Μάλιστα, όπως σημειώνουν οι διοργανωτές, «το ενδιαφέρον των εκθετών, Ελλήνων και ξένων, είναι μεγάλο για τις δύο εκθέσεις, που έχουν ταυτιστεί με τον τουριστικό κλάδο τής Ελλάδας και αναμένεται να στείλουν μηνύματα αισιοδοξίας για την επόμενη ημέρα τού τουρισμού».
Η Philoxenia
Επιχειρηματίες τού τουρισμού (τουριστικά γραφεία και μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες), εκθέτες από τουριστικούς προορισμούς (περιφέρειες, δήμοι), hosted buyers από 28 χώρες, αλλά και απλοί επισκέπτες που αναζητούν πληροφορίες για την επόμενη ταξιδιωτική τους απόδραση θα ξανασυναντηθούν στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού Philoxenia, δίνοντας τον παλμό μιας διοργάνωσης που 36 χρόνια τώρα αποτελεί συνώνυμο του τουριστικού επιχειρείν. Η Philoxenia έχει συγκεντρώσει συμμετοχές (πέραν της Ελλάδας) από 11 χώρες – και, συγκεκριμένα, από το Ιράκ, την Ιορδανία, την Πολωνία, την Αρμενία, το Αζερμπαϊτζάν, την Κύπρο, την Πορτογαλία, το Βιετνάμ, το Λουξεμβούργο, το Περού και την Ινδία.
Τιμώμενος δήμος τής διοργάνωσης θα είναι ο δήμος Επιδαύρου, μιας περιοχής προικισμένης τόσο με κορυφαίους ιστορικούς χώρους όσο και με ήπια τουριστική ανάπτυξη, με έμφαση στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Παράλληλα, πολλοί δήμοι απ’ όλη την Ελλάδα και σχεδόν το σύνολο των περιφερειών θα βρεθούν στη Θεσσαλονίκη, για να αναδείξουν τις τουριστικές αρετές των προορισμών τους. «Η φετινή δυναμική τής Philoxenia», σημειώνεται σε σημερινή ανακοίνωση, «αποτυπώνεται επίσης στο πλούσιο πρόγραμμα παράλληλων εκδηλώσεων, με θεματικές παρουσιάσεις, ημερίδες, workshops και το Hosted Buyers Ρrogram». Το συνέδριο της έκθεσης, που φέτος έχει θέμα «Τουρισμός εμπειρίας: Αναζητώντας την αυθεντικότητα», επικεντρώνεται στην ανάγκη κατανόησης και αξιολόγησης της τουριστικής εμπειρίας, καθώς και στη διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο θα πρέπει να διαμορφωθεί για έναν τόπο, ώστε να είναι ελκυστική στον επισκέπτη.
Η Hotelia
Μαζί με τη Philoxenia επιστρέφει και η διεθνής έκθεση ξενοδοχειακού εξοπλισμού Hotelia. Η επανεκκίνηση των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, η βιώσιμη και η ασφαλής λειτουργία τους, καθώς και νέες συνεργασίες που αναβαθμίζουν και ενισχύουν το τουριστικό προϊόν θα αποτελέσουν το φετινό πλαίσιο της διοργάνωσης. Οι εκθέτες τής Hotelia προέρχονται από τους κλάδους τής δόμησης, της πισίνας, των επίπλων και του εξοπλισμού ξενοδοχείων, της εστίασης και της γαστρονομίας. Εκτός από την Ελλάδα, η διοργάνωση έχει προσελκύσει συμμετοχές και από Τουρκία, Γαλλία και Βουλγαρία.
Το βάρος και στη γαστρονομία
Στο πλαίσιο της Hotelia θα αναπτυχθούν δύο θεματικές ενότητες: η All About Café, μια πρωτότυπη και καινοτόμα ενότητα αφιερωμένη στην τέχνη τής δημιουργίας καφέ, και η «All About Gastronomy», με τη γαστρονομία να πρωταγωνιστεί.