Με μία ματιά:
Ο σταθμός «Πανεπιστήμιο» θα εξυπηρετεί τη γραμμή 1 και τη γραμμή 2 του μετρό της Θεσσαλονίκης. Πήρε το όνομά του από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, ενώ εξυπηρετεί και το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
Η κατασκευή του καθυστέρησε λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων, ενώ από την Ελληνικό Μετρό έχει χαρακτηριστεί επίσημα ως «μεσαίας σημασίας αρχαιολογικός χώρος».
Ο σταθμός «Πανεπιστήμιο» εμφανίζεται στην πρόταση του μετρό Θεσσαλονίκης της περιόδου 1987-1988 – μάλιστα, εντός του 1988 είχε ξεκινήσει και η κατασκευή ενός τμήματος 650 μέτρων του συστήματος, ώς το ύψος της σημερινής Πολυτεχνικής Σχολής, προτού εγκαταλειφθεί τελικώς το 1989, λόγω έλλειψης χρηματοδότησης.
Τα βασικά χαρακτηριστικά του έργου
Το μήκος της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης είναι 9,6 χιλ., με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς.
Διαθέτει δεκατρείς σύγχρονους σταθμούς (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Σιντριβάνι/Εκθεση, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδη, Φλέμινγκ, Αναλήψεως, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη, Νέα Ελβετία) και ένα αμαξοστάσιο 50.000 τ.μ., το οποίο περιλαμβάνει το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, επισκευαστική βάση και γραφειακούς χώρους.
Η αναμενόμενη ημερήσια επιβατική κίνηση ανέρχεται σε 254.000 επιβάτες, με μεταφορική ικανότητα 18.000 επιβατών ανά ώρα και ανά κατεύθυνση.
Η χρονοαπόσταση μεταξύ των συρμών θα είναι ανά 2,5 λεπτά στο αρχικό στάδιο της εμπορικής λειτουργίας και ανά 90 δευτερόλεπτα μετά την παραλαβή των επιπλέον συρμών.
Η διάρκεια του ταξιδιού από τον πρώτο ώς τον τελευταίο σταθμό της βασικής γραμμής (συμπεριλαμβανομένων των στάσεων) είναι 17 λεπτά.
Μετά την παράδοση της επέκτασης προς την Καλαμαριά, στο δεύτερο εξάμηνο του 2025, αναμένεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 313.000 επιβάτες, ενώ υπολογίζεται ότι θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 57.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους ημερησίως.