Ούτε καρφίτσα δεν πέφτει στο ταχύπλοο οχηματαγωγό που δρομολόγησε από τις 18 Ιουνίου η SeaJets, για να συνδέσει το λιμάνι τής Θεσσαλονίκης με τα νησιά των Σποράδων. Οι αριθμοί των μετακινήσεων επιβεβαιώνουν τη μεγάλη πληρότητα των τελευταίων εβδομάδων: όπως ανέφερε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο ναυτιλιακός πράκτορας της εταιρείας, Χάρης Καραχαρίσης, «Ιούνιο και Ιούλιο ταξίδεψαν για Σκιάθο, Σκόπελο και Αλόννησο συνολικά 9.500 επιβάτες, ενώ μέχρι τις 25 Αυγούστου ο αριθμός τους αναμένεται να ξεπεράσει συνολικά τις 18.000».
Σύμφωνα με τον κ Καραχαρίση, από τις 18.06 και για όλο τον Ιούνιο το ταχύπλοο οχηματαγωγό πλοίο «Super Runner Jet» τής SeaJets, χωρητικότητας 650 ατόμων (βάσει των υγειονομικών πρωτοκόλλων λόγω της Covid-19), μετέφερε από το λιμάνι τής Θεσσαλονίκης στα νησιά των Σποράδων 2.500 άτομα και 300 δίκυκλα και επιβατικά οχήματα, ενώ τον Ιούλιο οι αντίστοιχοι αριθμοί ήταν 7.000 και 900.
Διευκρινίζοντας, δε, ότι το τελευταίο 20ήμερο το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Σποράδες εκτελείται από το ταχύπλοο οχηματαγωγό πλοίο «Champion Jet», χωρητικότητας 750 ατόμων, ο κ. Καραχαρίσης τόνισε ότι «λόγω και του έντονου ενδιαφέροντος που εκδηλώνεται, το δρομολόγιο Ιούλιο και Αύγουστο εκτελείται τέσσερις φορές την εβδομάδα (κάθε Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή και Σάββατο), από τρεις τον Ιούνιο», ενώ ευχήθηκε «να εδραιωθεί αυτή η επιδοτούμενη γραμμή και να εκτελείται κάθε χρόνο για τουλάχιστον τρεις με τέσσερις μήνες».
Υπογραμμίζεται ότι τα δρομολόγια θα εκτελούνται μέχρι και τις 3 Οκτωβρίου, με τρία εβδομαδιαία από τον Σεπτέμβριο, ενώ οι ταξιδιώτες θα βρίσκονται από τη Θεσσαλονίκη στη Σκιάθο σε περίπου τρεις ώρες και 15 λεπτά, σε τέσσερις ώρες στη Σκόπελο και σε τέσσερις ώρες και 25 λεπτά στην Αλόννησο.
Ενέργειες από… χθες για τη διατήρηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης
Με τη φράση «δεν υπάρχει εισιτήριο αυτήν τη στιγμή, είμαστε με την πληρότητα στο 100%», ο δήμαρχος της Σκιάθου, Θοδωρής Τζούμας, υπογράμμισε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ την ανάγκη καθιέρωσης της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τα νησιά των Σποράδων, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Αν η συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή γραμμή λειτούργησε τόσο καλά εν μέσω τής πανδημίας τού κορωνοϊού, σκεφτείτε τι μπορεί να γίνει στη μετά Covid-19 εποχή».
