fbpx

Citymagthess.gr

Τι ζητάει σήμερα ένας παραγωγός, για να έρθει να γυρίσει ταινίες στην Ελλάδα;

Μοιραστείτε το

Μια καλύτερη θέση στην μετά-lockdown περίοδο και στη νέα, μετά-κορωνοϊό εποχή που ξεκινά για τον τομέα των οπτικοακουστικών παραγωγών σε όλο τον κόσμο διεκδικεί με αξιώσεις η χώρα μας.

 

Οι θετικές εντυπώσεις που απέσπασε η Ελλάδα στη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης και το μήνυμα που εξέπεμψε τις τελευταίες εβδομάδες τής προσφέρουν, όπως όλα δείχνουν, καθαρό πλεονέκτημα έναντι άλλων περιοχών, στο αυστηρό πλαίσιο που διαμορφώνει η πανδημία για τις οπτικοακουστικές παραγωγές.

«Εξαιτίας της κρίσης πανδημίας τού κορωνοϊού από τις 23 Μαρτίου και κατά τη διάρκεια ισχύος των οριζόντιων μέτρων ανεστάλησαν όλες οι εργασίες παραγωγής κινηματογραφικών και τηλεοπτικών έργων, ενώ οι επαγγελματίες τής οπτικοακουστικής παραγωγής στην Ελλάδα και το εξωτερικό έθεσαν σε αναστολή όλες τους τις προγραμματισμένες δράσεις», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ), Πάνος Κουάνης. Όπως εξηγεί, την περίοδο αυτή το ΕΚΟΜΕ ενημέρωνε τακτικά όλους τους συνεργάτες και θεσμικούς του εταίρους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό για τα νέα δεδομένα που διαμορφώνονταν στην εγχώρια αγορά κατά τη διάρκεια των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας, ενώ «στήριξε πλήρως τη λειτουργία τού προγράμματος Cash Rebate 35% (σ.σ.: η επιστροφή μέρους τής οπτικοακουστικής επένδυσης σε χρήματα), χωρίς εξαιρέσεις ή χρονικές μεταθέσεις».

Επιταχύνονται οι διαδικασίες

«Δόθηκε έμφαση στα υπό εξέταση έργα –όσα είχαν υποβάλει αίτηση για το πρόγραμμα Cash Rebate–, ώστε να επισπευστούν είτε οι διαδικασίες υπαγωγής είτε οι διαδικασίες πληρωμής τους, εφόσον είχαν ολοκληρωθεί οι εργασίες παραγωγής τους και ο έλεγχος στην Ελλάδα», εξηγεί ο κ. Κουάνης. «Ο συγκεκριμένος κλάδος», προσθέτει, «είναι ένας από τους κλάδους που έχει πληγεί περισσότερο κατά τη διάρκεια αυτής της κρίσης. Καθώς αίρονται τα περιοριστικά μέτρα, θα πρέπει να προνοήσουμε, έτσι ώστε να δημιουργηθούν όλες οι αναγκαίες προϋποθέσεις για την άμεση επανεκκίνηση της οπτικοακουστικής παραγωγής».

Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΤΡΩΝ, ΟΠΩΣ ΤΟ CASH REBATE, ΜΕ ΣΥΝΘΗΜΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ ΩΣ ΕΛΚΥΣΤΙΚΟΥ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΩΣ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ. ΑΣΦΑΛΕΙΑ, ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΛΕΟΝ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΠΟΥ ΗΔΗ ΕΛΚΥΕΙ ΤΙΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ.

Ο πρόεδρος του ΕΚΟΜΕ αναφέρει πως αυτό το διάστημα, σε συνεργασία με τις επαγγελματικές ενώσεις των εταιρειών παραγωγής PACT και ΣΑΠΟΕ, όπως και με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας «έχει ξεκινήσει σειρά επαφών με την κυβέρνηση για την άμεση υιοθέτηση ειδικών μέτρων υγιεινής και ασφάλειας για τα γυρίσματα των παραγωγών που θα υλοποιούνται στην Ελλάδα από εδώ και πέρα». Την ίδια ώρα, η επικοινωνιακή στρατηγική του για τη χώρα μας επανασχεδιάζεται για την προώθηση χρηματοδοτικών κινήτρων, όπως το cash rebate, «με σύνθημα την ανάδειξη της Ελλάδας όχι μόνον ως ελκυστικού, αλλά και ως ασφαλούς προορισμού υλοποίησης διεθνών οπτικοακουστικών παραγωγών». Ασφάλεια, που αποτελεί πλέον στοιχείο που ήδη ελκύει τις διεθνείς παραγωγές.

