Μπορεί ο Zeffirino Belloni να γεννήθηκε στη Μόντενα, το ταξίδι του στη γεύση ωστόσο ξεκίνησε από τη Γένοβα. Ένα μικρό ψαροχώρι τότε, στα χρόνια τού Μεσοπολέμου, το οποίο όμως εξελίχθηκε και μεγάλωσε. Όπως ακριβώς και το όνομα «Belloni» στον γαστρονομικό χάρτη – όχι μόνο της Ιταλίας, αλλά και του κόσμου. Το περίφημο «Ristorante Zeffirino» πρωτοάνοιξε τις πόρτες του το 1939: έκτοτε και μέχρι σήμερα τις έχει διαβεί μια πληθώρα ανώνυμων, αλλά και επώνυμων gourmet enthusiasts: Σοφία Λόρεν, Φρανκ Σινάτρα, Λουτσιάνο Παβαρότι, πάπας Ιωάννης Παύλος ο Β’, Μοχάμεντ Άλι. Η λίστα είναι σχεδόν ατέλειωτη – και μεγαλώνει μέρα με τη μέρα.
Η «κρυφή» συνταγή τού pesto Genovese
Για την οικογένεια του «Zeffirino», η συνταγή τού γενοβέζικου pesto είναι η «ναυαρχίδα» τής γαστρονομικής ιταλικής κουλτούρας της. Η επιτυχία τού συγκεκριμένου pesto διά χειρός Luciano Belloni οφείλεται κυρίως στις άριστες πρώτες ύλες, πρωτίστως όμως στο «χέρι», δηλαδή στον τρόπο παρασκευής του, ο οποίος χρησιμοποιεί πιστά μια συγκεκριμένη σειρά συστατικών και ένα ακριβές ποσοστό δόσεων ανά πρώτη ύλη. Χωρίς αμφιβολία, η οικογένεια Belloni έχει αξιοποιήσει (και προωθήσει) το γενοβέζικο pesto διεθνώς, γι’ αυτό και της έχει απονεμηθεί ο τίτλος τού «πρεσβευτή τής ιταλικής κουζίνας» στον κόσμο.
Το μενού
Η συνεργασία αυτή δεν φέρνει απλώς στη Σαντορίνη το πρώτο αυθεντικό ιταλικό εστιατόριο στο νησί, αλλά το κάνει με έναν από τους κορυφαίους πρεσβευτές τής μεσογειακής κουζίνας. Η συνταγή τής επιτυχίας του, απλή: τα σωστά υλικά, αποκλειστικά χειροποίητα ζυμαρικά και η περίφημη σάλτσα pesto Genovese, με την ξεχωριστή (και άκρως μυστική) συνταγή της.
Για την οικογένεια Belloni, παράδοση και ποιότητα είναι όπως τα πιρούνια τής σαλάτας και του φαγητού: είναι πάντοτε το ένα δίπλα στο άλλο.
Σε ό,τι αφορά το μενού, αφετηρία τής έμπνευσης για τη δημιουργία του ήταν δύο αδιαπραγμάτευτες, διαχρονικές αξίες: το ελληνικό καλοκαίρι και η Μεσόγειος – το σταυροδρόμι πολιτισμών και γεύσεων. Στην κυκλαδίτικη εκδοχή του, το «Zeffirino» αποκαλύπτει στον επισκέπτη του την αυθεντική πλευρά τής ιταλικής γαστρονομίας με μια εσάνς Σαντορίνης, συνδυάζοντας παραδοσιακές συνταγές με τοπικά υλικά.
Στην εκπληκτική Γένοβα (την επονομαζόμενη «la Superba») πραγματοποιήθηκε γευσιγνωσία τού μενού τής φετινής σεζόν για το Radisson Blu Zaffron Resort, παρουσία τού GM Hospitality Fais Group, κ. Μανώλη Παπαδάκη, ο οποίος είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει, αλλά και να ακούσει τις συναρπαστικές ιστορίες τού σεφ και ιδρυτή τού «Zeffirino», Luciano Belloni, για τους διάσημους καλλιτέχνες, αλλά και τον πάπα τής Ρώμης, που είναι πιστός θαυμαστής τής κουζίνας του.
Η γεύση, όμως, περνάει όχι μόνον από το πιάτο, αλλά και από το ποτήρι. Γι’ αυτό και στη wine list τού «Zeffirino Ristorante» βρίσκονται όσες τοπικές, αλλά και ιταλικές ετικέτες μπορούν να σταθούν ισάξια και ταιριαστά δίπλα στις σπεσιαλιτέ του.

Τα cocktails
Επιπλέον, τα cocktails του φέρνουν την υπογραφή ενός δραστήριου, σύγχρονου bar wizard: αυτήν του Σπύρου Κερκύρα, που επιμελείται το cocktail menu με τη Bar Solutions Team Spyros Kerkyras/Likourgos Christothanopoulos, στο portfolio του οποίου βρίσκεται μια σειρά από πετυχημένα πρότζεκτ – ανάμεσά τους και το βραβευμένο «42 Barstronomy.Athens».
Φέτος, η διαδρομή τής γεύσης ξεκινάει από την καρδιά τής Ιταλίας και καταλήγει στην καρδιά τού Αιγαίου: στο «Zeffirino Ristorante» τού Radisson Blu Zaffron.

Ο Όμιλος Fais
Eνόψει της μετά-Covid εποχής και της περιόδου ανάκαμψης του τουριστικού προϊόντος σε τοπικό, αλλά και παγκόσμιο επίπεδο, o Όμιλος Fais επενδύει σημαντικά στο νεοσύστατο Hospitality & Gastronomy Division.
Πέρα από την ανακατασκευή τής Αγοράς Μοδιάνο και του opening της πολυτελούς ξενοδοχειακής μονάδας 5* Radisson Blu Zaffron Resort, ο Όμιλος έχει επίσης αναλάβει την αναβίωση και αξιοποίηση του εμβληματικού πύργου Castello Bibelli, στην Κέρκυρα. Στο Hospitality & Gastronomy Division έχει, επίσης, ενταχθεί η αλυσίδα παγωτού Bufala Gelato, που αποτελεί ένα πετυχημένο κομμάτι τού Ομίλου Fais εδώ και μία πενταετία. Τα συγκεκριμένα επιχειρηματικά πρότζεκτ έρχονται να προστεθούν στη γενικότερη λαμπρή πορεία τού Ομίλου, που περιλαμβάνει ένα εντυπωσιακό portfolio διεθνών luxury, fashion και sports brands, καθώς και ηγετική παρουσία σε λιανική και χονδρική σε Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία.
Στόχος τού Ομίλου μέσα από τη λειτουργία των ξενοδοχειακών συγκροτημάτων του, των γαστρονομικών και των υπολοίπων δραστηριοτήτων του είναι να παραμένει συνεπής στις δεσμεύσεις του για την υιοθέτηση βιώσιμων και φιλικών προς το περιβάλλον πρακτικών, καθώς και για τη στήριξη της τοπικής κοινωνίας, την ενίσχυση της τοπικής παραγωγής και των προϊόντων, καθώς και τη δημιουργία εργασιακών ευκαιριών. Χαρακτηριστικά, αναμένεται να δημιουργηθούν 450 νέες θέσεις εργασίας (300 στην Αγορά Μοδιάνο και 150 στο 5* Radisson Blu Zaffron Resort), ταυτόχρονα με την υλοποίηση των στρατηγικών σχεδίων τού Ομίλου.