fbpx
ΑρχικήLONG READSΠώς και γιατί η Θεσσαλονίκη έγινε αγαπημένο σκηνικό τού Χόλιγουντ

Πώς και γιατί η Θεσσαλονίκη έγινε αγαπημένο σκηνικό τού Χόλιγουντ

Δρόμοι κλείνουν για τα γυρίσματα blockbusters, χολιγουντιανοί σταρ βολτάρουν ανάμεσα σε όλους εμάς, τους κοινούς θνητούς, ενώ η Θέρμη θα γίνει η καθ’ ημάς «Cinecittà». Τι είναι αυτό που φέρνει ολοένα και περισσότερες κινηματογραφικές παραγωγές για γυρίσματα (κυριολεκτικά) στην αυλή μας;

- Advertisment -
Κείμενο: Άγγελος Ν. Βάσσος, Λεόντιος Παπαδόπουλος

ΟΝΕΙΡΩΞΕΙΣ ΔΕΚΑΕΤΙΩΝ

«Της Σαλονίκης μοναχά της πρέπει το καράβι» έγραφε ο Καββαδίας… Κι όμως: η αλήθεια είναι ότι της Σαλονίκης τής πρέπουν κι άλλα πράγματα, όχι πάντοτε θετικά. Στην πορεία των χρόνων (των τελευταίων δεκαετιών, καθώς παλαιότερα η υπερτοπική σημασία τής πόλης αποτελούσε αξία αυταπόδεικτη), η Θεσσαλονίκη υιοθέτησε μια σειρά από προσδιορισμούς που συχνά κινούνταν στο πεδίο τού ευκταίου: «οικονομική πρωτεύουσα των Βαλκανίων», «πολιτισμικό κέντρο τής Νοτιοανατολικής Ευρώπης», «πύλη εισόδου στη Βαλκανική» (εξετάζουμε το κατά πόσον ίσχυσαν, όχι το εάν η πόλη θα μπορούσε όντως να λειτουργεί με αυτόν τον τρόπο). Και όλα αυτά κάτω από τον διαχρονικό τίτλο «συμπρωτεύουσα», μια μοναδική ανά τον κόσμο πομφόλυγα, με την οποία η Θεσσαλονίκη επιχειρούσε να ενδυθεί έναν ρόλο που ουδείς κατάλαβε τι περιεχόμενο θα είχε (αν ποτέ η Αθήνα κωλυόταν, για κάποιον λόγο, να υπηρετήσει τον ρόλο της ως πρωτεύουσας…). Μια ταυτόχρονη συνύπαρξη αβάσταχτης αυτοαναφορικότητας και ετεροκαθορισμού ως προς την Αθήνα.

ΚΑΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ…

Μία από τις κλασικές «καραμέλες» αυτού του φαντασιακού ρόλου που θα μπορούσε (ή θα δικαιούταν;) να διαδραματίσει η Θεσσαλονίκη ήταν και η λειτουργία της ως hub που θα μπορούσε να φιλοξενήσει τα γυρίσματα χολιγουντιανών παραγωγών. Το θέμα δεν αφορούσε, ασφαλώς, μόνο τη Θεσσαλονίκη, αλλά ολόκληρη την Ελλάδα.

Κι όμως: στη διάρκεια των περασμένων ετών, ακόμη και ταινίες των οποίων η πλοκή διαδραματιζόταν (εν όλω ή εν μέρει) στη χώρα μας, όπως τα φιλμ «Jason Bourne» και «Mamma Mia 2», απέφυγαν το γύρισμα έστω και μίας σκηνής επί ελληνικού εδάφους σαν τον διάβολο το λιβάνι. Ο λόγος; Η γραφειοκρατία, ο απίστευτος κατακερματισμός αρμοδιοτήτων, ακόμη και ο τρόπος με τον οποίο η αρχαιολογική υπηρεσία αντιλαμβάνεται συχνά την έννοια της «ηθικής προστασίας» των μνημείων. Σε ένα τέτοιο πλαίσιο, μια μεγάλη εταιρεία παραγωγής, για την οποία κάθε καθυστέρηση μπορεί να συνεπάγεται απώλεια χιλιάδων δολαρίων, δεν έχει λόγο να αναλάβει ένα τέτοιο ρίσκο. Αποφασίζει να κάνει τη δουλειά της αλλού – και τέλος.

