Τι διεκδικεί μέσω του Citymag από την κεντρική διοίκηση –με αφορμή τα επικείμενα εγκαίνια του μετρό της Θεσσαλονίκης– ο δήμαρχος της πόλης, Στέλιος Αγγελούδης.
Η λειτουργία της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης βάζει τίτλους τέλους σε μια μεγάλη εκκρεμότητα και ανοίγει μία νέα σελίδα στο συγκοινωνιακό τοπίο της πόλης.
Το νέο μέσο μαζικής μεταφοράς που θα τεθεί στη διάθεση των Θεσσαλονικέων, σε συνδυασμό με την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών που σχεδιάζει ο ΟΣΕΘ, θα αναβαθμίσει τις δημόσιες συγκοινωνίες, δίνοντας ανάσα στο κυκλοφοριακό – ιδιαίτερα στο επιβαρυμένο κέντρο της πόλης. Υπό την έννοια αυτή, είναι ένα σημαντικό βήμα στην κατεύθυνση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, μίας από τις μεγαλύτερες προκλήσεις των σύγχρονων αστικών κέντρων, που θα έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη όχι μόνο στις μετακινήσεις, αλλά και στην προστασία του περιβάλλοντος και, συνεπακόλουθα, στην κλιματική κρίση και στην αστική ανθεκτικότητα. Ταυτόχρονα, θα δώσει όχι απλώς οικονομική ανάσα, αλλά υπεραξία στις περιοχές απ’ όπου διέρχεται.
Το μετρό για τη Θεσσαλονίκη, όμως, είναι πολύ παραπάνω από το σημαντικότερο συγκοινωνιακό έργο των τελευταίων –πολλών– χρόνων: είναι η απόδειξη ότι κάτι αλλάζει, ότι ένας μεγάλος κύκλος εσωστρέφειας κλείνει, ότι γίνεται μια πολύτιμη αρχή, ώστε η Θεσσαλονίκη να κλείσει λογαριασμούς με ένα μίζερο χθες, να κοιτάξει με αισιοδοξία το μέλλον και να αποκτήσει αυτά που δικαιούται.
Ο κύκλος, βέβαια, δεν κλείνει με την παράδοση σε λειτουργία της βασικής γραμμής. Πρέπει να εντείνουμε τη διεκδίκησή μας, ώστε το μετρό να φτάσει παντού, σε ολόκληρη την πόλη, το ταχύτερο δυνατόν. Τη διαβεβαίωση για την παράδοση της επέκτασης του μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά, το δεύτερο εξάμηνο του 2025, θα πρέπει να ακολουθήσουν ρητές δεσμεύσεις για την άφιξή του, εντός συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος, τόσο προς τα δυτικά της πόλης όσο και προς το αεροδρόμιο.
Η ισόρροπη ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης προϋποθέτει την επέκταση του μετρό τόσο προς τα δυτικά όσο και προς συνοικίες όπως η Τούμπα και η Χαριλάου. Ταυτόχρονα, είναι προφανές ότι η προοπτική τουριστικής ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης υποβαθμίζεται από την απουσία επαρκούς σύνδεσης με το αναβαθμισμένο, πλέον, αεροδρόμιο «Μακεδονία», τη μεγαλύτερη πύλη επισκεπτών της πόλης.
Η αρχή που γίνεται στις 30 Νοεμβρίου, για να έχει αντίκρισμα, οφείλει να μη μείνει στάσιμη. H Θεσσαλονίκη δεν έχει την πολυτέλεια να περιμένει εκ νέου επί σειρά ετών στην αίθουσα αναμονής, για να δει να υλοποιούνται τα αυτονόητα.
Ως δήμος, προτεραιότητά μας είναι η παρακολούθηση και ο έλεγχος όλων των μεγάλων έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη και αφορούν στην καθημερινότητά μας.
Ζητούμε από όλους τους εμπλεκόμενους συνέπεια, συνέχεια και αποτελεσματικότητα, ώστε να κερδίσουμε το μεγάλο στοίχημα της αναβάθμισης της ποιότητας ζωής των συμπολιτών μας.