fbpx

Citymagthess.gr

H ώρα τού e-shop

Μοιραστείτε το

Το παγκόσμιο lockdown, ως αποτέλεσμα της έξαρσης του Covid-19, έδωσε ένα καθοριστικό χτύπημα στις επιχειρήσεις – ωστόσο, δεν επηρεάστηκαν όλες οι επιχειρήσεις στον ίδιο βαθμό. Οι περισσότερο χαμένοι τής υπόθεσης είναι όσες εταιρείες δίσταζαν στο παρελθόν να προβούν σε αποφασιστικά βήματα προς τη ψηφιοποίηση της επιχείρησής τους και να εναρμονιστούν με το ανερχόμενο ηλεκτρονικό εμπόριο. Μπορεί να ήταν ήδη γνωστό ότι θα ερχόταν η ημέρα που οι αγορές από υπολογιστή θα αντικαθιστούσαν τη φυσική επίσκεψη σε μιαν επιχείρηση, λίγοι όμως ήταν αυτοί που προχώρησαν στην απαραίτητη αναβάθμιση της διαδικτυακής τους παρουσίας.

ΚΟΡΩΝΑΙΟΣ Ή ΟΧΙ, Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ ΑΥΞΗΘΗΚΕ – ΚΑΙ ΗΡΘΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ. ΤΟ ΠΕΔΙΟ ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΠΛΕΟΝ ΜΕΤΑΤΟΠΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ: ΚΑΙ Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΣΑΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΗ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΧΕΙΡΙΣΤΕΙ ΤΙΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ.

Η πανδημία ενίσχυσε την ταχύτητα με την οποία αυτή η αναπόφευκτη εξέλιξη θα ερχόταν, πιάνοντας αρκετές επιχειρήσεις στον ύπνο. Πλέον, η διαδικτυακή παρουσία και η διάθεση προϊόντων μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι απαραίτητη, αφού η φυσική παρουσία μιας επιχείρησης (κυρίως αυτών στον τομέα της λιανικής πώλησης) καθίσταται δευτερεύουσας σημασίας.

Είναι όμως η υφιστάμενη κατάσταση εκτάκτου ανάγκης κάτι που θα συνεχιστεί και στο μέλλον; Αξίζει να επενδύσει κάποιος σε ηλεκτρονικό κατάστημα έστω και τώρα; Μπορεί να ενταχθεί αυτή η επένδυση στον ήδη πιεσμένο προϋπολογισμό τής χρονιάς; Οι ειδικοί τής Action Digital, με χρόνια εμπειρία στον τομέα τού ηλεκτρονικού εμπορίου και του διαδικτυακού μάρκετινγκ, δίνουν απαντήσεις στις ερωτήσεις μας.

Έχω την ευχέρεια να επενδύσω σε e-shop;

Αυτή είναι μια ερώτηση που μπορεί να απαντηθεί με μιαν άλλη ερώτηση. Έχετε την ευχέρεια να μην επενδύσετε σε ηλεκτρονικό κατάστημα; Ιδίως τώρα, που οι κυβερνήσεις ανά τον κόσμο προχωρούν με μέτρα στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ), ανάμεσα στα οποία είναι εξαιρετικά πιθανόν να περιλαμβάνεται και κονδύλι για ψηφιακή αναβάθμιση;

Αλλά, ακόμη κι αν δεν υπήρχε η κρατική βοήθεια, μια επιχείρηση στον τομέα τής λιανικής πώλησης δεν μπορεί να μην επενδύσει σε ηλεκτρονικό κατάστημα. Οι λιανικές πωλήσεις σε καταστήματα βρίσκονται εδώ και χρόνια σε καθοδική πορεία. Ολοένα και περισσότερος κόσμος ανακαλύπτει την ευκολία των εύκολων και γρήγορων αγορών από την άνεση του σπιτιού ή του γραφείου του, χωρίς να αναγκάζεται να διαμορφώνει το πρόγραμμά του αναλόγως των ωρών λειτουργίας των καταστημάτων. Μαζί με τους καταναλωτές όμως και οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων λιανικής πώλησης βλέπουν τα πλεονεκτήματα του ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς μπορεί να μειώσει αισθητά τα λειτουργικά έξοδα (ενοίκιο, ρεύμα, μισθολόγιο).