Το σκηνικό όμως δείχνει να αλλάζει – δραστικά και με γρήγορες ταχύτητες. Η αιτία; Η αλλαγή τού νομικού πλαισίου με την υιοθέτηση του λεγόμενου «επενδυτικού κινήτρου», αλλά και η αλλαγή νοοτροπίας στα συναρμόδια υπουργεία, με προεξάρχον το ιδιαίτερα δραστήριο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης (και, συγκεκριμένα, τη γενική γραμματεία του, που έχει αναλάβει τον ριζικό ανασχηματισμό του πλαισίου που διέπει τις ψηφιακές επενδύσεις).

Η αρχή έγινε με τον νόμο 4487/2017, που είχε ψηφιστεί από την προηγούμενη κυβέρνηση και επέτρεπε την επιστροφή ώς και του 35% τού κόστους παραγωγής μιας ταινίας ή ενός σίριαλ που θα γυριστεί στη χώρα μας – το λεγόμενο «επενδυτικό κίνητρο» (ή «cash rebate»), το οποίο έστρεψε την προσοχή όλων των μεγάλων παραγωγών στην Ελλάδα. Τη σκυτάλη πήρε η σημερινή κυβέρνηση, η οποία ανέβασε το ποσοστό τού cash rebate από το 35% στο 40%, προωθώντας μια συνολική πολιτική διευκόλυνσης των γυρισμάτων στη χώρα μας.

Η συνεργασία όλων των επιμέρους φορέων και υπουργείων (Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Πολιτισμού και Τουρισμού) έχει αρχίσει να φέρνει αποτελέσματα, σε συνδυασμό με την ενίσχυση του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων & Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ), του φορέα, δηλαδή, στον οποίον απευθύνονται πλέον απευθείας οι παραγωγοί. Παράλληλα, εξαιρετικά υποστηρικτικά λειτούργησε η αποσαφήνιση του καθεστώτος ενίσχυσης, το οποίο επιτρέπει πια να συμπεριληφθούν παραγωγές που απευθύνονται σε ψηφιακά μέσα και υπηρεσίες, όπως είναι η διαδικτυακή τηλεόραση (web tv), τα ντοκιμαντέρ, τα κοινωνικά δίκτυα, ακόμη και οι ταινίες μικρού μήκους. Πολύ σημαντικά είναι και τα φορολογικά κίνητρα, αφού το 30% της δαπάνης εκπίπτει από το φορολογητέο εισόδημα του εκάστοτε δικαιούχου, κάτι που διασφαλίζεται ότι θα τηρηθεί βάσει του δικαίου κρατικών ενισχύσεων (ήδη, το ΕΚΟΜΕ έχει χρηματοδοτηθεί γενναία γι’ αυτόν τον σκοπό, απορροφώντας ένα σημαντικό ποσό από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων).

(ΕΥΤΥΧΩΣ) ΚΙΝΗΘΗΚΑΜΕ ΓΡΗΓΟΡΑ

Ήταν έκπληξη – αλλά αυτήν τη φορά εξαιρετικά ευχάριστη: η Θεσσαλονίκη ήταν η πρώτη πόλη στην Ελλάδα όπου δημιουργήθηκε Film Office (μια υπηρεσία στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία λειτουργεί ως γραφείο εξυπηρέτησης οπτικοακουστικών παραγωγών).