Location manager κινηματογραφικών παραγωγών στην Ελλάδα στην εποχή τής Covid-19

Ο κ. Δημήτρης Καμπάς ειδικεύεται στην προετοιμασία παραγωγών στην Ελλάδα και, ως location manager/fixer, έχει ήδη βρεθεί αντιμέτωπος με τις παρενέργειες της πανδημίας Covid-19 στη δουλειά του το τελευταίο διάστημα: «H αποστολή ενός location manager/fixer είναι να προετοιμάσει μια κινηματογραφική ή τηλεοπτική παραγωγή. Να βρει τις κατάλληλες τοποθεσίες βάσει σεναρίου. Να ελέγξει ότι εξυπηρετούν τις συνθήκες. Να τις προτείνει και να ξεκινήσει την αναζήτηση, όπως και την αναγνώριση των τοποθεσιών με ενδιαφέρον (διαδικασία scouting/recce). Είναι αυτός που πρέπει να γνωρίζει άριστα την περιοχή και να βρίσκει λύσεις. Αυτό το διάστημα, εκτός από τις υπόλοιπες δυσκολίες ενός γυρίσματος, που ήδη γνωρίζαμε, έρχεται να προστεθεί και αυτή των μέτρων προφύλαξης», εξηγεί.

Όπως αναφέρει, «ύστερα από την περίοδο ‘μουδιάσματος’, τώρα διαπιστώνεται κινητικότητα στον χώρο. Αρχικά, ούτε λόγος γινόταν για κάτι νέο. Μέχρι που δέχθηκα ένα αίτημα παροχής υπηρεσιών για προπαραγωγή ξένης ταινίας fiction (μυθοπλασίας), με τοποθεσίες δραστηριότητας στην ηπειρωτική Ελλάδα και σε δύο νησιά. Μου ζήτησαν πληροφορίες για την πραγματική κατάσταση στη χώρα. Αρχικά εντυπωσιάστηκαν για τα χαμηλά κρούσματα και τον τρόπο αντιμετώπισης από τους έλληνες πολίτες» σημειώνει, τονίζοντας ότι –από την αρχική επικοινωνία που έγινε μέχρι τις τελικές αποφάσεις– ο δικός του ρόλος είναι να παρέχει ξεκάθαρες απαντήσεις σε συγκεκριμένα ερωτήματα «μέρα με τη μέρα», με κριτήριο τις απαιτήσεις και τη φύση της παραγωγής, μέχρι την τελική απόφαση «για την κρίσιμη ώρα της έναρξης» μιας παραγωγής.

ΟΣΟΙ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΣΤΙΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΣΕ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ: «ΖΗΤΗΘΗΚΕ ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΣΕΙ ΤΟ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ ΣΕ ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΦΑΓΗΤΟ, ΖΕΣΤΟ ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ. ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΙΧΤΟ, ΤΙΠΟΤΑ ΑΚΑΛΥΠΤΟ», ΕΞΗΓΕΙ Ο ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΙΟΣ LOCATION MANAGER ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΜΠΑΣ. «ΣΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΛΑΒΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΝΕΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΚΟΥ, ΜΕ ΠΛΥΝΤΗΡΙΑ ΜΕ ΑΤΜΟ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΥ MAKE UP, ΜΕ ΔΙΑΙΡΕΣΗ ΣΕ ΥΠΟ-ΟΜΑΔΕΣ». ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ, ΟΙ ΞΕΝΟΙ ΠΕΛΑΤΕΣ ΖΗΤΗΣΑΝ ΚΑΙ «ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΓΙΑ ΑΥΣΤΗΡΗ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ».

«Μου έθεσαν τις υγειονομικές απαιτήσεις σύμφωνα με τις οδηγίες τής χώρας τους, κάτι που έπρεπε να ψάξω», λέει ο κ. Καμπάς, κάνοντας λόγο για συγκεκριμένες απαιτήσεις που του δόθηκαν, ώστε το τελικό σχέδιο παραγωγής και γυρισμάτων στην Ελλάδα να πάρει το «πράσινο φως»: «Μου ζητήθηκε τα ξενοδοχεία να φιλοξενούν αποκλειστικά την παραγωγή και κανέναν άλλον πελάτη. Να υπάρχει επιπλέον υγειονομικό προσωπικό –εκτός από τον γιατρό/χειρουργό που υπάρχει πάντα σε μεγάλες παραγωγές– που θα ελέγχει την τήρηση των μέτρων, τις θερμομετρήσεις κοκ., όπως και ιδιωτικό ασθενοφόρο για Covid-19. Έγινε αίτημα και για προμήθειες σε ήπια αντισηπτικά με γλυκερίνη (για δερματική προστασία), καθώς και σε γάντια και μάσκες, όλα με πιστοποιήσεις». Του ζητήθηκε ακόμη, όπως λέει, να υπάρχουν πιστοποιημένα συνεργεία απολύμανσης 24ωρης βάρδιας για τα οχήματα μεταφοράς προσωπικού, το ενδυματολογικό τμήμα, το σετ των γυρισμάτων, τις τουαλέτες, αλλά «και ό,τι οριστεί» από την εταιρεία παραγωγής.