Κι αν εσείς ακόμη σκέφτεστε να δραστηριοποιηθείτε διαδικτυακά, να είστε σίγουροι ότι οι ανταγωνιστές σας δεν διατηρούν τους ίδιους ενδοιασμούς.

OK, να επενδύσω, αλλά θα προτιμήσω ένα έτοιμο template…

Ένα έτοιμο template είναι εξαιρετική ιδέα για μια επιχείρηση που θέλει να κάνει σταδιακά βήματα ή για την οποία η πώληση προϊόντων δεν αποτελεί την κύρια πηγή εσόδων της. Υπάρχουν πολλές και φθηνές λύσεις διαδικτυακά. Αν όμως σας ενδιαφέρει πραγματικά να ασχοληθείτε και να αναβαθμίσετε την επιχείρησή σας, τα templates δεν μπορούν να σας βοηθήσουν. Αν ζητάτε να αποφύγετε τη πολυπλοκότητα και να δημιουργήσετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα αποκλειστικά με μοναδικό σκοπό να εξυπηρετήσει τις δικές σας ανάγκες (και του τελικού χρήστη), δεν μπορείτε να περιοριστείτε σε έτοιμες λύσεις που φτιάχτηκαν για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες οποιασδήποτε επιχείρησης. Ένα εστιατόριο έχει διαφορετικές ανάγκες από ένα κατάστημα που πουλά ρούχα ή μια επιχείρηση περιποίησης κατοικίδιων.

Μια συμβουλή θα ήταν, πριν κάνετε οποιαδήποτε κίνηση, να σκεφτείτε τις ανάγκες τής επιχείρησής σας και το κατά πόσον αυτές μπορούν να καλυφθούν με τη χρήση ενός έτοιμου template.

Μπορεί όμως ένα e-shop να μειώσει τα λειτουργικά μου έξοδα;

Ναι, μπορεί – και σε μεγάλο βαθμό, μάλιστα. Ακόμη κι όταν η κατάσταση εκτάκτου ανάγκης τελειώσει, η αλλαγή τής νοοτροπίας όσον αφορά τη χρήση ηλεκτρονικών καταστημάτων δεν πρόκειται να αλλάξει. Αργά, αλλά σταθερά, ο κόσμος θα σταματήσει να εξαρτάται από τις φυσικές τοποθεσίες και θα στηρίζεται περισσότερο στις διαδικτυακές αγορές. Με αυτά τα δεδομένα, πολλές επιχειρήσεις δεν θα χρειάζονται πια φυσικές τοποθεσίες, απαλείφοντας έτσι αυτόματα την ανάγκη για ενοίκιο εργασιακού χώρου, πληρωμή λογαριασμών, αλλά και αυξημένου προσωπικού που πρέπει να βρίσκεται εκεί συνεχώς.

Ακόμη όμως κι αν εξακολουθείτε να συνδυάζετε τη διαδικτυακή παρουσία με τη φυσική, το e-shop σάς προσφέρει ευκαιρίες, ανοίγοντας ορίζοντες που πριν δεν τους είχατε καν διανοηθεί. Πλέον, το πελατολόγιό σας δεν περιορίζεται μόνο σ’ εκείνους που μπορούν να διαβούν το κατώφλι σας, αλλά επεκτείνεται κυριολεκτικά σε όλο τον κόσμο. Οποιοσδήποτε έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο έχει πρόσβαση στην επιχείρησή σας, στις υπηρεσίες και στα προϊόντα σας.

