fbpx
ΑρχικήLIFEUrban CultureΠερί έλλειψης προσωπικού και άλλων δραμάτων τής εστίασης

Περί έλλειψης προσωπικού και άλλων δραμάτων τής εστίασης

- Advertisment -

Γράφει η… tribe member Ντίνα «Miami» Τέρτση

 

ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΡΥΨΩ τον προβληματισμό μου για το γνωστό δίλημμα «έκανε η κότα το αβγό ή το αβγό την κότα;»… Και, για να γίνω πιο συγκεκριμένη: κάνουν οι καλές ομάδες τα επιτυχημένα μαγαζιά ή τα επιτυχημένα μαγαζιά τις καλές ομάδες;

Η δική μου θεωρία λέει ότι, πλέον, πριν επενδύσεις στο ατελείωτο ντιζάιν και εξοπλισμό, πρέπει σαφέστατα να βρεις τα στελέχη που θα κάνουν το πρότζεκτ να δουλέψει. Δεν είμαι πολύ σίγουρη ότι αυτό συμβαίνει πια.

Υπάρχει αποδεδειγμένα και έλλειψη επαγγελματικής εκπαίδευσης στο (ήδη ελλιπές) ανθρώπινο δυναμικό που στελεχώνει όλα αυτά τα μαγαζιά, αφού συνήθως πρόκειται για μια προσωρινή λύση εργασίας, μέχρι να βρεθεί κάτι καλύτερο.

ΑΡΑ, ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ κατά πόσον οι επιχειρηματίες εστίασης μπορούν να ανοίγουν το ένα μαγαζί πίσω απ’ τ’ άλλο και να αναζητούν να το στελεχώσουν με προσωπικό που δεν έχουν ούτε, έστω, στα προηγούμενα μαγαζιά τους.

Μία εξήγηση είναι ότι αρκετοί αποχώρησαν από τον χώρο εν μέσω πανδημίας, για να επιβιώσουν οικονομικά σε άλλα επαγγέλματα (γεγονός που απέδειξε περίτρανα πόση αβεβαιότητα και ανασφάλεια επικρατεί στον κλάδο). Υπάρχει βέβαια και ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων τους οποίους ακόμη ιντριγκάρει το μότο «show me the money», το οποίο –λανθασμένα– δημιουργεί ένα άτυπο «χρηματιστήριο» όσον αφορά το ποιος δίνει τα περισσότερα.

Ακόμη μία ερμηνεία εδράζεται στις απαράδεκτες συνθήκες εργασίας και συμπεριφοράς, όπως επίσης και στη μη εκπλήρωση των οικονομικών συμφωνιών (ένα φαινόμενο που δεν ισχύει παντού, τους συμπαρασύρει ωστόσο όλους).

Άλλες εξηγήσεις μένει να ανακαλυφθούν στην πορεία, αφήνοντας ωστόσο συνήθως στρατηγικά απ’ έξω τη λανθασμένη νοοτροπία και κουλτούρα που επικρατεί…

ΕΙΜΑΙ ΣΧΕΔΟΝ ΣΙΓΟΥΡΗ ότι η φετινή έλλειψη προσωπικού αποτελεί την κορύφωση του προβλήματος. Δυστυχώς, για να επέλθει ισορροπία θα επέλθει και αποσυμφόρηση (και όχι μόνο στο κομμάτι τού δυναμικού, βεβαίως, αλλά και σε εκείνο των καταστημάτων, μια και το φαινόμενο αυτό οδήγησε αρκετά εποχικά μαγαζιά στην απόφαση να μην ανοίξουν).

Όραμα, στρατηγική και διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, όπως επίσης και βιωσιμότητα αποτελούν πλέον έννοιες συνυφασμένες με την εστίαση και τη φιλοξενία. Η μικρή, ακόμη, «φυλή» των restauranteurs ψάχνεται και ενισχύει την κουλτούρα της με αυτές τις πρακτικές – και θα επιβιώσει, για να το αποδείξει.

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να διαβάσετε την Πολιτική απορρήτου.

Ρυθμίσεις Cookies

Παρακάτω μπορείτε να επιλέξετε ποια cookies θα επιτρέψετε σε αυτή την ιστοσελίδα. Πατήστε στην αποθήκευση ρυθμίσεων για να εφαρμόσετε την επιλογή σας.

ΛειτουργικάΗ ιστοσελίδα για να δουλέψει χρησιμοποιεί κάποια απαραίτητα λειτουργικά cookies.

ΣτατιστικάΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για στατιστικούς σκοπούς, ώστε να μπορούμε να βελτιώσουμε το περιεχόμενο που σας προσφέρουμε.

Κοινωνικά ΔίκτυαΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies από τα κοινωνικά δίκτυα, ώστε να μπορούμε να σας δείξουμε περιεχόμενο από πλατφόρμες όπως το YouTube και το FaceBook. Αυτά τα cookies μπορεί να καταγράφουν τα προσωπικά σας δεδομένα.

ΔιαφημίσειςΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για διαφημιστικούς σκοπούς, ώστε να μπορούμε να σας προσφέρουμε περιεχόμενο που σας ενδιαφέρει. Αυτά τα cookies μπορεί να καταγράφουν τα προσωπικά σας δεδομένα.

ΆλλαΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί και ορισμένα cookies από υπηρεσίες που δεν εμπίπτουν στις παραπάνω κατηγορίες