Η λειτουργία του βασίζεται σε τρεις πυλώνες: τον οικονομικό, τον πολιτιστικό και τον εκπαιδευτικό. Ο πρώτος πυλώνας ασχολείται με την προσέλκυση οπτικοακουστικών παραγωγών στην Κεντρική Μακεδονία, προωθώντας και τις επτά περιφερειακές ενότητες (Θεσσαλονίκης, Ημαθίας, Πέλλας, Κιλκίς, Σερρών, Χαλκιδικής, Πιερίας) ως ιδανικές τοποθεσίες γυρισμάτων για οπτικοακουστικές παραγωγές όλων των ειδών. Ο δεύτερος πυλώνας αναφέρεται στην πολιτιστική κληρονομιά τής Κεντρικής Μακεδονίας και ιδίως στον κινηματογραφικό πολιτισμό τής περιοχής, ενώ, σε ό,τι αφορά τον εκπαιδευτικό πυλώνα, το Film Office διοργανώνει εκδηλώσεις εκπαίδευσης και δικτύωσης για όλους τους επαγγελματίες που εργάζονται στην Κεντρική Μακεδονία, ενθαρρύνοντας παράλληλα τον κινηματογραφικό αλφαβητισμό τού ευρύτερου κοινού.

Τα αποτελέσματα είναι ήδη ορατά: από τις 15 Μαρτίου ώς τις 15 Μαΐου συνεργεία «οργώνουν» το κέντρο και γειτονιές τής Θεσσαλονίκης, αλλά και τη Χαλκιδική για τα γυρίσματα της χολιγουντιανής παραγωγής «The Bricklayer», με πρωταγωνιστές τον Άαρον Έκχαρτ και τη Νίνα Ντόμπρεβ, υπό τη σκηνοθετική μπαγκέτα τού διεθνούς φήμης Ρένι Χάρλιν (πρόκειται για ένα κατασκοπικό θρίλερ που θα προβληθεί στις σκοτεινές αίθουσες το φθινόπωρο του 2023). Είναι η τρίτη ταινία που πραγματοποιεί γυρίσματα στη Θεσσαλονίκη (και η πρώτη με πλοκή που εκτυλίσσεται στην πόλη) μετά τις παραγωγές «The Enforcer (Barracuda)» και «Expendables 4», με πρωταγωνιστές αστέρες πρώτου μεγέθους, όπως ο Σιλβέστερ Σταλόνε, ο Αντόνιο Μπαντέρας, ο Τζέισον Στέιθαμ, ο Άντι Γκαρσία και η Μέγκαν Φοξ (όλες οι ταινίες γυρίστηκαν για λογαριασμό τής χολιγουντιανής εταιρείας παραγωγής Millennium Media, σε συνεργασία με τα Nu Boyana Film Studios Hellenic).

Για να αντιληφθεί κάποιος τι σημαίνουν για την περιοχή τα γυρίσματα, αρκεί να αναλογιστεί ότι μόνο στην τελευταία ταινία απασχολούνται περίπου 3.000 βοηθητικοί ηθοποιοί, πολλές τοπικές επιχειρήσεις συνεργάζονται για την κάλυψη των αναγκών τής παραγωγής (ο προϋπολογισμός τής οποίας ανέρχεται στα 21 εκατ. ευρώ), ενώ σημαντική είναι και η προβολή τής Κεντρικής Μακεδονίας στο εξωτερικό, καθώς, μέσα από την ταινία, πολλά σημεία τής Θεσσαλονίκης και της περιφέρειας θα «ταξιδέψουν» σε όλο τον κόσμο. Αντίστοιχα, στην περίπτωση της ταινίας «Expendables 4», περί τα τριακόσια άτομα της παραγωγής διέμειναν επί σχεδόν ενάμιση μήνα στη Θεσσαλονίκη, πραγματοποιώντας περίπου 10.000 διανυκτερεύσεις σε 14 ξενοδοχεία τής περιοχής, αλλά και σε καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης τύπου ΑirBnΒ (ένα όφελος στο οποίο θα πρέπει να προστεθούν τα έσοδα και για άλλες εταιρείες και επιχειρήσεις τής πόλης, όπως π.χ. τεχνικού εξοπλισμού).

ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΒΗΜΑ

Πλέον, όλη η προσοχή πέφτει στα κινηματογραφικά στούντιο παραγωγής ταινιών της «NU Boyana Film Studios», τα οποία θα φιλοξενηθούν στις αποθήκες Κορδογιάννη, στη Θέρμη (οδηγώντας κατά μήκος τής οδού Θέρμης-Πολυγύρου, στο ύψος τής διασταύρωσης προς Σουρωτή, θα τις δείτε στα αριστερά σας), με τα έργα ανάπλασης να ξεκινούν την περίοδο που διανύουμε.

