«Ανοίγουμε πανιά για το ξεκίνημα της μεγάλης επιστροφής τού ελληνικού τουρισμού στην ελευθερία και την κανονικότητα»: αυτό δήλωσε από το Σούνιο ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, με αφορμή την παρουσίαση του ανοίγματος του ελληνικού τουρισμού από αύριο. «Επαναφέρουμε την Ελλάδα στο ευρωπαϊκό και παγκόσμιο προσκήνιο ως έναν τόπο ταυτόσημο με τη φιλοξενία και την ασφάλεια. Ο ελληνικός τουρισμός ξεχωρίζει, επειδή νοιάζεται – και το νοιάξιμο φέτος συνδέεται με την ασφάλεια».
Ο υπουργός Τουρισμού απέφυγε να προχωρήσει σε ποσοτικούς στόχους, δηλώνοντας ότι «η ασφάλεια και η ισχυροποίηση του brand τής χώρας θα πρέπει να είναι ο πρώτος στόχος. Ξέρω και λέω από την αρχή ότι η χρονιά αυτή θα είναι καλύτερη από πέρσι. Τώρα η αγορά αρχίζει και βλέπει αυτήν τη χαραμάδα. Είμαστε εδώ, για να μεγιστοποιήσουμε την ευκαιρία. Ωστόσο, δεν θα διστάσουμε να πάρουμε δύσκολες αποφάσεις, αν χρειαστεί. Η έμφαση θα πρέπει να είναι στην ποιότητα του brand τής χώρας – κι αυτή είναι η παρακαταθήκη για την ανάκαμψη τα επόμενα χρόνια. Δεν είναι παραγωγική η εστίαση σε αριθμητικούς στόχους, θα είμαστε εδώ, για να παρακολουθούμε συνεχώς την κατάσταση».
Τα εργαλεία
Όσον αφορά τα «όπλα» με τα οποία ανοίγει φέτος ο τουρισμός, αυτά είναι καταρχάς η συμπλήρωση της φόρμας PLF πριν από την είσοδο στη χώρα, που είναι απαραίτητη και φέτος. Επίσης, τα PCR τεστ – «και βέβαια όλα αυτά έχουν ενσωματωθεί στην πρόταση που έχει γίνει ήδη από τον Ιανουάριο από τον Κυριάκο Μητσοτάκη για το πράσινο ψηφιακό πιστοποιητικό».
Επιπλέον, αφού φτάσει κάποιος στη χώρα μας θα υπόκειται σε στοχευμένο έλεγχο. «Πέρσι, με τους στοχευμένους ελέγχους, διπλασιάσαμε την αποτελεσματικότητα των τεστ – σαν να είχαμε κάνει διπλάσια τεστ. Επιπλέον, είχαμε τη δυνατότητα να παίρνουμε νωρίτερα αποφάσεις ανάλογα με την επιδημιολογική εικόνα κάθε χώρας».
Ακόμη ένα «όπλο» είναι το πλέγμα ξενοδοχείων απομόνωσης με νέα ανάλυση σε διάφορες περιοχές τής χώρας, όπως επίσης και τα γρήγορα τεστ αντιγόνου – «άλλο ένα όπλο που δεν είχαμε πέρσι. Έχουμε, επιπλέον, την εφαρμογή των νέων πρωτοκόλλων, με επικαιροποίηση των περσινών και, κυρίως, με επιτάχυνση των εμβολιασμών στην επικράτεια, με αποκορύφωμα τη ‘Γαλάζια Ελευθερία’ – ένας πολύ σημαντικός σύμμαχος στην προσπάθειά μας να θωρακίσουμε την ασφάλεια. Όλα τα νησιά θα είναι πλήρως θωρακισμένα ώς τα τέλη Ιουνίου».
