fbpx

Citymagthess.gr

Δημιουργώντας ένα καλύτερο web

Μοιραστείτε το

Στην κεντρική φωτογραφία: ο CEO και project manager του βορειοελλαδικού web agency «digital challenge_», Δημήτρης Χατζημιχαηλίδης.

Φωτογραφίες: ΣΑΚΗΣ ΓΙΟΥΜΠΑΣΗΣ.

Είστε ένας πολύ νέος άνθρωπος, που κινείται ήδη πολύ δυναμικά σε ένα απαιτητικό αντικείμενο. Ποια είναι η ιστορία σας; Πώς αποφασίσατε να δραστηριοποιηθείτε στον συγκεκριμένο τομέα;

Η ιστορία μου δεν ξεκινάει και πολύ πίσω, αφού, όπως σωστά επισημάνατε, είμαι σχετικά νέος, άρα νέος και στον χώρο. Το background μου είναι προγραμματιστικό – και μάλιστα back-end προγραμματιστή. Δηλαδή, με τον «άσχημο» κώδικα, όχι με τα όμορφα designs. Αυτό με κάνει να λειτουργώ πιο μαθηματικά και λογικά και δεν έχω την τέχνη του «πωλητή». Νομίζω ότι είναι κάτι που με έχει βοηθήσει αρκετά στις επαγγελματικές μου σχέσεις, καθώς μιλάω πιο πραγματιστικά απ’ όσο συνήθως πρέπει.

Έχω δουλέψει σε διαφορετικού τύπου εταιρείες στον χώρο του web, αποκτώντας έτσι τις απαραίτητες εμπειρίες για να μπορώ να κάνω τα δικά μου βήματα. Είναι δύσκολο, αν δεν έχεις κινηθεί στον χώρο, να μπορείς να βρεις πώς πρέπει να κινηθείς, πού στηρίζονται οι επιτυχημένες εταιρείες, πού χάνουν κάποιες άλλες κοκ.

Το εγχείρημα της δικής μου επιχειρηματικής προσπάθειας το ξεκίνησα πριν από 3 χρόνια, εργαζόμενος το πρώτο εξάμηνο από το σπίτι μου. Όμως, ο αυξανόμενος φόρτος εργασίας και η ανάγκη για ραντεβού με τους πελάτες σε έναν εργασιακό χώρο με υποχρέωσε γρήγορα να νοικιάσω το πρώτο μου γραφείο και να προσλάβω τον πρώτο μου συνάδελφο – συνειδητά δεν χρησιμοποιώ τον όρο «υπάλληλος», αφού για εμένα είναι σαν συνάδελφοι.

Οι επιτυχημένες εταιρείες είναι, στην πλειονότητα των περιπτώσεων, μια δυνατή και έξυπνη ιδέα, η οποία υποστηρίζεται από μια εξίσου δυνατή ομάδα. Ποια είναι η δική σας ομάδα;

Σίγουρα το μεγαλύτερο κομμάτι της επιτυχίας μας οφείλεται στη δυνατή μας ομάδα. Αυτήν τη στιγμή δεν κυνηγάμε έξυπνες ιδέες για να ξεχωρίσουμε, αλλά ποντάρουμε πάνω στην επιτυχία και την ικανοποίηση των πελατών μας. Αυτό θέλουμε να είναι το σήμα κατατεθέν μας και αυτό που θα κάνει ξεχωριστή την εταιρεία μας σε έναν χώρο με τεράστιο ανταγωνισμό, όπως αυτός του web development και του digital marketing.

Η ομάδα μας αποτελείται από 7 σταθερά, νέα άτομα (εγώ, ο Θοδωρής, ο Βαγγέλης, ο Μπρούνο, η Ελένη, η Ιωάννα και ο Αναστάσης) και από εξωτερικούς συνεργάτες. Φιλοσοφία όλων μας είναι να προσφέρουμε το καλύτερο αποτέλεσμα για τον συνεργάτη μας. Το ξέρω ότι ακούγεται κοινότοπο, αλλά πραγματικά αυτός ήταν ο στόχος μας όταν ξεκινήσαμε και τουλάχιστον ώς τώρα το κρατάμε ως γνώμονα για τις συνεργασίες μας. Γι’ αυτό άλλωστε κάποιες φορές απορρίπτουμε συνεργασίες, αν δεν μπορούμε να δώσουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

«ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΜΑΣ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΤΗ ΔΥΝΑΤΗ ΜΑΣ ΟΜΑΔΑ. ΑΥΤΗΝ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΔΕΝ ΚΥΝΗΓΑΜΕ ΕΞΥΠΝΕΣ ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΧΩΡΙΣΟΥΜΕ, ΑΛΛΑ ΠΟΝΤΑΡΟΥΜΕ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΛΑΤΩΝ ΜΑΣ. ΑΥΤΟ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΗΜΑ ΚΑΤΑΤΕΘΕΝ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ».

