fbpx

Citymagthess.gr

Χειροποίητες ποδιές από τη Θεσσαλονίκη ώς τη Νέα Ζηλανδία και την Ιαπωνία

Μοιραστείτε το

Η ποδιά του νεοζηλανδού μπάρμαν δημιουργήθηκε από την ιδρυθείσα το 2013 βορειοελλαδική εταιρεία «Pukka», τα προϊόντα της οποίας φοριούνται από επαγγελματίες σε Ευρώπη, Αμερική, Αυστραλία, Αφρική και Ασία, έχοντας φτάσει –έστω και σε μεμονωμένα κομμάτια– σε 50 χώρες και σε πόλεις όπως το Τόκιο, το Χονγκ Κονγκ, η Σεούλ και το Σάο Πάολο. Η εταιρεία, που εδρεύει στην οδό Φράγκων και απασχολεί οκτώ άτομα, ιδρύθηκε το 2013 από τον μπάρμαν Τέο Τερζόπουλο, όταν διαπίστωσε, ψάχνοντας για μια ιδιαίτερη ποδιά ενόψει ενός διαγωνισμού για τη δουλειά του, ότι θα έπρεπε να φτάσει τουλάχιστον μέχρι τον… Καναδά, για να την αποκτήσει. Γνώσεις ραπτικής δεν είχε, ούτε αρκετά χρήματα για να αγοράσει τις πρώτες ραπτομηχανές, οπότε, μέχρι η «Pukka» να αρχίσει να «περπατάει» (αλλά και για αρκετά χρόνια ακόμη), κράτησε τη βραδινή του δουλειά ως μπάρμαν, δουλεύοντας αρχικά μέχρι και 15-16 ώρες ημερησίως, ώστε να ισορροπήσει δύο «αγάπες»: την επιχειρηματικότητα και το bartending.

«Επί εννέα χρόνια δούλευα οκτώ με εννέα ώρες το πρωί για την ‘Pukka’ και σχεδόν άλλες τόσες το βράδυ ως μπάρμαν», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο 42χρονος Τέο και εξηγεί ότι οι εξαγωγές ξεκίνησαν το 2015. Ως χρήσιμα εργαλεία για την εξωστρέφεια της εταιρείας λειτούργησαν οι εμπορικές εκθέσεις του εξωτερικού, η προβολή μέσω social media και οι γνωριμίες φίλων και γνωστών, που πίστεψαν στην προοπτική της.

Στο ερώτημα με τι αρχικό κεφάλαιο ξεκίνησε η εταιρεία και ποιο ήταν το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετώπισε, απαντά: «Αρχικά δουλεύαμε με τις ραπτομηχανές τής Δούκισσας (Δραγάνη). Τα πρώτα δείγματά μας έγιναν στο εργαστήριο στο σπίτι της. Μετά, όταν η δουλειά άρχισε να αυξάνεται, επενδύσαμε σε δύο ραπτομηχανές, έναν υπολογιστή και κάποια εργαλεία, για τα οποία χρειάστηκαν περίπου 2.500-3.000 ευρώ. Τα χρήματα αυτά τα βρήκαμε από φίλους και συγγενείς. Το κυριότερο πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε στην αρχή ήταν οι πρώτες ύλες. Χρειάστηκαν πολλές προσπάθειες και πολύς πειραματισμός, για να βρούμε τα κατάλληλα υφάσματα και αξεσουάρ. Μπορεί να βρίσκαμε ένα ύφασμα που φαινόταν ιδανικό, αλλά, όταν το πλέναμε, διαπιστώναμε ότι έχει πρόβλημα, οπότε μπορεί να χρειάζονταν πέντε ή δέκα δοκιμές, για να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Η ποδιά είναι ένα ρούχο που φοριέται 365 ημέρες τον χρόνο και πλένεται συνέχεια, οπότε χρειάζεται να είναι ανθεκτική», επισημαίνει και προσθέτει ότι τις ποδιές τής εταιρείας αγοράζουν κυρίως επαγγελματίες, αλλά τα τελευταία χρόνια και ολοένα περισσότεροι ιδιώτες, καθώς η στροφή που σημειώθηκε κατά τις πολύμηνες καραντίνες στη μαγειρική κατ’ οίκον οδήγησε πολλούς ερασιτέχνες μάγειρες και μαγείρισσες να αναζητήσουν πιο «προσωποποιημένα» αξεσουάρ.

Ο Τέο Τερζόπουλος.

Από τις 6.000 ποδιές στις 10.000 μάσκες… και πίσω

Πόσες ποδιές «βγαίνουν» ετησίως από το εργαστήριο της Φράγκων, στο ιστορικό κέντρο τής Θεσσαλονίκης, για να φτάσουν στις κουζίνες και πίσω από τους πάγκους των μπαρ της Ελλάδας και του κόσμου; «Παράγουμε κατά μέσο όρο 20-25 χειροποίητες ποδιές την ημέρα, άρα 5.000-6.000 τον χρόνο» λέει ο Τέο και προσθέτει ότι στόχος είναι οι οκτώ εργαζόμενοι στην εταιρεία (μαζί με την ηγετική ομάδα) να αυξηθούν, ώστε η παραγωγή να γίνει μαζικότερη (αλλά, πάντως, όχι μαζική, αφού το ζητούμενο είναι πάντοτε το χειροποίητο προϊόν).

