Φωτογραφίες: Minas Kosmidis [Architecture In Concept].
Η κατοικία που παρουσιάζουμε βρίσκεται στο Πανόραμα Θεσσαλονίκης και η κατασκευή της ολοκληρώθηκε το 2012. Το 2017, οι ιδιοκτήτες απευθύνθηκαν στο αρχιτεκτονικό γραφείο Minas Kosmidis [Architecture in Concept] για τον ανασχεδιασμό συγκεκριμένων χώρων στο εσωτερικό τής κατοικίας, καθώς και σε ένα ανεξάρτητο, μικρό κτίριο, όπου θα στεγαζόταν το ατελιέ τού ιδιοκτήτη. Το «πεδίο εργασίας» των αρχιτεκτόνων περιελάμβανε, επί της ουσίας, το σαλόνι, το κυρίως υπνοδωμάτιο και την τραπεζαρία.
ΣΤΟ ΚΑΘΙΣΤΙΚΟ, Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΚΑΝΑΠΕΣ ΔΕΣΠΟΖΕΙ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ, ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΤΟΙΧΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΕΝΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΤΖΑΚΙ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΣΩ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΚΑΝΑΠΕ ΟΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΑΝ ΜΙΑ ΕΙΔΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΥΛΙΚΑ ΟΠΩΣ ΤΟ ΞΥΛΟ ΚΑΡΥΔΙΑΣ, ΤΟ ΜΑΡΜΑΡΟ PIETRA GREY ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΜΕΤΑΛΛΟ. Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ «ΚΡΥΒΕΙ» ΕΝΑ ΕΝΣΩΜΑΤΩΜΕΝΟ ΜΠΑΡ, ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΑΦΘΟΝΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ, «ΚΡΥΜΜΕΝΟΥΣ» ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΝΤΟΥΛΑΠΙΑ ΑΠΟ ΞΥΛΟ ΚΑΡΥΔΙΑΣ.
Το καθιστικό
Το σαλόνι ήταν πραγματικά ευρύχωρο, ενώ σε μία πλευρά του είχε ήδη εγκατασταθεί ένα τζάκι. Επιπλέον, στη νοτιοδυτική πλευρά του λούζεται από άφθονο φυσικό φως, που πλημμυρίζει τον χώρο μέσα από καμπυλωτά ανοίγματα. Σύμφωνα με την επιθυμία των ιδιοκτητών, η νέα φιλοσοφία τής κατοικίας θα έπρεπε να περιλαμβάνει στοιχεία διαχρονικής πολυτέλειας και –το πιο σημαντικό– να αποπνέει μιαν αίσθηση ζεστασιάς και οικειότητας. Οι τοίχοι, όπως επίσης και η οροφή βάφτηκαν με λευκό χρώμα, με στόχο να αντανακλούν το υπέροχο φυσικό φως.
Στο καθιστικό, ο μεγάλος καναπές δεσπόζει στο κέντρο τού χώρου, μακριά από κάθε τοίχο και προσανατολισμένος προς το τζάκι. Για την πίσω πλευρά τού καναπέ οι αρχιτέκτονες σχεδίασαν μια ειδική σύνθεση χρησιμοποιώντας υλικά όπως το ξύλο καρυδιάς, το μάρμαρο Pietra Grey και το μαύρο μέταλλο. Η κατασκευή «κρύβει» ένα ενσωματωμένο μπαρ, όπως επίσης και άφθονους χώρους αποθήκευσης, «κρυμμένους» πίσω από ντουλάπια από ξύλο καρυδιάς.
Στην απέναντι πλευρά, ο τοίχος –συμπεριλαμβανομένου τού τζακιού– επανασχεδιάστηκε πλήρως, ακολουθώντας την ίδια φιλοσοφία και χρησιμοποιώντας τα ίδια υλικά. Οι γκρι αποχρώσεις των υφασμάτων και τα λευκά, δερμάτινα έπιπλα, συνδυασμένα με το λευκό χαλί, ισορροπούν έξοχα μεταξύ τού δαπέδου από ξύλο βελανιδιάς και των επενδύσεων από καρυδιά, που κυριαρχούν στον χώρο, ενώ την ίδια στιγμή τα μαύρα μεταλλικά στοιχεία υπογραμμίζουν εμφατικά τις μινιμαλιστικές γραμμές σχεδίασης.