Ο κ. Θεοχάρης επεσήμανε ότι, για να φτάσουμε σ’ αυτήν την ημέρα, χρειάστηκαν πολλά. «Έχουμε απέναντί μας έναν δύσκολο και απρόβλεπτο αντίπαλο. Το μήνυμά μας δεν είναι ότι τέλειωσε η πανδημία, αλλά ότι ανοίγουμε με ένα οργανωμένο πλαίσιο και έχουμε ευέλικτα, αλλά αυστηρά πρωτόκολλα. Υψώνουμε ένα τείχος ασφάλειας με πέντε διαφορετικές ζώνες άμυνας, τις οποίες συνεχώς θα βελτιώνουμε, με δεδομένο ότι οι συνθήκες είναι δυναμικές».
«Απτό ενδιαφέρον»
Ο κ. Θεοχάρης επεσήμανε ότι σε κάθε χώρα που επισκέφθηκε το προηγούμενο διάστημα (Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Πολωνία, ΗΠΑ κ.α.) το συμπέρασμα είναι ένα: «Το ενδιαφέρον για την Ελλάδα είναι θερμό, έντονο και σχεδόν πρωτόγνωρο. Στις ΗΠΑ δεν φαίνεται να έχει επηρεάσει το γεγονός ότι η Ελλάδα βρίσκεται στο επίπεδο 4 σε σχέση με την πανδημία (όπως άλλωστε και το 80%-85% των διεθνών αγορών). Στη Βρετανία η Ελλάδα βρίσκεται τρίτη στις προτιμήσεις, παρά το γεγονός ότι κατατάσσεται στην πορτοκαλί λίστα – οι αεροπορικές και οι tour operators δεν σταματούν τις πτήσεις. Είναι απτό το ενδιαφέρον. Υπάρχει ακόμη παραπληροφόρηση, υπάρχει ακόμη ανασφάλεια – ζητήματα που πρέπει να διασαφηνιστούν και γι’ αυτό θα συνεχίσουμε τη μεγάλη προσπάθεια.
Στις ΗΠΑ η χώρα μας έχει ήδη μιαν ανάκαμψη γύρω στο 33%, έχει ανακτήσει έδαφος, ενώ η υπόλοιπη Ευρώπη είναι στο 27%».
Ο ΕΟΤ
Στο πρόγραμμα του ΕΟΤ αναφέρθηκε ο Δημήτρης Φραγκάκης, γενικός γραμματέας τού Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού: «Τους τελευταίους δεκατέσσερις μήνες η κυβέρνηση και το υπουργείο Τουρισμού δίνουν μια μεγάλη μάχη να κρατηθεί όρθιος ο ελληνικός τουρισμός. Το 2020 καταφέραμε να ανοίξουμε με ασφάλεια την τουριστική σεζόν, να ανακτήσουμε το 20% των εσόδων τού 2019 και να κρατήσουμε ψηλά την καλή φήμη τού ελληνικού τουρισμού. Πέρσι, μέσα στο διάστημα από τα τέλη Απριλίου ώς τον Φεβρουάριο του 2021, καταφέραμε να έχουμε τέσσερις καμπάνιες αξίας 16,6 εκατ. ευρώ.
»Αν το 2020 ήταν η χρονιά τής επιβίωσης, το 2021 θεωρούμε ότι θα είναι η πρώτη χρονιά τής ανάκαμψης. Έχουμε δύο κεντρικούς πυλώνες για την προβολή τής χώρας: ο πρώτος αφορά το νέο αφήγημα για την επόμενη ημέρα, που πάει πέρα από το μοντέλο ‘ήλιος και θάλασσα’ και ενσωματώνει το τρίπτυχο ‘άνθρωπος – αξίες – εμπειρίες’. Ο δεύτερος πυλώνας είναι αυτή καθεαυτήν η καμπάνια τού 2021 από τον ΕΟΤ, διάρκειας έξι μηνών και αξίας 22,9 εκατ. ευρώ. Από αυτά υπάρχουν τα προγράμματα συνδιαφήμισης με 18 αεροπορικές εταιρείες και 76 tour operators του εξωτερικού, αξίας 10,6 εκατ. ευρώ, και η κλασική καμπάνια 12,3 εκατ. ευρώ».