Τη δημιουργία τής νέας πλατφόρμας «Extra Milers», που θα τεθεί σε πιλοτική λειτουργία τον επόμενο μήνα, υπό την αιγίδα του υπουργείου Τουρισμού, και στόχο έχει να προαγάγει τον προσβάσιμο τουρισμό στα ελληνικά νησιά ανακοίνωσαν η Microsoft Hellas και η ATCOM. Στόχος είναι η δημιουργία ενός πλήρους δικτύου πληροφοριών, που θα εξασφαλίζει σε άτομα με μόνιμη ή προσωρινή αναπηρία ή άλλες δυσκολίες πρόσβασης το ισότιμο δικαίωμα στον τουρισμό και στην απόλαυση των μοναδικών ομορφιών των ελληνικών νησιών. Η πλατφόρμα (ιστοσελίδα και εφαρμογή), που αυτή τη στιγμή βρίσκεται στα τελικά στάδια της ανάπτυξης, θα διατίθεται δωρεάν και απευθύνεται κυρίως σε άτομα με οπτική και κινητική αναπηρία, ενώ έχει σχεδιαστεί για να χρησιμοποιείται από χρήστες με μερική/μειωμένη όραση (ΑΑ).
ΣΤΟΧΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΝΟΣ ΠΛΗΡΟΥΣ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ, ΠΟΥ ΘΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΕΙ ΣΕ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΜΟΝΙΜΗ ‘Η ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ‘Η ΑΛΛΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ, ΤΟ ΙΣΟΤΙΜΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΩΝ ΜΟΝΑΔΙΚΩΝ ΟΜΟΡΦΙΩΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΗΣΙΩΝ.
Οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν στο προφίλ τους βάσει των προσωπικών τους αναγκών και να ανακαλύψουν τις προσβάσιμες δομές και υπηρεσίες που διαθέτουν τα σημεία ενδιαφέροντος που ταιριάζουν στο εξατομικευμένο προφίλ τους. Πρώτοι προορισμοί για τη φετινή χρονιά είναι η Σύρος, η Χίος και η Ρόδος, ενώ το επόμενο χρονικό διάστημα θα συνεχίσουν να συμπληρώνονται στον «πιλότο» προορισμοί, αλλά και εφαρμογές που θα αξιοποιούν τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης (μετατροπή κειμένου σε ομιλία, αναγνώριση προσώπου, αναλύσεις κειμένων), έτσι ώστε να ενδυναμωθεί η προσβασιμότητα της πλατφόρμας και να βελτιωθεί η εμπειρία των χρηστών της.
Το «Extra Μilers» είναι μια πρωτοβουλία της οργάνωσης Άγονη Γραμμή Γόνιμη, με την ιδρυτική χορηγία τής Microsoft. Υπεύθυνη για τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη της πλατφόρμας είναι η εταιρεία ATCOM. Επιστημονικοί συνεργάτες οι οργανώσεις ΛΑΡΑ Ελληνική Σχολή Σκύλων – Οδηγών Τυφλών και «Περπατώ» Σύλλογος Ατόμων με Κινητικά Προβλήματα και Φίλων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία τού Διεθνούς Οργανισμού Τουρισμού (UNWTO), οι «υπεύθυνοι» επισκέπτες που επιλέγουν τους προορισμούς τους σύμφωνα με το πόσο βιώσιμοι, πράσινοι ή προσβάσιμοι είναι γνωρίζει μια αύξηση μεγέθους 40% τα τελευταία χρόνια.