fbpx

Citymagthess.gr

Το ακρωτήριο Κανάβεραλ μετακόμισε στην… Πυλαία

Μοιραστείτε το

Μεταξύ άλλων, οι συμμετέχοντες στην ξενάγηση στο αμαξοστάσιο (που θα γίνεται σε ομάδες από τις 10 το πρωί ώς τις 3 μετά το μεσημέρι) θα μπορούν να φτάσουν μέχρι και στον χώρο που οι εργαζόμενοι αποκαλούν χαριτολογώντας «Ακρωτήριο Κανάβεραλ» (ήτοι, στο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας τού μετρό Θεσσαλονίκης).

Κατασκευαστικά, το έργο (η βασική γραμμή τού οποίου αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος τού 2023) παρουσιάζει κάποιες διεθνείς πρωτιές: για παράδειγμα, στην κατασκευή τού τερματικού σταθμού (στη συμβολή των οδών Ερυθρού Σταυρού και Ποσειδώνος, στην Πυλαία) εφαρμόστηκε για πρώτη φορά διεθνώς η χωροθέτηση βασικών λειτουργιών αμαξοστασίου σε κεντρικές υποδομές που εδράζονται σε διαφορετικά υψόμετρα και συνδέονται σιδηροδρομικά μεταξύ τους με ανηφορικές διαδρομές, τροχιές και γέφυρες. Η απόφαση αυτή, που προσδίδει στο κτιριακό συγκρότημα μια μοναδικότητα, εκπορεύτηκε από το γεγονός ότι η επίπεδη επιφάνεια του διαθέσιμου οικοπέδου των 50 στρεμμάτων δεν επαρκούσε για να φιλοξενήσει σε πλήρη οριζόντια ανάπτυξη ενιαίας στάθμης όλες τις απαιτούμενες λειτουργίες συνεργείων και συντήρησης.

Με την ευκαιρία τής συμμετοχής τού αμαξοστασίου τής Πυλαίας (αλλά και του σταθμού «Παπάφη») στις ξεναγήσεις τού «Open House», η διοίκηση της «Αττικό Μετρό» ΑΕ υπενθυμίζει κάποια από τα χαρακτηριστικά τού τερματικού σταθμού, αλλά και τα συνολικά χρονοδιαγράμματα του έργου τού μετρό:

  • Στις 12 Δεκεμβρίου αναμένεται να κατατεθούν οι προσφορές των υποψήφιων αναδόχων γα τη λειτουργία και συντήρηση του μετρό Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του εν εξελίξει σχετικού διαγωνισμού. Στην ανάδοχο εταιρεία θα διατεθεί αποκλειστικά και το «Complex 1» του αμαξοστασίου τής Πυλαίας.
  • Εντός τού Δεκεμβρίου αναμένεται να συμβασιοποιηθεί η προμήθεια άλλων 25 συρμών τού μετρό, πέραν των πρώτων 18 που έχουν ήδη παραληφθεί.
  • «Καθώς οι εργασίες στο μετρό Θεσσαλονίκης οδηγούν με ταχύτητα στην ολοκλήρωση του έργου τής βασικής γραμμής στο τέλος τού 2023(..), στο dépôt ενεργοποιούνται όλες οι προβλεπόμενες λειτουργίες. Έτσι, αυτό αποκτά τους ρυθμούς του και οδηγεί ήδη με επιτυχία το μετρό χωρίς οδηγό μέχρι τον σταθμό ‘Σιντριβάνι’, όπου καταλήγουν οι δοκιμαστικές διαδρομές των συρμών που έχουν παραδοθεί. Ήδη, από τον περασμένο Αύγουστο[…] σε πτέρυγα του Κτιρίου 1 έχουν μεταφερθεί τα γραφεία Θεσσαλονίκης τού κυρίου τού έργου, της «Αττικό Μετρό» ΑΕ. Το dépôt έχει αποκτήσει ζωή και ρόλο» υπογραμμίζει η εταιρεία.
  • Η κτιριακή σύνθεση του αμαξοστασίου στην Πυλαία αναπτύσσεται σε δομημένη επιφάνεια 90.000 τετρ.μ. και αποτελεί, ουσιαστικά, την «καρδιά τού δικτύου» τού μετρό.
  • Στο αμαξοστάσιο θα λειτουργεί και υπόγειος χώρος στάθμευσης δύο επιπέδων, δυναμικότητας 310 θέσεων ΙΧ και 100 δικύκλων. Σε κομβικά σημεία τής σύνθεσης του έργου έχουν χωροθετηθεί αυτόνομα και πρόσθετες υποστηρικτικές λειτουργίες, μεταξύ των οποίων πρότυπος βρεφονηπιακός σταθμός, ικανός να φιλοξενεί έως και 36 παιδιά.

Μετρό χωρίς οδηγό: τι θα δουν οι επισκέπτες τού «Open House Thessaloniki 2022»

Από την είσοδο της οδού Ερυθρού Σταυρού οι επισκέπτες θα οδηγούνται, καταρχάς, στους χώρους συντήρησης των συρμών, στο Complex 1. Η προσπέλαση των συρμών από το επίπεδο του χώρου εναπόθεσης (Complex 2) στον χώρο των συνεργείων (Complex 1) γίνεται μέσω ειδικής, ανηφορικής τροχιάς, η οποία σε μεγάλο μήκος έχει τη μορφή εναέριας γέφυρας. Στη μέση τής διαδρομής πραγματοποιείται η αλλαγή τού συστήματος οδήγησης των συρμών από αυτόματο σε χειροκίνητο, γι’ αυτό και έχει διαμορφωθεί ειδική στάση/αποβάθρα για την επιβίβαση του χειριστή οδήγησης.