Και τι γίνεται αν αυτό οδηγήσει σε κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης;

Κανένα πρόβλημα: απλώς προσθέστε σελίδες με προϊόντα. Δεν υπάρχει ανάγκη να αγοράσετε μεγαλύτερο κατάστημα, για να δείξετε το εύρος τής προσφερόμενης γκάμας προϊόντων – απλώς θέλετε περισσότερες φωτογραφίες. Οι επιχειρήσεις που ανθίζουν είναι οι ευέλικτες και τίποτα δεν μπορεί να σας προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία από το διαδίκτυο.

«Κοίτα… Καταλαβαίνω τι λες, αλλά έτσι, μεταξύ μας, πιστεύω ότι αυτό θα τελειώσει σύντομα…»

Μακάρι – αλλά ακόμη κι αν συμβεί κάτι τέτοιο και η κατάσταση εκτάκτου ανάγκης ανακληθεί, οικονομικοί αναλυτές και σύμβουλοι προβλέπουν ότι η πανδημία θα έχει μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην κοινωνία και, κατ’ επέκταση, στην παγκόσμια οικονομία.

Παρά τις όποιες προβλέψεις των ειδικών, ωστόσο, όλοι συμφωνούν ότι η αξία τής τεχνολογίας σ’ αυτήν την κρίση είναι ανεκτίμητη. Χωρίς το διαδίκτυο δεν θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε τις ζωές μας κανονικά, δεν θα μπορούσαμε να δουλεύουμε από το σπίτι ούτε θα μπορούσαμε να παραμείνουμε περιορισμένοι, αν δεν είχαμε διαδικτυακή ψυχαγωγία. Αυτή η υποχρεωτική «έκθεση» της κοινωνίας στην τεχνολογία, σε παγκόσμιο επίπεδο, θα έχει ως αποτέλεσμα πολύ περισσότερος κόσμος να μάθει τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών αγορών. Κι όταν ο καταναλωτής εκτεθεί σ’ αυτήν την εναλλακτική και βιώσει πρακτικά την ευκολία που παρέχει, δύσκολα θα επιστρέψει πίσω στον παλιό τρόπο αγορών – ή, τουλάχιστον, η ηλεκτρονικές αγορές θα γίνουν πολύ μεγαλύτερο κομμάτι τής ζωής του.

Κορωναίος ή όχι, η διαδικτυακή αλληλεπίδραση μεταξύ μας αυξήθηκε – και ήρθε για να μείνει. Το πεδίο τού ανταγωνισμού πλέον μετατοπίζεται στο διαδίκτυο: και η επιχείρησή σας θα πρέπει να είναι έτοιμη, ώστε να χειριστεί τις προκλήσεις τής νέας εποχής.


Μοιραστείτε το

Κύλιση στην κορυφή

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να διαβάσετε την Πολιτική απορρήτου.

Ρυθμίσεις Cookies

Παρακάτω μπορείτε να επιλέξετε ποια cookies θα επιτρέψετε σε αυτή την ιστοσελίδα. Πατήστε στην αποθήκευση ρυθμίσεων για να εφαρμόσετε την επιλογή σας.

ΛειτουργικάΗ ιστοσελίδα για να δουλέψει χρησιμοποιεί κάποια απαραίτητα λειτουργικά cookies.

ΣτατιστικάΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για στατιστικούς σκοπούς, ώστε να μπορούμε να βελτιώσουμε το περιεχόμενο που σας προσφέρουμε.

Κοινωνικά ΔίκτυαΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies από τα κοινωνικά δίκτυα, ώστε να μπορούμε να σας δείξουμε περιεχόμενο από πλατφόρμες όπως το YouTube και το FaceBook. Αυτά τα cookies μπορεί να καταγράφουν τα προσωπικά σας δεδομένα.

ΔιαφημίσειςΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για διαφημιστικούς σκοπούς, ώστε να μπορούμε να σας προσφέρουμε περιεχόμενο που σας ενδιαφέρει. Αυτά τα cookies μπορεί να καταγράφουν τα προσωπικά σας δεδομένα.

ΆλλαΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί και ορισμένα cookies από υπηρεσίες που δεν εμπίπτουν στις παραπάνω κατηγορίες