Όσοι επιθυμούν να κάνουν γυρίσματα στην Ελλάδα εστιάζουν όμως και σε πρακτικά ζητήματα καθημερινότητας: «Ζητήθηκε να μεγαλώσει το εστιατόριο σε τετραγωνικά και να υπάρχει προπαρασκευασμένο φαγητό, ζεστό και συσκευασμένο. Τίποτα δεν πρέπει να είναι ανοιχτό, τίποτα ακάλυπτο», εξηγεί ο κ. Καμπάς. «Στα αιτήματα που έλαβα περιλαμβάνονται και νέοι τρόποι διαχείρισης του ενδυματολογικού, με πλυντήρια με ατμό, αλλά και του make up, με διαίρεση σε υπο-ομάδες», επισημαίνει ο θεσσαλονικιός location manager, τονίζοντας πως οι ξένοι πελάτες ζήτησαν και «οργάνωση για αυστηρή καραντίνα πριν από την ταινία».

Όσο για την επιπλέον επιβάρυνση εξαιτίας τής Covid-19, ο κ. Καμπάς παραδέχεται ότι είναι σημαντική, τονίζει όμως ότι η Ελλάδα έχει μοναδικά πλεονεκτήματα: «Θα κάνουμε γύρισμα σε οκτώ περιοχές, από τη Βόρεια Ελλάδα προς τη Νότια, μαζί με δύο νησιά. Η υποδομή πρέπει να ανταποκρίνεται στις ίδιες υψηλές απαιτήσεις παντού. Αυτό σημαίνει μεγαλύτερο κόστος και χρόνο προετοιμασίας». Όπως εκτίμησε «το γενικό κόστος αυξάνεται κατά 20%. Σε ένα συνεργείο 200+ ατόμων, ο κίνδυνος είναι μεγάλος, για να ρισκάρουν οι παραγωγοί την επένδυσή τους», σημειώνει, εξηγώντας ωστόσο ότι η Ελλάδα συνδυάζει μια σειρά από «ελκυστικούς» παράγοντες – χαμηλός δείκτης κρουσμάτων, cash rebate, ΕΚΟΜΕ και κατάργηση γραφειοκρατίας κ.ά.

«Οι έλληνες κινηματογραφιστές είναι έτοιμοι, έχουμε εξαιρετικούς τεχνικούς και ηθοποιούς. Αξίζει να ενισχυθούν και ελληνικές ταινίες με εξωστρέφεια, κάτι που αποτελεί διαφήμιση για τον τουρισμό. Οι ξένοι θα ξαναπούν ‘Say Greece for filming!’», καταλήγει ο κ. Καμπάς.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Μοιραστείτε το

Scroll to Top

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να διαβάσετε την Πολιτική απορρήτου.

Ρυθμίσεις Cookies

Παρακάτω μπορείτε να επιλέξετε ποια cookies θα επιτρέψετε σε αυτή την ιστοσελίδα. Πατήστε στην αποθήκευση ρυθμίσεων για να εφαρμόσετε την επιλογή σας.

ΛειτουργικάΗ ιστοσελίδα για να δουλέψει χρησιμοποιεί κάποια απαραίτητα λειτουργικά cookies.

ΣτατιστικάΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για στατιστικούς σκοπούς, ώστε να μπορούμε να βελτιώσουμε το περιεχόμενο που σας προσφέρουμε.

Κοινωνικά ΔίκτυαΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies από τα κοινωνικά δίκτυα, ώστε να μπορούμε να σας δείξουμε περιεχόμενο από πλατφόρμες όπως το YouTube και το FaceBook. Αυτά τα cookies μπορεί να καταγράφουν τα προσωπικά σας δεδομένα.

ΔιαφημίσειςΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για διαφημιστικούς σκοπούς, ώστε να μπορούμε να σας προσφέρουμε περιεχόμενο που σας ενδιαφέρει. Αυτά τα cookies μπορεί να καταγράφουν τα προσωπικά σας δεδομένα.

ΆλλαΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί και ορισμένα cookies από υπηρεσίες που δεν εμπίπτουν στις παραπάνω κατηγορίες