Η οδήγηση των συρμών με χειριστή θα πραγματοποιείται μόνο για την είσοδό τους στους χώρους συντήρησης και σε περιπτώσεις εκτάκτων συμβάντων. Όλες οι υπόλοιπες κινήσεις των συρμών (και η μεταφορά επιβατών) θα γίνονται αυτόματα, χωρίς οδηγό. Η κίνησή τους βασίζεται στο σύστημα σηματοδότησης CBTC (communications-based train control) και είναι απολύτως ασφαλής και αξιόπιστη. Τα χειριστήρια του συρμού θα παραμένουν κλειδωμένα στις ειδικές θήκες που υπάρχουν κάτω από τα παράθυρα των δύο όψεων.

Στο συγκρότημα περιλαμβάνονται ο κύριος χώρος επιθεώρησης και συντήρησης συρμών, το συνεργείο επισκευών, ο τόρνος, το βαφείο, ο χώρος αμαξωμάτων, η κεντρική αποθήκη ανταλλακτικών, αίθουσες μηχανολογικού εξοπλισμού, εργαστήρια και οι γραφειακοί χώροι τής εταιρείας λειτουργίας, καθώς και υπόγειο πάρκινγκ.

Μετά την περιήγηση-ξενάγηση στο ισόγειο επίπεδο του Complex 1, στο οποίο θα έχουν την ευκαιρία να δουν τους συρμούς, οι επισκέπτες θα κατευθύνονται μέσω της στεγασμένης μεταλλικής γέφυρας στον πρώτο όροφο του Complex 2, όπου εδρεύει το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) τού μετρό. Το ΚΕΛ διαθέτει πανοραμική θέα προς την κύρια είσοδο των συρμών μέσω κεκλιμένου, εξωτερικού, διώροφου υαλοπετάσματος ειδικών προδιαγραφών.

Ως κεντρική πρόσβαση του συγκροτήματος κατά την πλήρη απόδοσή του στους χρήστες θα χρησιμοποιείται η ανατολική είσοδος-έξοδος της οδού Ποσειδώνος 40-60, η οποία οδηγεί τους πεζούς στον δεύτερο όροφο του κτιρίου-γέφυρα, από τον χώρο υποδοχής τού οποίου οι εισερχόμενοι θα κατέρχονται στο επίπεδο του πρώτου ορόφου και στη συνέχεια θα μπορούν να μετακινούνται προς τον τελικό προορισμό τους. Για τον λόγο αυτόν έχει κατασκευαστεί και μεταλλική κλίμακα, περιβαλλόμενη από υαλοπίνακες. Ο κύριος χώρος εναπόθεσης των συρμών οργανώνεται σε δύο κύρια επίπεδα, χαμηλότερα από τη στάθμη φυσικού εδάφους τής περιοχής, και φιλοξενεί 20 συρμούς σε 10 παράλληλες τροχιές, με ενδιάμεσες αποβάθρες.

Τις αρχιτεκτονικές μελέτες τού dépôt εκπόνησε η αρχιτέκτων τής «Αττικό Μετρό» ΑΕ Πολυξένη Αντωνίου. Σύμφωνα με τους κανόνες των διοργανωτών τού «Οpen House», για τις ξεναγήσεις δεν γίνονται κρατήσεις και η είσοδος είναι ελεύθερη για όλους. Οι φωτογραφήσεις και η λήψη βίντεο θα είναι ελεύθερες.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μοιραστείτε το

Κύλιση στην κορυφή

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να διαβάσετε την Πολιτική απορρήτου.

Ρυθμίσεις Cookies

Παρακάτω μπορείτε να επιλέξετε ποια cookies θα επιτρέψετε σε αυτή την ιστοσελίδα. Πατήστε στην αποθήκευση ρυθμίσεων για να εφαρμόσετε την επιλογή σας.

ΛειτουργικάΗ ιστοσελίδα για να δουλέψει χρησιμοποιεί κάποια απαραίτητα λειτουργικά cookies.

ΣτατιστικάΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για στατιστικούς σκοπούς, ώστε να μπορούμε να βελτιώσουμε το περιεχόμενο που σας προσφέρουμε.

Κοινωνικά ΔίκτυαΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies από τα κοινωνικά δίκτυα, ώστε να μπορούμε να σας δείξουμε περιεχόμενο από πλατφόρμες όπως το YouTube και το FaceBook. Αυτά τα cookies μπορεί να καταγράφουν τα προσωπικά σας δεδομένα.

ΔιαφημίσειςΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για διαφημιστικούς σκοπούς, ώστε να μπορούμε να σας προσφέρουμε περιεχόμενο που σας ενδιαφέρει. Αυτά τα cookies μπορεί να καταγράφουν τα προσωπικά σας δεδομένα.

ΆλλαΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί και ορισμένα cookies από υπηρεσίες που δεν εμπίπτουν στις παραπάνω κατηγορίες