Συγκεκριμένα, το ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης «Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας» βασίστηκε στις μελέτες επεμβάσεων οδικής ασφάλειας που ολοκληρώθηκαν από την «Εγνατία Οδός» ΑΕ, στο πλαίσιο του επιχειρησιακού προγράμματος «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας». Στο πλαίσιο αυτό:
- Υλοποιήθηκαν 60 μελέτες που καλύπτουν όλες τις περιφερειακές ενότητες και στις δεκατρείς περιφέρειες της χώρας.
- Μελετήθηκαν οδικά τμήματα μήκους 15.000 χλμ., από τα οποία 4.200 χλμ. εθνικών οδών και 10.800 χλμ. περιφερειακών οδών.
- Οι μελέτες είχαν ως αποτέλεσμα την ανάδειξη περίπου 7.000 επικίνδυνων θέσεων που εκτείνονται σε 2.500 χλμ. του οδικού δικτύου, σε 80 οδικούς άξονες.
Το ΠΕΒΟΑ περιλαμβάνει εργασίες σε επικίνδυνες θέσεις σε όλη τη χώρα, που δεν αποτελούν συντήρηση του οδικού δικτύου, αλλά μικρής κλίμακας κατασκευαστικές επεμβάσεις χαμηλού κόστους και υψηλής αποτελεσματικότητας. Συγκεκριμένα, πρόκειται για εργασίες αναβάθμισης και αντικατάστασης του οδικού εξοπλισμού (διαγράμμιση, σήμανση οδών, στηθαία ασφαλείας, μονάδες απόσβεσης ενέργειας, εγκατάστασης ηλεκτρομηχανολογικές κτλ.), βελτιώσεις υποδομής (διαπλάτυνση οδοστρώματος, αποκατάσταση φθορών οδοστρώματος, ασφαλτοτάπητες, αντιολισθηρή, έργα αποχέτευσης, τάφροι, ερείσματα, νησίδες πεζοδρομιών κοκ.), αλλά και διαμόρφωση ισόπεδων κόμβων.
Όπως δήλωσε σχετικά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, «η οδική ασφάλεια αποτελεί απόλυτη πολιτική προτεραιότητα για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Είναι αδιανόητο να θρηνούμε τόσους ανθρώπους στην άσφαλτο – και έχουμε δεσμευτεί στην ουσιαστική αντιμετώπιση του προβλήματος. Προχωράμε λοιπόν με ένα ολοκληρωμένο σχέδιο επεμβάσεων στο εθνικό και στο επαρχιακό δίκτυο όλης της χώρας. Ακολουθώντας επιστημονικές διαδικασίες, εντοπίσαμε 7.000 ιδιαίτερα επικίνδυνα σημεία τού οδικού δικτύου και τις συγκεκριμένες επεμβάσεις που πρέπει να γίνουν. Τώρα είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε στην υλοποίηση – και είναι πολύ σημαντικό που έχουμε την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων αρωγό σε αυτήν μας την προσπάθεια. Η υλοποίηση αυτού του προγράμματος αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την οδική μας ασφάλεια. Σε συνδυασμό με τη βελτίωση της οδικής μας συμπεριφοράς –στόχο για τον οποίον επίσης ετοιμάζουμε κινήσεις–, μπορούμε να καταφέρουμε να έχουμε λιγότερα και λιγότερο σοβαρά οδικά ατυχήματα στη χώρα μας».
«Σήμερα είναι μια πολύ σημαντική ημέρα, επειδή ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα βελτίωσης επεμβάσεων οδικής ασφάλειας σε όλη τη χώρα μπαίνει πλέον σε τροχιά υλοποίησης» πρόσθεσε από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης. «Στόχος είναι να κάνουμε ασφαλέστερη την οδήγηση στους ελληνικούς δρόμους, γι’ αυτό και προχωράμε σε μια σειρά από στοχευμένες, σημαντικές παρεμβάσεις σε όλους τους δρόμους τής χώρας. Παρεμβαίνουμε καθοριστικά σε 7.000 επικίνδυνα σημεία σε όλη τη χώρα με σημειακές βελτιώσεις, δημιουργώντας έτσι ένα ποιοτικότερο και ασφαλέστερο οδικό δίκτυο για όλους τους Έλληνες. Παράλληλα, μέσω του προγράμματος αυτού αναμένεται να δοθεί δουλειά σε μικρότερους ή μεγαλύτερους μελετητές και κατασκευαστές, σε μια περίοδο που το έχουν μεγάλη ανάγκη, τόσο εκείνοι όσο και η χώρα. Είμαστε πραγματικά υπερήφανοι για το ΠΕΒΟΑ – είναι ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει έργα ουσίας και όχι εντυπωσιασμού και αποδεικνύει εμπράκτως την κατεύθυνση της πολιτικής μας».
Στο ίδιο μήκος κύματος, ο διευθύνων σύμβουλος της «Εγνατία Οδός» ΑΕ, Κωνσταντίνος Κουτσούκος, σημείωσε: «Μια πολύ σημαντική προσπάθεια βελτίωσης της οδικής ασφάλειας σε όλη τη χώρα –και ειδικότερα στο οδικό δίκτυο εκτός των αυτοκινητοδρόμων– ξεκινά και τυπικά σήμερα, με τη σύναψη δανειακής σύμβασης μεταξύ της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και της ‘Εγνατία Οδός’ ΑΕ, υπό την αιγίδα τού υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος που τόσο το υπουργείο όσο και η ΕΤΕΠ εμπιστεύτηκαν το σημαντικό αυτό πρόγραμμα στην ‘Εγνατία Οδός’ ΑΕ, συνεκτιμώντας την τεχνογνωσία τής εταιρείας, αλλά και την αποτελεσματικότητά της, γεγονός που αποτελεί, πέρα από επιβράβευση, προοπτική για το μέλλον τής εταιρείας».