Η εταιρεία σας δραστηριοποιείται σε ένα ευρύ πεδίο αντικειμένων – από την κατασκευή ιστοσελίδων και e-shops ώς την υλοποίηση custom εφαρμογών, το digital marketing και το branding. Τι είναι αυτό που σας ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό; Ποιο είναι αυτό το «συν» που προσφέρετε στους πελάτες σας;

Αυτήν τη στιγμή αυτό που μας κάνει να ξεχωρίζουμε είναι η γνώση μας πάνω στο development, αφού μπορούμε να προσφέρουμε υπηρεσίες που δεν υπάρχουν εύκολα στην αγορά, όπως η δημιουργία plugins και custom εφαρμογών. Μάλιστα, δεν κατασκευάζουμε e-shop και ιστοσελίδες σε ό,τι πλατφόρμα θέλει ο πελάτης, αλλά μόνο σε WordPress και WooCommerce, καθώς έχουμε επιλέξει στρατηγικά να εξειδικευτούμε πάνω σ’ αυτές, για να γίνουμε τέλειοι.

Ακόμη, πιστεύω ότι μας ξεχωρίζουν οι ώρες που έχουμε αφιερώσει, ώστε να προσέξουμε λεπτομέρειες των πρότζεκτ μας, για να δώσουμε σωστό αποτέλεσμα. «Σπαταλάμε» αρκετές ώρες, για να έχουμε ένα πιο γρήγορο e-shop, πιο σωστό design, ένα marketing plan που να ταιριάζει με τη φιλοσοφία και το budget του πελάτη. Μπορεί να μην έχουμε άμεσο οικονομικό όφελος από αυτό, αλλά μας έχει βοηθήσει να δημιουργήσουμε σταθερές συνεργασίες. Άλλωστε, από την πρώτη στιγμή, το καλύτερο κανάλι μας για νέα πρότζεκτ ήταν η σύσταση προηγούμενων συνεργατών μας.

Το επιχειρείν μέσω διαδικτύου αποτελεί ήδη έναν δυναμικό κλάδο σε μια σειρά από χώρες. Στην Ελλάδα βρισκόμαστε ακόμη σε νηπιακό στάδιο – ίσως να πήραμε μια καλύτερη «γεύση» των δυνατοτήτων που προσφέρει στη διάρκεια της πρόσφατης καραντίνας. Τι θα συμβουλεύατε κάποιον που θέλει να ξεκινήσει τώρα μιαν επιχείρηση ή κάποιον που είναι ήδη ενεργός μέσα από παραδοσιακά κανάλια; Για ποιον λόγο θα έπρεπε να αποτολμήσει το ψηφιακό εγχείρημα;

Ας μιλήσουμε καλύτερα για τα e-shops, που είναι πολύ «της μόδας», ειδικά μετά την περίοδο της καραντίνας, καθώς η ηλεκτρονική προβολή μιας επιχείρησης που δεν πουλάει ηλεκτρονικά είναι διαφορετική και πιο δύσκολο να αναλυθεί σ’ αυτήν τη συνέντευξη. Σε ό,τι αφορά τα e-shops, λοιπόν, ευτυχώς ή δυστυχώς στις μέρες μας υπάρχουν πάρα πολλά στην αγορά, για οτιδήποτε σκεφτεί κάποιος να πουλήσει. Ειδικά με την ευκολία που, πλέον, πλησιάζουμε και αγορές του εξωτερικού, οι δυνατότητές μας να αγοράσουμε ηλεκτρονικά είναι πλέον απεριόριστες.