Με την ολοκλήρωσή τους, εκτιμάται ότι η Θεσσαλονίκη θα μπορεί να φιλοξενεί κινηματογραφικά γυρίσματα ακόμη και 365 ημέρες τον χρόνο. Μπορεί οι χτισμένες το 1968 αποθήκες Κορδογιάννη να μοιάζουν σήμερα
εγκαταλελειμμένες και ανενεργές, μέσα σε αυτά τα κτίρια ωστόσο, που αυτήν τη στιγμή χωρίζονται σε 16 διακριτούς χώρους συνολικού εμβαδού άνω των 20.000 τετρ.μ. σε συνολική έκταση 83 στρεμμάτων, θα μπορεί μελλοντικά να στηθεί ολόκληρο σκηνικό πόλης. Και αυτό ακριβώς το στοιχείο (το μέγεθος του ακινήτου και ο τρόπος με τον οποίο είναι κατασκευασμένο) ήταν ένας από τους λόγους που οδήγησαν στην επιλογή του ανάμεσα σε πολλά άλλα που είδαν οι άνθρωποι της «Boyana» το προηγούμενο διάστημα στη Βόρεια Ελλάδα.

 


 

 

Ο Απόστολος Τζιτζικώστας με τον ηθοποιό Άαρον Έκχαρτ, ο οποίος βρίσκεται αυτήν την περίοδο στη Θεσσαλονίκη για τα γυρίσματα της ταινίας «The Bricklayer».
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΤΖΙΤΖΙΚΩΣΤΑΣ / περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας

«Στόχος μας, γυρίσματα 365 ημέρες τον χρόνο στην Κεντρική Μακεδονία»

Στην προσπάθεια που γίνεται να επιστρέψουμε όσο το δυνατόν γρηγορότερα σε ρυθμούς ανάπτυξης, πόσο πιστεύετε ότι μπορεί να συμβάλει στον παραπάνω στόχο η φιλοξενία κινηματογραφικών παραγωγών στη Θεσσαλονίκη και στην Κεντρική Μακεδονία;

Οι κινηματογραφικές παραγωγές και συνολικά η ανάπτυξη της οπτικοακουστικής βιομηχανίας, στην οποία επενδύουμε, δημιουργεί ακόμη μεγαλύτερη αναπτυξιακή δυναμική για τον τόπο μας. Πρώτα απ’ όλα, φέρνουν υψηλή προστιθέμενη αξία και εξωστρέφεια, καθώς η Κεντρική Μακεδονία προβάλλεται σε όλο τον κόσμο και ενισχύεται ακόμη περισσότερο ως τουριστικός προορισμός. Ταυτόχρονα, πολύ σημαντικά για τον τόπο μας είναι τα έσοδα, οι νέες θέσεις εργασίας που δημιουργούνται, αλλά και η ενίσχυση μια σειράς άλλων κλάδων, όπως η εστίαση, η φιλοξενία, οι κατασκευές, οι ενοικιάσεις μεταφορικών μέσων, εξοπλισμού, μίσθωσης ακινήτων και πολλές άλλες, που καταγράφουν σημαντική αύξηση των εσόδων τους, ειδικά μέσα στην οικονομικά πολύ δύσκολη περίοδο που διανύουμε. Γι’ αυτό και, όπως έχω πει, στόχος μας είναι να πραγματοποιούνται γυρίσματα 365 ημέρες τον χρόνο στην Κεντρική Μακεδονία.

