Το Κρατικό Ωδείο έκλεισε προσωρινά, λόγω των περιοριστικών μέτρων για τον κορωνοϊό, με αποτέλεσμα τετρακόσιοι και πλέον σπουδαστές, ηλικίας από 6 έως 26 ετών, να μείνουν αναγκαστικά μακριά του. Ωστόσο, μέσω της τεχνολογίας απέκτησαν αυτές τις ημέρες και πάλι τη δυνατότητα να παίξουν τα αγαπημένα τους όργανα, υπό την επίβλεψη του καθηγητή τους.
ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΜΟΥΣΙΚΗ, ΕΝΩ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙ ΤΟ ΩΔΕΙΟ, ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΑΡΜΟΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ, ΣΥΝΤΟΜΑ ΘΑ ΕΝΤΑΧΘΟΥΝ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΜΟΥΣΙΚΗ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΑ ΣΤΟ ΕΠΙΣΗΜΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΟΠΩΣ Η ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΚΙΘΑΡΑ.
«Το πρώτο μάθημα έγινε με μικρές… παραφωνίες», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής τού Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης, Γιώργος-Εμμανουήλ Λαζαρίδης, καθώς η διδασκαλία μουσικής εξ αποστάσεως είναι σε δοκιμαστική διαδικασία. «Την ώρα που δίναμε τις οδηγίες για τις τελευταίες τεχνικές ρυθμίσεις και ξεκίνησε την εισαγωγή ο καθηγητής, ένας από τους μαθητές που συμμετείχε στη βιντεοσυνομιλία, ο Γιώργος, παρακολουθούσε ‘παγωμένος’. Όχι, δεν ήταν από αμηχανία, αλλά ‘πάγωσε’ η σύνδεση…», εξηγεί χαριτολογώντας, ο κ. Λαζαρίδης.
Μελωδίες μέσα από τα καλώδια
Οι αρχικές τεχνικές δυσκολίες ξεπεράστηκαν και από την «παγωμένη» οθόνη «ξεπήδησε» ξαφνικά ο ήχος τού πιάνου – και ο χώρος γέμισε με δύο δυνατές συγχορδίες. «Πέντε δευτερόλεπτα αργότερα καταλάβαμε το γιατί, αφού φάνηκαν δύο χέρια που προσγειώθηκαν στα πλήκτρα», δήλωσε ο κ. Λαζαρίδης, περιγράφοντας πώς ο ήχος κέρδισε την εικόνα σε αυτό το ιδιότυπο διαδικτυακό «σπριντ» μεταξύ τους. Εικόνα και ήχος άρχισαν τελικά να συγχρονίζονται και όλα πήγαιναν καλά, ώσπου ακούστηκε και πάλι μια φωνή να λέει «στοπ, χάσαμε την Ελπίδα!». Με μπόλικη δόση χιούμορ, ο καθηγητής απάντησε: «Κι όμως, υπάρχει ελπίδα…», για να επιβεβαιωθεί σε ελάχιστα λεπτά, οπότε εμφανίστηκαν και πάλι όλοι οι μαθητές στην οθόνη και συνεχίστηκε το μάθημα, χωρίς άλλα απρόοπτα.
«Η γενικότερη προσπάθεια τηλεκπαίδευσης είναι μια αυτονόητη διαδικασία μετά την αναστολή λειτουργίας σχολείων, φροντιστηρίων κοκ. Στην περίπτωση της μουσικής, όμως, σε καμία περίπτωση δεν είναι αυτονόητη η λειτουργικότητα του μαθήματος εξ αποστάσεως», εξήγησε ο κ. Λαζαρίδης, επισημαίνοντας ότι η συγκεκριμένη διδασκαλία απαιτεί φυσική παρουσία τού μαθητή και του καθηγητή και, μαζί, να αγγίζουν τα πλήκτρα και τις χορδές.
Τα διαδικτυακά μαθήματα μουσικής παραδίνονται δωρεάν στους μαθητές τού Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης, το οποίο ούτως ή άλλως παρέχει δωρεάν εκπαίδευση σε επίδοξους μουσικούς, που εισέρχονται στις τάξεις του με εισαγωγικές εξετάσεις. Στη μουσική διδασκαλία περιλαμβάνονται όλα τα μουσικά όργανα της δυτικής μουσικής και η βυζαντινή μουσική, ενώ με το νέο οργανόγραμμα που επιχειρεί το ωδείο, σε συνεργασία με το αρμόδιο υπουργείο, σύντομα θα ενταχθούν στα μαθήματα η σύγχρονη μουσική, καθώς και μουσικά όργανα που δεν είναι αναγνωρισμένα στο επίσημο πρόγραμμα σπουδών, όπως η ηλεκτρική κιθάρα.