fbpx
ΑρχικήFOODΣυνταγέςΑγκινάρες αλά πολίτα

Αγκινάρες αλά πολίτα

Μαθαίνουμε βήμα βήμα πώς να φτιάξουμε ένα από τα νοστιμότερα πιάτα τής Σαρακοστής – και σίγουρα ένα από τα πιο ωφέλιμα για την υγεία μας. Διαβάστε, για να μάθετε γιατί.

- Advertisment -

Υλικά

2 συσκευασίες αγκινάρες κατεψυγμένες (περίπου 800 γραμ. και τα 2 μαζί) ~ Χυμός από 1 λεμόνι ~ Άνηθος ψιλοκομμένος, κατά προτίμηση ~ 3-4 πατάτες σε τέταρτα ~ 2 καρότα κομμένα σε ροδέλες ~ 1 φρέσκο ψιλοκομμένο κρεμμυδάκι ~ 1 φλ. ελαιόλαδο ~ Αλάτι και πιπέρι.

 

Εκτέλεση

01

Σοτάρουμε στο λάδι τις αγκινάρες, το κρεμμύδι και τα καρότα. Καρυκεύουμε και προσθέτουμε το λεμόνι, τον άνηθο και τόσο νερό, ώστε να τα σκεπάζει.

02

Σιγοβράζουμε μέχρι να ετοιμαστεί το φαγητό (για περίπου 1 ώρα ή ανάλογα με την κουζίνα μας).

03

Αν επιθυμούμε, μπορούμε να αβγοκόψουμε το φαγητό μας, χτυπώντας έναν κρόκο αβγού με λίγο χυμό λεμονιού και λίγο από τον ζωμό τού φαγητού, σιγά σιγά (για να ανεβάσουμε τη θερμοκρασία και να μην ψηθεί το αβγό μας). Μόλις το αβγολέμονο αφρατέψει και ασπρίσει, το ρίχνουμε στην κατσαρόλα μας και ανακατεύουμε κουνώντας τη (όχι με κουτάλα), ώστε να πάει παντού.

04

Σε περίπτωση που θέλουμε να απολαύσουμε το συγκεκριμένο πιάτο νηστήσιμο, δεν αβγοκόβουμε. Θα είναι εξίσου λαχταριστό.

 


 

Αγκινάρα, η πολύτιμη

Μπορούμε να τις μαγειρέψουμε και τις να φάμε στον ατμό, στο φούρνο ή στην κατσαρόλα, με τα φύλλα τους ή όχι. Σε κάθε περίπτωση, είναι πολύτιμες – και ιδού γιατί:

Πλούσιες σε αντιοξειδωτικά. Μελέτη τού υπουργείου Γεωργίας των ΗΠΑ διαπίστωσε ότι οι αγκινάρες έχουν περισσότερα αντιοξειδωτικά από οποιοδήποτε άλλο λαχανικό, κατέχοντας την 7η θέση σε μελέτη που αφορά τα επίπεδα αντιοξειδωτικών σε 1.000 διαφορετικά τρόφιμα. Κάποια από τα ισχυρότερα αντιοξειδωτικά στις αγκινάρες είναι η ρουτίνη, οι ανθοκυανίνες, η κυναρίνη, η λουτεολίνη κ.ά.

Αντικαρκινική δράση. Μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι το εκχύλισμα των φύλλων τής αγκινάρας προτρέπει την απόπτωση (κυτταρικό θάνατο) και μειώνει τον πολλαπλασιασμό των κυττάρων σε πολλές διαφορετικές μορφές καρκίνου, περιλαμβανομένων του καρκίνου τού προστάτη, της λευχαιμίας και του καρκίνου τού μαστού. Ιταλική μελέτη, δε, κατέδειξε ότι μια διατροφή πλούσια σε φλαβονοειδή, που υπάρχουν στο αγκινάρες, μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου τού μαστού.

Ωφέλιμες για το συκώτι. Χάρη στην κυναρίνη και ένα άλλο αντιοξειδωτικό που ονομάζεται σιλυμαρίνη, οι αγκινάρες είναι εξαιρετικά ωφέλιμες για το συκώτι. Μελέτες έχουν δείξει ότι μπορούν ακόμη και να αναγεννήσουν τον ηπατικό ιστό! Δεν είναι τυχαίο ότι οι αγκινάρες χρησιμοποιούνται εδώ και πολύ καιρό στην εναλλακτική ιατρική ως θεραπεία για παθήσεις τού ήπατος, με τις επιστημονικές μελέτες να αποδεικνύουν πλέον τη χρήση αυτή ως ορθή.

Καλύτερη πέψη. Οι αγκινάρες βοηθούν το πεπτικό σύστημα: είναι ένα φυσικό διουρητικό που βοηθά στην πέψη και στη βελτίωση της λειτουργίας τής χοληδόχου κύστης, αλλά και στην ανακούφιση γαστρεντερικών προβλημάτων.

Προστασία των οστών. Η αγκινάρα αποτελεί πολύ καλή πηγή βιταμίνης Κ, η οποία συμμετέχει στη διατήρηση της υγείας των οστών, ενεργοποιώντας την πρωτεΐνη οστεοκαλσίνη ή με άλλους μηχανισμούς. Έτσι, είναι ιδανικές για άτομα με αυξημένο κίνδυνο για οστεοπόρωση.

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να διαβάσετε την Πολιτική απορρήτου.

Ρυθμίσεις Cookies

Παρακάτω μπορείτε να επιλέξετε ποια cookies θα επιτρέψετε σε αυτή την ιστοσελίδα. Πατήστε στην αποθήκευση ρυθμίσεων για να εφαρμόσετε την επιλογή σας.

ΛειτουργικάΗ ιστοσελίδα για να δουλέψει χρησιμοποιεί κάποια απαραίτητα λειτουργικά cookies.

ΣτατιστικάΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για στατιστικούς σκοπούς, ώστε να μπορούμε να βελτιώσουμε το περιεχόμενο που σας προσφέρουμε.

Κοινωνικά ΔίκτυαΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies από τα κοινωνικά δίκτυα, ώστε να μπορούμε να σας δείξουμε περιεχόμενο από πλατφόρμες όπως το YouTube και το FaceBook. Αυτά τα cookies μπορεί να καταγράφουν τα προσωπικά σας δεδομένα.

ΔιαφημίσειςΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για διαφημιστικούς σκοπούς, ώστε να μπορούμε να σας προσφέρουμε περιεχόμενο που σας ενδιαφέρει. Αυτά τα cookies μπορεί να καταγράφουν τα προσωπικά σας δεδομένα.

ΆλλαΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί και ορισμένα cookies από υπηρεσίες που δεν εμπίπτουν στις παραπάνω κατηγορίες