Πόσο δύσκολο ήταν να προσελκύσετε τόσο σημαντικές κινηματογραφικές παραγωγές και να φέρετε στην πόλη και στην περιφέρεια τόσο μεγάλα ονόματα;

Πρέπει να σας πω ότι έχουμε δουλέψει πάρα πολύ και μεθοδικά, για να δούμε να έρχονται στη Θεσσαλονίκη αυτές οι παραγωγές και οι σπουδαίοι ηθοποιοί τού Χόλιγουντ. Η Κεντρική Μακεδονία ήταν η πρώτη περιφέρεια στη χώρα που δημιούργησε Film Office πριν από τρία χρόνια, ενώ παράλληλα επισκεφθήκαμε το Χόλιγουντ και οργανώσαμε συναντήσεις με τις μεγάλες εταιρείες παραγωγής, στις οποίες παρουσιάσαμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Κεντρικής Μακεδονίας. Βλέπουμε λοιπόν σήμερα τους καρπούς τής δουλειάς μας να αποδίδουν – και αυτό που μπορώ να σας πω τώρα με βεβαιότητα είναι ότι βρισκόμαστε μόνο στην αρχή. Θα ακολουθήσουν πολλές και σημαντικές παραγωγές από το Χόλιγουντ και την παγκόσμια κινηματογραφική βιομηχανία.

Ποια είναι τα στοιχεία εκείνα που καθιστούν τη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία τόσο ελκυστικό προορισμό γι’ αυτού του είδους τις παραγωγές;

Διαθέτουμε και τις υποδομές και τα φυσικά τοπία και την τεχνογνωσία, για να υποδεχθούμε και να υποστηρίξουμε τέτοιες παραγωγές. Και, βέβαια, η Ελλάδα διαθέτει πλέον πολύ ισχυρά επενδυτικά κίνητρα, με ανταγωνιστικά ποσοστά cash rebate και επιστροφής φόρου. Ταυτόχρονα, ως διοίκηση της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας συνεχίζουμε να αναπτύσσουμε όλα τα εργαλεία και τις υπηρεσίες τού Film Office, συμμετέχουμε σε διεθνείς εκθέσεις και αγορές τού οπτικοακουστικού κλάδου, σχεδιάζουμε και υλοποιούμε δράσεις εξωστρέφειας και δίνουμε έμφαση στην εκπαίδευση και την κατάρτιση των τοπικών επαγγελματιών, αλλά και όλων των εμπλεκόμενων φορέων στην αλυσίδα των κινηματογραφικών παραγωγών.

Υπάρχουν άλλα, αντίστοιχα πεδία, στα οποία θα μπορούσε να ανοιχτεί η Θεσσαλονίκη και η Κεντρική Μακεδονία, που θα αποτελούσαν μοχλούς ανάπτυξης;

Μαζί με την οπτικοακουστική βιομηχανία, τον τουρισμό, την αγροδιατροφή, το εμπόριο, τις εξαγωγές και τον πρωτογενή τομέα, ως διοίκηση της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας αναπτύσσουμε σταθερά και μεθοδικά την καινοτομία ως βασικό αναπτυξιακό πυλώνα για τον τόπο μας, καθώς διαθέτουμε όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα (όπως το γεγονός ότι εδώ έχουν την έδρα τους πέντε πανεπιστήμια, αλλά και πολλά κέντρα έρευνας και καινοτομίας – και, βέβαια, διαθέτουμε σπουδαίο ανθρώπινο κεφάλαιο). Στην κατεύθυνση αυτή αξιοποιούμε ήδη ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους, με τους οποίους ενισχύουμε τις τοπικές επιχειρήσεις, αναβαθμίζουμε τις ψηφιακές υποδομές όλων των πανεπιστημίων και των επιμελητηρίων, συνεργαζόμαστε στενά με φορείς καινοτομίας και στηρίζουμε τη δημιουργία τού ThessIntec. Ήδη και σε αυτόν τον τομέα βλέπουμε τους καρπούς τής προσπάθειας που κάνουμε από κοινού όλοι οι φορείς τού τόπου μας, καθώς παγκόσμιοι κολοσσοί, όπως η Cisco, η Pfizer και η Deloitte, αλλά και πολλές ακόμη εταιρείες επενδύουν στην περιο- χή μας, δημιουργούν νέες, καλές θέσεις εργασίας, δείχνοντας στην πράξη ότι εμπιστεύονται τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και το σχέδιό μας για τη Μακεδονία τού 2030.