Αλήθεια, πώς επιβίωσε η εταιρεία την εποχή των διαδοχικών lockdown, όταν η αγορά στην οποία κυρίως απευθύνεται, η HORECA (Ξενοδοχεία-Εστιατόρια/Μπαρ- Κέιτερινγκ), συρρικνώθηκε απότομα και ριζικά; «Στραφήκαμε στις μάσκες. Αρχικά χρησιμοποιήσαμε υφάσματα από το στοκ μας. Μετά σκεφτήκαμε ότι, αν είναι να κάνουμε κάτι τέτοιο, θα το κάνουμε σωστά. Έτσι, αρχίσαμε να εισάγουμε ένα πιστοποιημένο αντιβακτηριδιακό ύφασμα από την Ελβετία, το οποίο ράβαμε ως εσωτερική επένδυση. Οι μάσκες μάς βοήθησαν να επιβιώσουμε. Πουλήσαμε πάνω από 10.000 στην Ελλάδα και το εξωτερικό» γνωστοποιεί ο ιδρυτής της «Pukka», «νονός» της οποίας ήταν ο Παναγιώτης Μιχαηλίδης, που άφησε το στίγμα του στο ξεκίνημα του όλου concept, πριν συνεχίσει την πορεία του στο εξωτερικό (σ.σ.: η λέξη «Pukka» σημαίνει «αυθεντικό». Έχει ινδικές ρίζες, ενώ αποτελεί μια έννοια που χρησιμοποιούν στην αργκό τους οι Βρετανοί).

Η Χριστίνα Αδαμοπούλου.

Σφραγίδες σε παγάκια και ψωμάκια

Σήμερα, η εταιρεία, την ομάδα της οποίας αποτελούν ο Τέο Τερζόπουλος και η Χριστίνα Αδαμοπούλου (ηγετική ομάδα), μαζί με τους Ευγενία, Στέλιο, Μπάμπη, Κυριακή και Τζίνα, επεκτείνεται… «ζεστά» και σε μια άλλη αγορά «customized» προϊόντων: αυτήν των χειροποίητων σφραγίδων (πάγου και θερμών) για παγάκια και αρτοποιήματα, σε συνεργασία με την «ΠaΠaλίνα» στην Αθήνα, η οποία πήρε το όνομά της από ένα είδος σαρδέλας που αφθονεί στην περιοχή τής Καλλονής, στη Λέσβο.

Με τις σφραγίδες αυτές, τα καταστήματα μπορούν να βάζουν «στάμπα» με το λογότυπό τους είτε σε πάγο είτε σε ψωμί ή άλλα αρτοποιήματα, όπως ψωμάκια για μπέργκερ. «Είναι μια premium σφραγίδα, υπό την έννοια ότι είναι φτιαγμένη από αλουμίνιο, ενώ ό,τι κυκλοφορεί στην αγορά είναι συνήθως φτιαγμένο από μπρούντζο, που δεν έχει τα ίδια χαρακτηριστικά ως προς την ασφάλεια των τροφίμων» επισημαίνει ο Τέο, προσθέτοντας ότι τα προσωποποιημένα προϊόντα είναι μια τάση που έχει πολλά να δώσει ακόμη, υπό την έννοια ότι ο καταναλωτής, είτε είναι ιδιώτης είτε είναι επιχείρηση, αγαπά να αποκτά προϊόντα, που έχουν κάτι μοναδικό.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μοιραστείτε το

Scroll to Top

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να διαβάσετε την Πολιτική απορρήτου.

Ρυθμίσεις Cookies

Παρακάτω μπορείτε να επιλέξετε ποια cookies θα επιτρέψετε σε αυτή την ιστοσελίδα. Πατήστε στην αποθήκευση ρυθμίσεων για να εφαρμόσετε την επιλογή σας.

ΛειτουργικάΗ ιστοσελίδα για να δουλέψει χρησιμοποιεί κάποια απαραίτητα λειτουργικά cookies.

ΣτατιστικάΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για στατιστικούς σκοπούς, ώστε να μπορούμε να βελτιώσουμε το περιεχόμενο που σας προσφέρουμε.

Κοινωνικά ΔίκτυαΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies από τα κοινωνικά δίκτυα, ώστε να μπορούμε να σας δείξουμε περιεχόμενο από πλατφόρμες όπως το YouTube και το FaceBook. Αυτά τα cookies μπορεί να καταγράφουν τα προσωπικά σας δεδομένα.

ΔιαφημίσειςΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για διαφημιστικούς σκοπούς, ώστε να μπορούμε να σας προσφέρουμε περιεχόμενο που σας ενδιαφέρει. Αυτά τα cookies μπορεί να καταγράφουν τα προσωπικά σας δεδομένα.

ΆλλαΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί και ορισμένα cookies από υπηρεσίες που δεν εμπίπτουν στις παραπάνω κατηγορίες