Με μία ματιά:
Ο σταθμός «Αναλήψεως» θα εξυπηρετεί τις γραμμές 1 και 2 του μετρό της Θεσσαλονίκης. Εμφανίζεται και στην πρόταση του 1988 για το μετρό της πόλης.
Στον σταθμό «Αναλήψεως» (σταθμό και, ταυτόχρονα, διασταύρωση τροχιογραμμών) είχε διαπιστωθεί μετά τη δημοπράτηση ότι τα βαριά μηχανήματα για την κατασκευή του σταθμού (υδροφρέζες, πασσαλομπήχτες κοκ.) δεν θα μπορούσαν να δουλέψουν, επειδή θα έπρεπε να καθαιρεθούν μπαλκόνια πολυκατοικιών, καθώς οι υφιστάμενες κατασκευές ήταν στα όρια του σταθμού. Μάλιστα, σε πολλά δημοσιεύματα της εποχής είχαν γίνει αναφορές σε «αστοχία σχεδιασμού».
Προφανώς, τα μπαλκόνια των όμορων πολυκατοικιών δεν θα μπορούσαν να γκρεμιστούν… Κάπως θα έπρεπε, ωστόσο, να μπορέσουν να στηθούν και να λειτουργήσουν τα μηχανήματα. Έτσι, αποφασίστηκε να στενέψουν οι αποβάθρες του σταθμού. Επειδή όμως ο σταθμός στένεψε, έκλεισε αναγκαστικά (και μάλιστα για μεγάλο διάστημα) ο δρόμος, τη στιγμή που στον σταθμό «Φλέμινγκ», για παράδειγμα (επίσης επί της οδού Δελφών), υπήρχαν πάντοτε ανοικτές λωρίδες κυκλοφορίας. Ως αποτέλεσμα αυτής της αλλαγής στη γεωμετρία του σταθμού, οι αποστάσεις μεταξύ των δύο δίδυμων σηράγγων μίκρυναν.
Παράλληλα, με στόχο να ενισχυθεί το υπέδαφος μεταξύ τους, απαιτήθηκε να εφαρμοστεί η μέθοδος του jet grouting. Καθώς, όμως, στην περιοχή της Ανάληψης τα εδάφη ήταν χαλαρά, αλλά και επειδή ο σταθμός γειτνίαζε με οικοδομές, αποφασίστηκε (για πρώτη φορά στη χώρα μας) να κατασκευαστεί υπόγεια αντηρίδα με τη μέθοδο του jet grouting – και μάλιστα στα 22,5 μέτρα κάτω από την επιφάνεια του εδάφους, με τη συμβολή εξειδικευμένων συμβούλων και εταιρείας από το εξωτερικό.
Οι καινοτομίες και τα προηγμένης τεχνολογίας χαρακτηριστικά της βασικής γραμμής
Δεκαοκτώ πλήρως αυτοματοποιημένοι, κλιματιζόμενοι συρμοί τεσσάρων οχημάτων, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, αλλά με συνοδό.
Συστήματα αυτόματων θυρών σε κάθε σταθμό, για την εξασφάλιση της μέγιστης ασφάλειας του επιβατικού κοινού κατά την παραμονή του στις αποβάθρες.
Η κίνηση των τραίνων ελέγχεται με ασύρματη μετάδοση 5-10 φορές ανά δευτερόλεπτο, με ακρίβεια θέσης κάθε τραίνου περίπου στο 1 μέτρο.
Τα δεδομένα της λειτουργίας κάθε συρμού (θέση, προφίλ ταχύτητας, συναγερμοί, διαγνωστικά, δεδομένα σηματοδότησης, κάμερες/CCTV κτλ.) μεταδίδονται ασύρματα, μέσω του ίδιου συστήματος μετάδοσης (DCS) και ενιαίας κεραίας.
Υπάρχουν κάμερες υψηλής ευκρίνειας εσωτερικά και εξωτερικά, καθώς και στο πρόσθιο και οπίσθιο μέρος του συρμού, με δυνατότητα online μετάδοσης βίντεο συνεχούς ροής (video streaming) στο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας.
Τα υλικά του τραίνου έχουν επιλεγεί με χαμηλό φορτίο πυρκαγιάς, είναι ανακυκλώσιμα και φιλικά προς το περιβάλλον σε ποσοστό μεγαλύτερο του 95%.
Το μετρό της Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιεί δρομολόγια από τις 05:30 το πρωί ώς τις 00:30 μετά τα μεσάνυχτα.