 


 

 

«Ήδη συζητάμε για δύο ακόμη μεγάλες ταινίες, ευελπιστούμε ωστόσο να υπάρχει μια πιο μόνιμη διαδικασία κινηματογραφικών παραγωγών, όταν θα είναι έτοιμη και η μεγάλη επένδυση των στούντιο στην Ανατολική Θεσσαλονίκη» σημειώνει ο Αλέξανδρος Θάνος, μιλώντας στο Citymag. «Παράλληλα μ’ αυτό, δημιουργούνται υπηρεσίες από Έλληνες που εκπαιδεύονται και αποκτούν τεχνογνωσία πάνω στις παραγωγές. Να μην ξεχνάμε ότι στο Film Office έχουμε δημιουργήσει το πρώτο μητρώο επαγγελματιών, το οποίο είναι διαθέσιμο στους παραγωγούς που έρχονται, για να βρουν τις υπηρεσίες και τους ανθρώπους που χρειάζονται από την περιφέρειά μας». Φωτογραφία: Σάκης Γιούμπασης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΘΑΝΟΣ / αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

«Πλέον, είναι πολύ εύκολο να πείσεις έναν ηθοποιό να έρθει να γυρίσει ταινία στην Ελλάδα…»

Το τελευταίο διάστημα «αναγκάσατε» τους Θεσσαλονικείς να συναναστρέφονται χολιγουντιανούς σταρ. Πώς αισθάνεστε για την αλλαγή που φέρατε στην πόλη; Πόση ανάγκη είχε η πόλη αυτόν τον διαφορετικό, κινηματογραφικό αέρα;

Πριν από τέσσερα χρόνια ξεκινήσαμε με τον περιφερειάρχη, Απόστολο Τζιτζικώστα, μια φιλόδοξη προσπάθεια να δημιουργήσουμε το πρώτο Film Office στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Αυτό το κάναμε επειδή, σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων & Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ), είδαμε ότι υπάρχει μια ευκαιρία για τη Θεσσαλονίκη, αλλά και ευρύτερα για την περιφέρειά μας και θέλαμε να μπούμε στον παγκόσμιο κινηματογραφικό χάρτη. Θέλουμε να προσελκύσουμε παραγωγούς και επενδυτές στο κομμάτι των οπτικοακουστικών μέσων, ώστε να δουν την περιοχή μας και να μπορέσουμε, ουσιαστικά, να δημιουργήσουμε έναν νέο πυλώνα προβολής για την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στο παγκόσμιο κινηματογραφικό γίγνεσθαι.

Το τελευταίο διάστημα βλέπουμε ότι οι κόποι μας έχουν ανταμειφθεί και είμαστε πολύ χαρούμενοι γι’ αυτό, καθώς αυτήν τη στιγμή που μιλάμε γυρίζεται η τρίτη ταινία στην πόλη μας και έχουν υποστηριχθεί και άλλες αντίστοιχες τηλεοπτικές παραγωγές στην περιφέρειά μας. Αυτού του είδους η βιομηχανία μάς ταιριάζει και νομίζω ότι έχουμε όλα τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, για να δημιουργήσουμε ένα πραγματικό hub οπτικοακουστικών παραγωγών. Βέβαια, δεν επαναπαυόμαστε, καθώς ο ανταγωνισμός είναι πολύ έντονος και πάντοτε πρέπει να προσπαθούμε, για να μπορέσουμε να είμαστε θελκτικοί ως προορισμός και να μπορούμε να ανταποκρινόμαστε μας ανάγκες των επενδυτών μας.

Πόσο δύσκολο ήταν να φτάσετε από τον αρχικό σχεδιασμό τού Film Office στην ημέρα που θα έφταναν στην πόλη τα συνεργεία για γύρισμα; Ποιες ήταν οι προκλήσεις που αντιμετωπίσατε;

