Πορτραίτο: Άγγελος Ζυμαράς.
Ποια είναι η φιλοσοφία που κρύβεται πίσω από το concept «FineBeing»; Τι ήταν αυτό που σας ώθησε στο να γράψετε ένα βιβλίο γι’ αυτό;
Η φιλοσοφία και το περιεχόμενο του FineBeing είναι εμπνευσμένο από τις απλές λέξεις «fine» και «being» –δεν υπάρχει σε κάποιο λεξικό, έτσι την ονομάζουμε εμείς–, επειδή μέσα από τη θεματολογία του θέλει να συνδέσει την ποιότητα στη ζωή, που καθημερινά αλλάζει, επιλέγοντας μια συγκεκριμένη άποψη, μια θετική στάση ζωής.
Το εγχείρημα για το βιβλίο αυτό ξεκίνησε πριν από μερικά χρόνια, όταν ένας παλιός συνάδελφος με προέτρεψε να δημιουργήσω ένα βιβλίο με συνταγές για επαγγελματίες bartenders. Όμως, να που προέκυψε να γράψω ένα βιβλίο βασισμένο σε αληθινές ιστορίες που έχω βιώσει στη ζωή μου, τις οποίες έχω αντιμετωπίσει βασιζόμενος στις δικές μου αρχές και αξίες. Λόγω της επαγγελματικής μου ιδιότητας (που με αναγκάζει να περνώ πολύ χρόνο μακριά από την οικογένειά μου), το βιβλίο αυτό γεννήθηκε με κύρια επιθυμία να γνωρίσω στους αγαπημένους μου τον κόσμο μου, τους προβληματισμούς μου, τις αγωνίες και την καθημερινή πάλη που δίνω με τη δουλειά μου, με τον εαυτό μου. Αναζητώντας έναν τρόπο να με μάθουν καλύτερα, μάθαινα κι εγώ καλύτερα εμένα.
Στόχος μου, να προτρέψω τα παιδιά μου να μάθουν να τολμούν, να πρεσβεύουν το όραμά τους, να κάνουν όσο περισσότερα μπορούν, να δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους, να φέρονται υπεύθυνα, να έχουν αισιόδοξη οπτική για τη ζωή, να κρατούν ανοιχτά τα μάτια τους και τα αυτιά τους. Αν τα καταφέρουν, τότε θα έχουν βρει το δικό τους «FineBeing».
Διαβάζοντας το βιβλίο, διαπιστώνω ότι ο χώρος γύρω από το ποτό (μπαρ, εστιατόρια κοκ.) αποτελεί μια μικρογραφία τής ίδιας της ζωής. Πιστεύετε ότι οι προσωπικές ιστορίες σας μπορούν να βοηθήσουν τους νεότερους (και όχι μόνο) να αποφύγουν τις κακοτοπιές της, ίσως ακόμη και να τους εμφυσήσουν μια αισιόδοξη στάση ζωής;
Αν αυτά που γράφω εδώ μπορέσουν, όπως ελπίζω, να βοηθήσουν τα παιδιά μου, ίσως μπορέσουν να βοηθήσουν και κάποιους φίλους, συναδέλφους, γνωστούς και άγνωστους να βρουν το δικό τους «FineBeing» και έτσι να ομορφύνουν τη ζωή τους – ειδικά τα κομμάτια της εκείνα που τους δυσκολεύουν πιο πολύ.
Για εμένα, «FineBeing» είναι να ζούμε, να εργαζόμαστε και να υπάρχουμε δημιουργώντας σε κάθε βήμα το προσωπικό μας στιλ, τη δική μας «υπογραφή», και απολαμβάνοντας τα απλά πράγματα που δίνουν νόημα στην ύπαρξή μας, με όλη μας την καρδιά και την ψυχή.
Εργαζόσασταν επί πολλά έτη ως ambassador της Diageo για τα reserve brands. Υπάρχει κάποια ανάμνηση που θυμάστε έντονα από αυτήν τη διαδρομή;
Μέσα σε 7.300 μοναδικές ημέρες υπάρχουν πολλές χιλιάδες μοναδικές αναμνήσεις…
«ΤΟ FINEBEING ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΠΕΡΝΑΕΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΣΟΥ, ΕΠΕΙΔΗ ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΤΟ ‘FINE’ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΔΙΑΣΤΑΤΟ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΚΑΤΙ ΜΕ ΥΨΗΛΗ ΤΙΜΗ ‘Η ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΣΕ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΕΚΔΟΣΗ ΚΑΙ ΕΧΕΙ, ΙΣΩΣ, ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΗ ΑΞΙΑ. ΝΙΩΘΟΥΜΕ ΟΤΙ ΤΟ ΝΑ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΕΙΣ ΤΟ ‘FINE’ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΠΡΟΣΙΤΟ ΟΝΕΙΡΟ. ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ‘Η ΟΡΙΑ. ΑΝ ΤΟ ΘΕΛΕΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ, ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΟ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΚΑΘΕ ΛΕΠΤΟ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΣΟΥ ΖΩΗ. ΕΙΝΑΙ Η ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΠΟΥ ΣΕ ΣΥΝΔΕΕΙ ΜΕ ΤΗ ΜΑΓΕΙΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΒΡΕΙΣ ΤΟΣΟ ΣΕ ΜΙΚΡΑ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΕ ΜΕΓΑΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ. ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΙ ΚΑΤΙ ΤΑΠΕΙΝΟ ΣΕ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΖΩΗΣ».