Η τραπεζαρία
Προχωρώντας στην τραπεζαρία, το ξύλο καρυδιάς αποτελεί για ακόμη μία φορά το βασικό υλικό, ενώ το παράθυρο έχει καλυφθεί από την οροφή ώς το δάπεδο από ένα χάλκινο πάνελ (ειδικά σχεδιασμένο από το αρχιτεκτονικό γραφείο), που επιτρέπει στο φως να διεισδύσει μέσω ενός διάτρητου μοτίβου. Πάνω από το μεγάλο τραπέζι από μάρμαρο Nero Portoro, δύο κρεμαστά φωτιστικά διά χειρός τού γνωστού βρετανού σχεδιαστή Λι Μπρουμ παρέχουν επαρκές φως στον χώρο. Σε αρμονία με το σαλόνι, οι λευκές, δερμάτινες καρέκλες τού ιταλικού οίκου Cassina ολοκληρώνουν την απλή, αλλά πολυτελή εικόνα τής τραπεζαρίας.
ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑΡΙΑ, ΤΟ ΞΥΛΟ ΚΑΡΥΔΙΑΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΓΙΑ ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΥΛΙΚΟ, ΕΝΩ ΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΕΧΕΙ ΚΑΛΥΦΘΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΡΟΦΗ ΩΣ ΤΟ ΔΑΠΕΔΟ ΑΠΟ ΕΝΑ ΧΑΛΚΙΝΟ ΠΑΝΕΛ (ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ), ΠΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΣΤΟ ΦΩΣ ΝΑ ΔΙΕΙΣΔΥΣΕΙ ΜΕΣΩ ΕΝΟΣ ΔΙΑΤΡΗΤΟΥ ΜΟΤΙΒΟΥ. ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΑΠΟ ΜΑΡΜΑΡΟ NERO PORTORO, ΔΥΟ ΚΡΕΜΑΣΤΑ ΦΩΤΙΣΤΙΚΑ ΔΙΑ ΧΕΙΡΟΣ ΤΟΥ ΓΝΩΣΤΟΥ ΒΡΕΤΑΝΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΤΗ ΛΙ ΜΠΡΟΥΜ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΕΠΑΡΚΕΣ ΦΩΣ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ.
Το master bedroom
Στην κυρίως κρεβατοκάμαρα, ο αέρας πολυτέλειας συνεχίζεται στον τοίχο πίσω από το κρεβάτι, όπου ο καπλαμάς από ξύλο καρυδιάς δημιουργεί μια ενιαία επιφάνεια, αφήνοντας δύο συμμετρικά κενά και επιτρέποντας στον κρυφό φωτισμό να φωτίζει το λευκό μάρμαρο Carrara στο πίσω μέρος. Το ίδιο μάρμαρο χρησιμοποιήθηκε για τα μινιμαλιστικά κυλινδρικά πλαϊνά τραπεζάκια, που λειτουργούν ως κομοδίνα, ενώ στην απέναντι πλευρά, μπροστά από τον επενδυμένο με ξύλο τοίχο, κατασκευάστηκε ένα κινούμενο πάνελ, για τις ανάγκες φιλοξενίας τής τηλεόρασης. Την επίπλωση της κρεβατοκάμαρας συμπληρώνουν μια πραγματικά άνετη πολυθρόνα επενδυμένη με πράσινο βελούδο, αλλά και ένας επιδαπέδιος, ολόσωμος καθρέφτης, που ακουμπά στον τοίχο.
Το στούντιο
Έξω από την κατοικία και με άμεση πρόσβαση από το πάρκινγκ υπάρχει ένα υπερυψωμένο, μικρό ισόγειο κτίριο, το οποίο σχεδιάστηκε για να στεγάσει το στούντιο του ιδιοκτήτη. Το εσωτερικό περιλαμβάνει ένα μπάνιο, έναν γωνιακό πάγκο με νεροχύτη και χώρους αποθήκευσης και, φυσικά, τον κυρίως χώρο, που φιλοξενεί ένα σχεδιαστήριο και έναν καναπέ για χαλάρωση.
Οι όγκοι στο μπάνιο και στον «πάγκο κουζίνας» γλυκαίνουν με τη χρήση καμπύλων επιφανειών, ενώ την ίδια στιγμή σημαίνονται και ενοποιούνται αισθητικά, καθώς επενδύονται με κάθετες λωρίδες από ξύλο βελανιδιάς. Όσον αφορά τα δομικά υλικά, οι αρχιτέκτονες χρησιμοποίησαν φυσική βελανιδιά, τσιμέντο, γκρι υφάσματα επιπλώσεων και μαύρη επένδυση Corian. Μόνη εξαίρεση στο (κατά βάση βιομηχανικό) στιλ τού στούντιο είναι τα πολύχρωμα μοτίβα που επελέγησαν για τα μαξιλάρια και για ορισμένα άλλα έπιπλα.