Οι ανάγκες ήταν πολλές, καθώς η περιοχή μας δεν είχε ιδιαίτερη γνώση γύρω από το αντικείμενο, δεν υπήρχε τεχνική εμπειρία και οι φορείς τής περιοχής δεν γνώριζαν ποιες είναι οι διαδικασίες των αδειοδοτήσεων, αλλά και ποιες είναι οι ανάγκες για την πραγματοποίηση τόσο απαιτητικών παραγωγών, με ανελαστικούς χρόνους και με υψηλό μπάτζετ. Ουσιαστικά, κληθήκαμε να δημιουργήσουμε μια δομή, η οποία θα έπρεπε να υποστηρίξει μια παραγωγή που τα μεγέθη της δεν τα είχε ξανασυναντήσει η ευρύτερη περιοχή τής Θεσσαλονίκης, αλλά και της Κεντρικής Μακεδονίας. Τα καταφέραμε, πήγε εξαιρετικά, γι’ αυτό και ακολούθησαν άλλες δύο ταινίες – μάλιστα, το σενάριο της μίας έχει τροποποιηθεί, ώστε να εκτυλίσσεται στη Θεσσαλονίκη.

Ζείτε από μέσα την εμπειρία τής παραγωγής. Υπάρχουν κάποια άγνωστα ενσταντανέ με τους ηθοποιούς που σας έκαναν εντύπωση και θα θέλατε να μοιραστείτε;

Αυτό το οποίο κάνει εντύπωση στους ηθοποιούς, αλλά και ευρύτερα στους συντελεστές των παραγωγών είναι η ομορφιά τής περιοχής μας (καθώς οι περισσότεροι απ’ αυτούς δεν έχουν επισκεφτεί τη Βόρεια Ελλάδα), η φιλοξενία των ανθρώπων τής πόλης και η εξαιρετική γαστρονομία. Όπως λένε και οι παραγωγοί, πλέον είναι πολύ εύκολο να πείσεις έναν ηθοποιό να έρθει να γυρίσει ταινία στην Ελλάδα, καθώς έχουμε χτίσει ένα πολύ ισχυρό brand name στο εξωτερικό.

Τι άλλο έχουμε να περιμένουμε τη χρονιά που ακολουθεί, αλλά και τα επόμενα χρόνια;

Ήδη συζητάμε για δύο ακόμη μεγάλες ταινίες, ευελπιστούμε ωστόσο να υπάρχει μια πιο μόνιμη διαδικασία κινηματογραφικών παραγωγών, όταν θα είναι έτοιμη και η μεγάλη επένδυση των στούντιο στην Ανατολική Θεσσαλονίκη. Παράλληλα μ’ αυτό, δημιουργούνται υπηρεσίες από Έλληνες που εκπαιδεύονται και αποκτούν τεχνογνωσία πάνω στις παραγωγές. Να μην ξεχνάμε ότι στο Film Office έχουμε δημιουργήσει το πρώτο μητρώο επαγγελματιών, το οποίο είναι διαθέσιμο στους παραγωγούς που έρχονται, για να βρουν τις υπηρεσίες και τους ανθρώπους που χρειάζονται από την περιφέρειά μας.

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να διαβάσετε την Πολιτική απορρήτου.

Ρυθμίσεις Cookies

Παρακάτω μπορείτε να επιλέξετε ποια cookies θα επιτρέψετε σε αυτή την ιστοσελίδα. Πατήστε στην αποθήκευση ρυθμίσεων για να εφαρμόσετε την επιλογή σας.

ΛειτουργικάΗ ιστοσελίδα για να δουλέψει χρησιμοποιεί κάποια απαραίτητα λειτουργικά cookies.

ΣτατιστικάΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για στατιστικούς σκοπούς, ώστε να μπορούμε να βελτιώσουμε το περιεχόμενο που σας προσφέρουμε.

Κοινωνικά ΔίκτυαΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies από τα κοινωνικά δίκτυα, ώστε να μπορούμε να σας δείξουμε περιεχόμενο από πλατφόρμες όπως το YouTube και το FaceBook. Αυτά τα cookies μπορεί να καταγράφουν τα προσωπικά σας δεδομένα.

ΔιαφημίσειςΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για διαφημιστικούς σκοπούς, ώστε να μπορούμε να σας προσφέρουμε περιεχόμενο που σας ενδιαφέρει. Αυτά τα cookies μπορεί να καταγράφουν τα προσωπικά σας δεδομένα.

ΆλλαΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί και ορισμένα cookies από υπηρεσίες που δεν εμπίπτουν στις παραπάνω κατηγορίες