Επικρατεί η άποψη ότι η ευζωία προαπαιτεί την ύπαρξη κάποιου σεβαστού οικονομικού υπόβαθρου. Μου έρχεται στον νου ο κύριος με το ακριβό κρασί και το παλαιωμένο πούρο από μια ιστορία τού βιβλίου σας… Είναι αυτή η πραγματικότητα;
Το FineBeing σίγουρα δεν περνάει μέσα από τον τραπεζικό λογαριασμό σου, επειδή για εμάς το «Fine» είναι πολυδιάστατο. Δεν είναι μόνο κάτι με υψηλή τιμή ή αυτό που κυκλοφορεί σε περιορισμένη έκδοση και έχει, ίσως, συλλεκτική αξία.
Νιώθουμε ότι το να απολαμβάνεις το «Fine» δεν είναι ένα απρόσιτο όνειρο. Δεν έχει κανόνες ή όρια. Αν το θέλεις πραγματικά, μπορείς να το αναγνωρίζεις κάθε λεπτό στην καθημερινή σου ζωή. Είναι η νοοτροπία που σε συνδέει με τη μαγεία που μπορείς να βρεις τόσο σε μικρά όσο και σε μεγάλα πράγματα. Θα μπορούσε να μεταμορφώσει κάτι ταπεινό σε εμπειρία ζωής.
Εκτός από το βιβλίο σας, προχωρήσατε στη δημιουργία τής ιστοσελίδας finebeing.gr. Σε ποιους θεματικούς άξονες κινείται; Σε ποιους απευθύνεται;
O πυλώνας τής φιλοσοφίας μας στη σύγχρονη, digital επικοινωνία έχει δομηθεί στο www.finebeing.gr, όπου καθένας μπορεί να παίρνει ιδέες, να ενημερώνεται και να βρίσκει προτάσεις για οτιδήποτε μπορεί να τον κάνει να νιώθει καλά («fine»). Ο χάρτης τού website «ταξιδεύει» τον αναγνώστη στη γεύση, στο design, στο coaching και στη βιωσιμότητα. Το www.finebeing.gr προσκαλεί οποιονδήποτε να γίνει μέρος του και να μοιραστεί στιγμές, να αποτυπώσει εικόνες και τις απόψεις που περιγράφουν αυτήν τη φιλοσοφία.
Είστε ένας εξαιρετικά ανήσυχος άνθρωπος. Μετά το βιβλίο και το σάιτ έχετε αρχίσει να καταστρώνετε τα επόμενα σχέδιά σας;
Ιδέες για επόμενες κινήσεις υπάρχουν, αλλά προτεραιότητά μας είναι να πάει καλά το FineBeing. Ευελπιστούμε ο κόσμος να το αγαπήσει και να είναι το εφαλτήριο για τη συνέχεια.
Μέσα από τη μακρόχρονη επαγγελματική εμπειρία σας, έχετε ανακαλύψει το μυστικό τής επιτυχίας; Υπάρχει κάποια συμβουλή προς τους νέους που θα ήθελαν να ασχοληθούν με τον χώρο τού ποτού;
Σίγουρα δεν έχω ανακαλύψει κάποιο μυστικό. Απλώς, είμαι τυχερός, επειδή βρήκα ως δουλειά αυτό που αγαπάω.
Η συμβουλή μου στους νέους ανθρώπους είναι ό,τι και να διαλέξουν στη ζωή τους να το αγαπούν και να το κάνουν με πάθος. Να δημιουργήσουν το δικό τους «απόσταγμα», αν θέλετε, όλων όσα πρεσβεύουν και να επιλέξουν τη δική τους στάση ζωής. Να διαλέξουν αν θέλουν να υπάρχουν ή να ζουν, να ακολουθούν ή να ηγούνται, να είναι σκέτα «ωραίοι» ή να είναι «ωραίοι άνθρωποι». Να κάνουν την επιλογή ανάμεσα στο «being well» ή στο «FineBeing».