ολυμπιάδος με την οδό Κλειούς, στις παρυφές τής Άνω Πόλης. Σήμερα αποτελεί την έδρα και «ορμητήριο» του θεσσαλονικιώτικου αρχιτεκτονικού γραφείου «Urban Soul Project».
Το τετραώροφο γωνιακό κτίριο της οθωμανικής περιόδου σχεδιάστηκε από τον ιταλό αρχιτέκτονα Βιταλιάνο Ποζέλι ως επίσημη κατοικία τού νομάρχη τής Θεσσαλονίκης. Ο Ποζέλι είχε σταλεί στην πόλη από την οθωμανική κυβέρνηση και, στη διάρκεια της εδώ παραμονής του, σχεδίασε μεταξύ άλλων το Διοικητήριο (σημερινό υπουργείο Εσωτερικών/υφυπουργείο Μακεδονίας-Θράκης), τη βίλα Αλλατίνι, τις τράπεζες Θεσσαλονίκης και Αθηνών (που σήμερα γνωρίζουμε ως Στοά Μαλακοπή και Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης, αντίστοιχα), αλλά και μια σειρά από άλλα ιδιωτικά και δημόσια οικοδομήματα.
Το εσωτερικό τού κτιρίου έχει διατηρηθεί χωρίς επεμβάσεις (καθώς, ούτως ή άλλως, προστατεύεται ως διατηρητέο κτίσμα), με το αρχιτεκτονικό γραφείο να αναλαμβάνει δράση αποκλειστικά στα πεδία τής επίπλωσης και του φωτισμού. Οι εσωτερικοί τοίχοι και τα ταβάνια καλύπτονται από τοιχογραφίες και οροφογραφίες με φυτικά και οργανικά μοτίβα, που αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για τον σχεδιασμό τής επίπλωσης, των γραφείων και των συστημάτων αποθήκευσης (ραφιέρες, ερμάρια κοκ.). Με δεδομένο ότι ουδεμία παρέμβαση μπορεί να γίνει σε τοίχους και οροφές, τα έπιπλα δεν έχουν προσαρμοστεί πάνω σε σταθερά σημεία. Μεταλλικές κατασκευές χρησιμοποιήθηκαν για τον φωτισμό, ενώ τα γραφεία ακολουθούν τη χρωματική παλέτα τού κατά περίπτωση δωματίου. Όλα τα φωτιστικά στους χώρους υποδοχής σχεδιάστηκαν από τους ίδιους τους «Urban Soul Project».
ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ ΕΧΕΙ ΔΙΑΤΗΡΗΘΕΙ ΧΩΡΙΣ ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ (ΚΑΘΩΣ, ΟΥΤΩΣ Ή ΑΛΛΩΣ, ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΤΑΙ ΩΣ ΔΙΑΤΗΡΗΤΕΟ ΚΤΙΣΜΑ), ΜΕ ΤΟ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΝΑ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΔΡΑΣΗ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΑ ΠΕΔΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΠΛΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΦΩΤΙΣΜΟΥ. ΟΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΙ ΤΟΙΧΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΤΑΒΑΝΙΑ ΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΟΡΟΦΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΕ ΦΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΜΟΤΙΒΑ, ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΣΑΝ ΠΗΓΗ ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ΕΠΙΠΛΩΣΗΣ, ΤΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ.
Στην πίσω αυλή τού κτιρίου κατασκευάστηκε μια μικρή, ελαφρά υπερυψωμένη σκηνή, ενώ στη μικρή ταράτσα στην οροφή ενός δευτερεύοντος οικίσκου διαμορφώθηκε ένας υπαίθριος χώρος συνάντησης με ένα μεγάλο τραπέζι με επιφάνεια από μωσαϊκό, κάτω από μια παλιά κληματαριά που απλώνεται στη μεταλλική πέργκολα.