Από την άλλη, όπως σωστά επισημάνατε, αυτήν τη στιγμή στην Ελλάδα είμαστε αρκετά πίσω σ’ αυτό το κομμάτι, ειδικά σε σχέση με αγορές όπως η Αμερική – και δεν αναφέρομαι σε εισόδημα, αλλά σε αγοραστική συμπεριφορά. Ο Έλληνας δεν έχει εμπεδώσει ακόμη καλά τις δυνατότητες και τα πλεονεκτήματα των online αγορών. Απλά, πήραμε μια γεύση μέσα στην καραντίνα, όταν όλοι υποχρεωθήκαμε να ψάξουμε online αυτά που ψωνίζαμε από το μαγαζί της γειτονιάς.

Αυτό σημαίνει αυτομάτως ότι υπάρχει πολύς χώρος για βελτίωση και ηλεκτρονικό επιχειρείν. Απλώς έχει πεθάνει η ιδέα να φτιάξουμε ένα e-shop για να πλουτίσουμε. Αυτό που συμβουλεύω και εγώ ανθρώπους με τους οποίους συζητάω είναι να γνωρίζουν ότι το e-shop είναι ένα καινούργιο μαγαζί, που δεν έχει οποιαδήποτε σχέση με το κανονικό κατάστημα. Έχει δική του φιλοσοφία, δικό του τρόπο προώθησης και σίγουρα χρειάζεται διαφορετικό τρόπο προσέγγισης από ένα φυσικό μαγαζί.

Περαιτέρω, το πιο σωστό είναι να ψάξεις να δημιουργήσεις ένα σωστό πλάνο, το οποίο θα περιλαμβάνει και ένα e-shop και όχι απλά να φτιάξεις το e-shop, επειδή γεννιούνται πολλά ερωτήματα, τα οποία, αν δεν είσαι έτοιμος να απαντήσεις, ίσως δεν είσαι έτοιμος να επιχειρήσεις ηλεκτρονικά. Για παράδειγμα, πώς θα το προωθήσεις ηλεκτρονικά; Πουλάει το προϊόν σου μέσω marketplaces (τύπου Skroutz); Ποια είναι τα συγκριτικά σου πλεονεκτήματα σε σχέση με τον ανταγωνισμό; Οπότε, αυτά τα ερωτήματα είτε πρέπει να τα απαντήσεις είτε να πληρώσεις κάποιον να τα απαντήσει για εσένα.

H ομάδα τής «digital challenge_».

Υπάρχουν παραδοσιακές επιχειρήσεις που δελεάζονται από την προοπτική δραστηριοποίησής τους μέσω διαδικτύου, τις αποτρέπει όμως ο φόβος για το πιθανό κόστος μιας τέτοιας προσπάθειας. Αλήθεια ή μύθος ότι το web, τα e-shops, τα apps και το digital marketing είναι αποκλειστικά για εκείνους που το αντέχει η τσέπη τους;

Δεν θα το έλεγα. Είναι πάντοτε ανάλογα με τον στόχο κάθε επιχείρησης. Μια σωστή ιστοσελίδα, για παράδειγμα, έστω και αρκετά απλή, μπορεί να δώσει κύρος και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε μια εταιρεία και το κόστος να μην υπερβεί τα 1.000 ευρώ. Άρα, σ’ αυτήν την περίπτωση αξίζει να επενδύσει κάποιος. Οπότε, είναι πάντοτε ανάλογα με το τι κομμάτι της πίτας θέλεις να δοκιμάσεις να πάρεις.

Βέβαια, από την άλλη, θα ήθελα να σημειώσω ότι δεν γίνεται με δεκάρες να στήσεις μια σωστή ηλεκτρονική παρουσία… Όπως το συζήτησα πρόσφατα σε ένα ραντεβού μου, μπορείτε να σκεφτείτε την ιστοσελίδα μιας εταιρείας σαν έναν ηλεκτρονικό πωλητή, που πουλάει όλο το 24ωρο. Το πόσο θα επενδύσετε σ’ αυτήν εξαρτάται από τη δική σας τσέπη, αλλά και από το πού θέλετε να φτάσετε.

«ΕΧΕΙ ΠΕΘΑΝΕΙ Η ΙΔΕΑ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ ΕΝΑ E-SHOP ΓΙΑ ΝΑ ΠΛΟΥΤΙΣΟΥΜΕ. ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΩ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΣΥΖΗΤΑΩ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΤΟ E-SHOP ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΜΑΓΑΖΙ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ. ΕΧΕΙ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΑΠΟ ΕΝΑ ΦΥΣΙΚΟ ΜΑΓΑΖΙ».

