Φωτογραφίες: URBAN SOUL PROJECT/ΚΙΜΠΕΡΛΙ ΠΑΟΥΕΛ.
Κεντρικό αντικείμενο του σχεδιασμού τού youth hostel «Zeus is Loose» από το διακεκριμένο θεσσαλονικιώτικο αρχιτεκτονικό γραφείο Urban Soul Project ήταν ο επιτυχημένος συγκερασμός τριών επιμέρους παραμέτρων: της διαχείρισης ενός υφιστάμενου κτιρίου γραφείων τής δεκαετίας τού 1970 με θέα στην πλατεία Αριστοτέλους, μπροστά από το ιστορικό μνημείο τής Παναγίας Χαλκέων, της συνύπαρξης των στοιχείων που (πρέπει να) εντοπίζονται σε έναν ξενώνα νέων και, ασφαλώς, του κεντρικού concept τού hostel: των αναφορών στην κορυφή τού Ολύμπου, βουνού κυρίαρχου στη θέα τού Θερμαϊκού κόλπου και κατοικίας τού αρχαιοελληνικού δωδεκάθεου.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΧΑΛΚΕΩΝ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΧΑΛΚΩΜΑΤΑΔΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΟΔΗΓΗΣΕ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΩΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ ΣΤΗΝ ΟΨΗ ΤΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ. ΤΑ ΑΝΟΙΓΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΟΨΗ ΔΙΑΝΟΙΧΤΗΚΑΝ ΩΣ ΤΑ ΔΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΠΛΑΚΑΣ ΤΟΥ ΔΑΠΕΔΟΥ, ΤΩΝ ΔΟΚΑΡΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΟΛΩΝΩΝ. Η ΔΙΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΔΩΜΑΤΙΩΝ, ΜΕ ΚΡΕΒΑΤΙΑ ΚΑΘ’ ΥΨΟΣ, ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΜΕ ΥΓΡΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΔΩΜΑΤΙΑ.
Η παρουσία τής βυζαντινής εκκλησίας τής Παναγίας Χαλκέων, αλλά και η διαχρονική δραστηριοποίηση των χαλκωματάδων στην περιοχή οδήγησε στη χρήση τού χρώματος του χαλκού στην όψη τού κτιρίου. Τα ανοίγματα στην όψη διανοίχτηκαν ώς τα δομικά στοιχεία τής πλάκας τού δαπέδου, των δοκαριών και των κολώνων. Η διαρρύθμιση των εσωτερικών χώρων ακολουθεί τις ανάγκες των δωματίων, με κρεβάτια καθ’ ύψος, όπως επίσης και με υγρούς χώρους σε όλα τα δωμάτια.
Ένα καινούργιο «place to be»
Οι κοινόχρηστοι χώροι αναπτύσσονται στον 6ο και στον 7ο όροφο. Στον 6ο έχει χωροθετηθεί η κοινόχρηστη, ανοιχτή κουζίνα, χώροι φαγητού, ένα playroom και καθιστικά με καναπέδες και αναβαθμούς σε διαφορετικά επίπεδα, για καλύτερη θέαση του χώρου. Η ιδιαίτερη χάραξη του βινυλικού δαπέδου σε αποχρώσεις τού γκρι αναφέρεται στην αναπαράσταση των υψομετρικών γραμμών τής κορυφής τού Ολύμπου. Οι αναφορές σε μορφές και μύθους τής ελληνικής μυθολογίας εφαρμόζονται δισδιάστατα (μέσω γραφιστικών αναπαραστάσεων και απεικονίσεων), αλλά και τρισδιάστατα, χάρη σε γλυπτές κατασκευές. Τα υφιστάμενα δάπεδα του κτιρίου καλύπτονταν από παραδοσιακό μωσαϊκό σε διάφορους χρωματισμούς τού κεραμιδί, της ώχρας και του πράσινου: τα μωσαϊκά αυτά διατηρήθηκαν και αποτέλεσαν τη βάση τής παλέτας υλικών και χρωμάτων για τους εσωτερικούς χώρους, η οποία, παράλληλα, έχει αναφορές στα χρώματα της βυζαντινής τέχνης.
ΟΙ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΙ ΧΩΡΟΙ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ 6ο ΚΑΙ ΣΤΟΝ 7ο ΟΡΟΦΟ. ΣΤΟΝ 6ο ΕΧΕΙ ΧΩΡΟΘΕΤΗΘΕΙ Η ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΗ, ΑΝΟΙΧΤΗ ΚΟΥΖΙΝΑ, ΧΩΡΟΙ ΦΑΓΗΤΟΥ, ΕΝΑ PLAYROOMΚΑΙ ΚΑΘΙΣΤΙΚΑ ΜΕ ΚΑΝΑΠΕΔΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΟΥΣ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΕΠΙΠΕΔΑ, ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΘΕΑΣΗ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ.
Στον 7ο και τελευταίο όροφο του κτιρίου δημιουργήθηκε το ανοιχτό στην πόλη μπαρ «Nectar Distillery», το οποίο σχεδιαστικά λειτουργεί σε συνέχεια του υπόλοιπου κτιρίου.
Την οπτική ταυτότητα του «Zeus is Loose» σχεδίασε το γραφιστικό γραφείο Follow the Phantom και τα γλυπτά ο γλύπτης Θεόδωρος Φράνστανλης.