Σημειώνοντας ότι η ισχύς τής συγκεκριμένης ακτοπλοϊκής σύνδεσης λειτούργησε καθοριστικά για την τόνωση της οικονομίας τής Σκιάθου «τη στιγμή που, λόγω τής Covid-19, η Σκιάθος αποκλείστηκε από πολλές άλλες γραμμές», ο κ. Τζούμας υπογράμμισε ότι «ξεκινήσαμε ήδη τις ενέργειές μας, ώστε αφενός να διατηρηθεί η γραμμή, αφετέρου να ανακοινωθεί νωρίς η έναρξη των δρομολογίων το 2022 και έτσι να μπορούν οι εν δυνάμει επισκέπτες, Βορειοελλαδίτες και Βαλκάνιοι, να κάνουν έγκαιρα τον προγραμματισμό τους. Για ένα τέτοιο σύντομο ταξίδι, το πλοίο είναι σύγχρονο και το εισιτήριο δεν είναι απαγορευτικό» υπογραμμίζει ο δήμαρχος Σκιάθου, υπενθυμίζοντας ότι η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Σποράδες είναι αποτέλεσμα των ενεργειών που έγιναν σε συνεργασία με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνο Ζέρβα, ζητώντας από το υπουργείο Ναυτιλίας να προχωρήσει στην επιδότησή της.
Τη θέση του ότι η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα νησιά των Σποράδων «όχι μόνον έσωσε τη φετινή τουριστική σεζόν, αλλά λειτούργησε καθοριστικά στην τόνωση της τοπικής οικονομίας» διατύπωσε ο δήμαρχος της Σκοπέλου, Σταμάτης Περίσσης, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «δεν πρέπει να πάψει να ισχύει – θα δουλέψουμε γι’ αυτό όλοι οι αρμόδιοι φορείς». Στο πλαίσιο αυτό, υπογραμμίζοντας ότι το φετινό εγχείρημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης «στέφθηκε από απόλυτη επιτυχία», ο κ. Περίσσης σημείωσε ότι στο νησί η πληρότητα είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα, με τους επισκέπτες του «να ξοδεύουν καλά», γεγονός που, όπως εκτίμησε, αποτυπώνει και την ανάγκη των Ελλήνων να αποδράσουν μετά και τα μέτρα που επιβλήθηκαν το προηγούμενο διάστημα για την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού.
«Επιβεβλημένη» χαρακτήρισε την ανάγκη διατήρησης της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τα νησιά των Σποράδων ο δήμαρχος Αλοννήσου, Πέτρος Βαφίνης, ο οποίος, υπογραμμίζοντας την «καλή χημεία» μεταξύ Βορειοελλαδιτών και Σποραδιτών, εκτίμησε ότι «τα οφέλη από την ισχύ της στα επόμενα χρόνια θα είναι πολλά και για τις δύο πλευρές».Υπενθυμίζοντας δε ότι η σύνδεση αυτή «ήταν πάντοτε επιτυχημένη, οποτεδήποτε κι αν ίσχυσε», ο κ. Βαφίνης σημείωσε: «Φέτος έχουμε πληρότητα στο νησί στο 100% – και αυτό ήταν ανέλπιστο για εμάς, δεν το υπολογίζαμε. Πρόκειται αποκλειστικά και μόνο για εσωτερικό τουρισμό», τόνισε.
Και οι τρείς πάντως χαρακτήρισαν «καλό εισιτήριο» το κόστος τής μεταφοράς των επισκεπτών από τη Θεσσαλονίκη για τα νησιά των Σποράδων. Υπενθυμίζεται ότι για Σκιάθο οι τιμές ξεκινούν από 36,70 ευρώ/άτομο και φτάνουν ως και 94,40 ευρώ/άτομο, με το κόστος για τα ΙΧ στα 89,50 ευρώ και τα δίκυκλα σε 17,90 ευρώ. Για την Σκόπελο οι τιμές ξεκινούν από 40,30 ευρώ/άτομο και φτάνουν στα 96 ευρώ/άτομο, με το κόστος για τα ΙΧ στα 105,90 ευρώ και για τα δίκυκλα στα 21,10 ευρώ. Για την Αλόννησο οι τιμές ξεκινούν από 48 ευρώ/άτομο και φτάνουν ώς και 96 ευρώ/άτομο, με το κόστος για τα ΙΧ στα 115,10 ευρώ και για τις μοτοσικλέτες στα 23 ευρώ.