fbpx
ΑρχικήLIFEΤαξίδιΤης Θεσσαλονίκης τής πρέπει το καράβι...

Της Θεσσαλονίκης τής πρέπει το καράβι…

Με τον καλύτερο μποναμά ετοιμάζεται να υποδεχθεί το 2022 η Θεσσαλονίκη, με το λιμάνι της να γίνεται ξανά μετά από 15 χρόνια home port κρουαζιέρας και τις προγραμματισμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων για τη νέα χρονιά να είναι ήδη σχεδόν τριπλάσιες από φέτος.

- Advertisment -

Σχεδόν τριπλάσιες καταγράφονται ήδη οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στη Θεσσαλονίκη, τις οποίες έχει επιβεβαιώσει για το 2022 η ΟΛΘ ΑΕ: από 17 φέτος, οι επιβεβαιωμένες αφίξεις διαμορφώνονται σε τουλάχιστον 49 για την επόμενη χρονιά, όπως επισημαίνει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο εκτελεστικός πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου τής εταιρείας, Αθανάσιος Λιάγκος.

«Για το 2022 έχουν ήδη επιβεβαιωθεί 49 αφίξεις από 10 διαφορετικές εταιρείες κρουαζιέρας, με 12 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια, οι οποίες είναι προγραμματισμένο να ξεκινήσουν στις 6 Μαρτίου 2022 – νωρίτερα από κάθε άλλη φορά» εξηγεί ο κ.Λιάγκος, προσθέτοντας ότι «το 60% των αφίξεων κρουαζιέρας τού 2022 θα είναι τύπου ‘home port’ και αυτό θα συνεχιστεί με αυξημένο ρυθμό και το 2023».

Σύμφωνα με τον αναρτημένο πίνακα της εταιρείας στην ιστοσελίδα της, το τελευταίο κρουαζιερόπλοιο που θα «δέσει» στο λιμάνι τής Θεσσαλονίκης το 2022 θα είναι το «Celestyal Crystal», στις 18 Δεκεμβρίου τής επόμενης χρονιάς.

Ιδιαίτερα αυτήν την περίοδο, με την πανδημία τού κορωνοϊού να αποτελεί ένα μεγάλο και διαρκές εμπόδιο, «έχουμε καθήκον να αγκαλιάσουμε κάθε εταιρεία κρουαζιέρας και καθέναν από τους επιβάτες, ώστε η φιλοξενία να είναι τέτοια, που να τους δημιουργήσουμε το συναίσθημα ‘δεσίματος’ με την πόλη και την περιοχή μας», σημειώνει ο κ. Λιάγκος – και προσθέτει: «Στόχος είναι οι επιβάτες κρουαζιέρας που καταπλέουν στη Θεσσαλονίκη να θέλουν να επιστρέψουν ξανά στην πόλη μας για διακοπές».

Ο κ. Αθανάσιος Λιάγκος, εκτελεστικός πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου τής ΟΛΘ ΑΕ.

Home port φέτος, μετά από 15 χρόνια

Φέτος, μετά από 15 χρόνια, το λιμάνι τής Θεσσαλονίκης, έχοντας εφαρμόσει όλα τα απαραίτητα μέτρα πρόληψης για την υγεία και την ασφάλεια και έχοντας ανταποκριθεί αποτελεσματικά στις συστάσεις των εθνικών και περιφερειακών αρχών υγείας και πολιτικής προστασίας, συμπεριλήφθηκε στον κατάλογο των λιμένων home port. Με άλλα λόγια, χαρακτηρίστηκε ως λιμάνι έναρξης και τερματισμού κρουαζιέρας, με δυνατότητα επιβίβασης ή/και αποβίβασης επιβατών. Έτσι, το λιμάνι τής Θεσσαλονίκης αποτελεί λιμάνι επιβίβασης ή/και αποβίβασης επιβατών επί κρουαζιερόπλοιων όχι μόνο για τους ντόπιους επιβάτες, αλλά και για εκείνους που προέρχονται από το εξωτερικό (τόσο από τις κοντινές, γειτονικές χώρες όσο και από κάθε χώρα που διαθέτει απευθείας αεροπορική σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη), οι οποίοι επιθυμούν να αξιοποιήσουν το νέο αεροδρόμιο και τις ξενοδοχειακές υποδομές τής πόλης.