Πιστεύετε ότι σήμερα το e-επιχειρείν στη χώρα μας μπορεί να σταθεί αυτοτελώς ή είναι απλώς μια πολυτέλεια για επιχειρήσεις που έχουν ήδη φυσική παρουσία;

Σίγουρα υπάρχουν πολλά χαρακτηριστικά παραδείγματα επιχειρήσεων που δουλεύουν πολύ περισσότερο (ή και μόνον) online – και το κάνουν πολύ πετυχημένα. Μάλιστα, συνήθως αυτές οι επιχειρήσεις κρατούν το φυσικό τους μαγαζί μόνον ως σημείο παραλαβής και αποθήκης και δεν ασχολούνται με την προώθησή του. Οι περισσότεροι πελάτες μας έχουν πολύ μεγαλύτερους τζίρους ηλεκτρονικά, από τα ηλεκτρονικά τους μαγαζιά, ενώ έχουμε και κάποιους που δραστηριοποιούνται μόνον ηλεκτρονικά και μάλιστα πολύ πετυχημένα.

Πόσο κοστίζει σήμερα ένα e-shop; Έχουμε δει προσφορές από εταιρείες από εκατοντάδες ευρώ μέχρι πολλές χιλιάδες… Είναι ο πιο ακριβός και ο καλύτερος;

Δυστυχώς, αυτή η ερώτηση δεν έχει μιαν εύκολη απάντηση. Από την εμπειρία μου γύρω από τα e-shops μπορώ να πω ότι οποιαδήποτε προσφορά κάτω από 1.000 ευρώ είναι εξωπραγματική – δεν μπορεί να γίνει σωστή δουλειά με τις εργατοώρες που αντιστοιχούν σε αυτό το κόστος. Από την άλλη, δεν μπορείς να πεις ότι το ακριβότερο θα είναι και το καλύτερο. Εγώ θεωρώ ότι το πιο σωστό είναι να βρεις σ’ αυτήν την περίπτωση τον συνεργάτη που ταιριάζει στην τσέπη σου, αλλά και στα χαρακτηριστικά που θα ήθελες για έναν συνεργάτη, καθώς, αν όλα πάνε καλά, θα δημιουργήσετε μια μακροχρόνια επαγγελματική σχέση. Συνεπώς, καλό είναι να πάμε και λίγο πιο κοντά στο feeling μας και σ’ αυτόν που νιώθουμε ότι μπορούμε να εμπιστευτούμε καλύτερα.

INFO: «digital challenge_», Μακεδονίας 40, Πυλαία, Τ. 2311-822.485. E. info@dicha.gr, W. www.dicha.gr

Μοιραστείτε το

Κύλιση στην κορυφή

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να διαβάσετε την Πολιτική απορρήτου.

Ρυθμίσεις Cookies

Παρακάτω μπορείτε να επιλέξετε ποια cookies θα επιτρέψετε σε αυτή την ιστοσελίδα. Πατήστε στην αποθήκευση ρυθμίσεων για να εφαρμόσετε την επιλογή σας.

ΛειτουργικάΗ ιστοσελίδα για να δουλέψει χρησιμοποιεί κάποια απαραίτητα λειτουργικά cookies.

ΣτατιστικάΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για στατιστικούς σκοπούς, ώστε να μπορούμε να βελτιώσουμε το περιεχόμενο που σας προσφέρουμε.

Κοινωνικά ΔίκτυαΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies από τα κοινωνικά δίκτυα, ώστε να μπορούμε να σας δείξουμε περιεχόμενο από πλατφόρμες όπως το YouTube και το FaceBook. Αυτά τα cookies μπορεί να καταγράφουν τα προσωπικά σας δεδομένα.

ΔιαφημίσειςΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για διαφημιστικούς σκοπούς, ώστε να μπορούμε να σας προσφέρουμε περιεχόμενο που σας ενδιαφέρει. Αυτά τα cookies μπορεί να καταγράφουν τα προσωπικά σας δεδομένα.

ΆλλαΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί και ορισμένα cookies από υπηρεσίες που δεν εμπίπτουν στις παραπάνω κατηγορίες