Μετά από ένα δύσκολο 2020, όταν –λόγω της πανδημίας τού νέου κορωνοϊού– στο λιμάνι τής Θεσσαλονίκης «έδεσε» μόνον ένα κρουαζιερόπλοιο, φέτος οι αφίξεις ξεκίνησαν στις 29 Ιουνίου. «Η πληρότητα, δε, ξεπερνά το 80% στο σύνολο των προγραμματισμένων 17 αφίξεων μέχρι το τέλος τού τρέχοντος έτους» επισημαίνει ο κ. Λιάγκος. Υπενθυμίζεται ότι τελευταία έλευση για φέτος ήταν αυτή του «Viking Venus» στις 07:30 το πρωί τής 15ης Δεκεμβρίου, το οποίο «έδεσε» στο λιμάνι τής Θεσσαλονίκης προερχόμενο από τον Βόλο, για να αναχωρήσει στις 10 το βράδυ τής ίδιας ημέρας για το Κουσάντασι της Τουρκίας. Η πολυβραβευμένη εταιρεία κρουαζιέρας «Viking Cruises» έκανε φέτος το ντεμπούτο της στη Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με τον κ. Λιάγκο, η ΟΛΘ ΑΕ εξελέγη για πρώτη φορά το 2020 μέλος τού διοικητικού συμβουλίου τής Ένωσης Λιμένων Κρουαζιέρας Μεσογείου «MedCruise», στα 25 χρόνια λειτουργίας τής ένωσης. Η «Μedcruise» προωθεί τη βιομηχανία κρουαζιέρας στη Μεσόγειο και στις παρακείμενές της θάλασσες μέσω εβδομήντα τεσσάρων λιμένων-μελών, που εκπροσωπούν 140 λιμάνια κρουαζιέρας σε είκοσι μία χώρες, σε τρεις διαφορετικές ηπείρους (Αφρική, Ασία και Ευρώπη). Πριν από την πανδημία, στα 140 λιμάνια κρουαζιέρας αντιστοιχούσαν 31 εκατομμύρια αφίξεις και αναχωρήσεις επιβατών κρουαζιέρας και πάνω από 13.500 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων σε ετήσια βάση.

Η κρουαζιέρα, μοχλός τουριστικής ανάπτυξης

«Το 2021 χιλιάδες επιβάτες κρουαζιέρας κατέφτασαν στο λιμάνι τής πόλης και επισκέφθηκαν τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή», τονίζει ο κ. Λιάγκος, υπενθυμίζοντας ότι, σύμφωνα με στοιχεία τής Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας, πριν από την πανδημία ένας στους τέσσερις επιβάτες κρουαζιέρας με θετική εμπειρία επέλεξε να επιστρέψει για διακοπές στον προορισμό με την καλύτερη εμπειρία.

Μάλιστα, σύμφωνα με στοιχεία από την ετήσια μελέτη τής Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας (προ κορωνοϊού), ο transit επιβάτης κρουαζιερόπλοιου που θα βρεθεί στην πόλη ξοδεύει κατά μέσον όρο 100 ευρώ την ημέρα τής επίσκεψης, ενώ ο επιβάτης homeporting «αφήνει» στην τοπική οικονομία σχεδόν τέσσερις φορές περισσότερα, «καθώς, συνήθως, έρχεται πριν από την ημέρα τού προγραμματισμένου ταξιδιού, για να επισκεφθεί τα αξιοθέατα της περιοχής». Όταν ένα κρουαζιερόπλοιο καταπλέει στο λιμάνι τής Θεσσαλονίκης, απασχολούνται εργαζόμενοι από 22 διαφορετικά επαγγέλματα (π.χ., καταστήματα και εστιατόρια, ξενοδοχεία, ξεναγοί και τουριστικά γραφεία, μουσεία και αρχαιολογικοί χώροι, ναυτιλιακά γραφεία κ.ά.), «επομένως, ο κοινωνικοοικονομικός αντίκτυπος είναι πολύ σημαντικός» εξηγεί ο κ. Λιάγκος. «Στην ΟΛΘ ΑΕ αναβαθμίζουμε διαρκώς το φάσμα και την ποιότητα των υπηρεσιών μας, χτίζοντας περαιτέρω σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης με τις εταιρείες κρουαζιέρας για την προώθηση και προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων στον λιμένα, με σκοπό να υποστηρίξουμε την οικονομία και την κοινωνία, αυξάνοντας την τουριστική κίνηση», τονίζει, προσθέτοντας: «Σκοπός μας είναι να αναδείξουμε τους προορισμούς, τις εμπειρίες (παράδοση, πολιτισμό, γαστρονομία) και τις ποικίλες ευκαιρίες γνωριμίας με την ευρύτερη περιοχή. Δημιουργούμε υπεραξίες».

Στο πλαίσιο αυτό, ο εκτελεστικός πρόεδρος του δ.σ. τής ΟΛΘ ΑΕ υπενθυμίζει ότι η εταιρεία ξεκίνησε μεγάλη εκστρατεία συνεννόησης, συνεργασίας και συνεργειών με τοπικούς φορείς, όπως η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, οι δήμοι, ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης και άλλες ενώσεις και οργανισμοί, με στόχο την ανάδειξη του τόπου, του πλούτου τοποθεσιών και εμπειριών που προσφέρει η περιοχή, αλλά και της πληθώρας επιλογών για τον επιβάτη. Μεταξύ αυτών, τα Μετέωρα, η Χαλκιδική, ο τάφος τού Φιλίππου, η Πύδνα, το Δίον, τα μουσεία (μόνον η πόλη τής Θεσσαλονίκης διαθέτει πάνω από 30 μουσεία και 15 τόπους χαρακτηρισμένους από την UNESCO ως μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς), το ιστορικό κέντρο τής πόλης και το Άγιον Όρος. Παράλληλα, η ΟΛΘ ΑΕ συμμετέχει ενεργά σε τοπικές, εθνικές και διεθνείς διοργανώσεις και εκθέσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας, προωθώντας τη Θεσσαλονίκη ως ιδανικό προορισμό για κρουαζιερόπλοια και επιβάτες κρουαζιέρας στη Βόρεια Ελλάδα.

«Το λιμάνι τής Θεσσαλονίκης έχει μπει δυναμικά στον χάρτη τής κρουαζιέρας – και δικαίως, διότι βρίσκεται σε στρατηγική γεωγραφική θέση, με δεδομένο ότι είναι από τα ελάχιστα λιμάνια παγκοσμίως που η αφετηρία τής κρουαζιέρας είναι στην καρδιά τής πόλης, με τη Θεσσαλονίκη να βρίσκεται την ίδια στιγμή σε πολύ κοντινή απόσταση από πολύ σημαντικά αξιοθέατα και μνημεία τής Βόρειας Ελλάδας» καταλήγει ο κ. Λιάγκος.

«ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΧΕΙ ΜΠΕΙ ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΑΡΤΗ ΤΗΣ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΣ – ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΣ, ΔΙΟΤΙ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΘΕΣΗ, ΜΕ ΔΕΔΟΜΕΝΟ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ ΠΟΥ Η ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ, ΜΕ ΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΝΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΣΕ ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΙΝΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΚΑΙ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ».

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να διαβάσετε την Πολιτική απορρήτου.

Ρυθμίσεις Cookies

Παρακάτω μπορείτε να επιλέξετε ποια cookies θα επιτρέψετε σε αυτή την ιστοσελίδα. Πατήστε στην αποθήκευση ρυθμίσεων για να εφαρμόσετε την επιλογή σας.

ΛειτουργικάΗ ιστοσελίδα για να δουλέψει χρησιμοποιεί κάποια απαραίτητα λειτουργικά cookies.

ΣτατιστικάΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για στατιστικούς σκοπούς, ώστε να μπορούμε να βελτιώσουμε το περιεχόμενο που σας προσφέρουμε.

Κοινωνικά ΔίκτυαΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies από τα κοινωνικά δίκτυα, ώστε να μπορούμε να σας δείξουμε περιεχόμενο από πλατφόρμες όπως το YouTube και το FaceBook. Αυτά τα cookies μπορεί να καταγράφουν τα προσωπικά σας δεδομένα.

ΔιαφημίσειςΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για διαφημιστικούς σκοπούς, ώστε να μπορούμε να σας προσφέρουμε περιεχόμενο που σας ενδιαφέρει. Αυτά τα cookies μπορεί να καταγράφουν τα προσωπικά σας δεδομένα.

ΆλλαΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί και ορισμένα cookies από υπηρεσίες που δεν εμπίπτουν στις παραπάνω κατηγορίες