Αρχική LONG READS Τρεις παρεμβάσεις αλλάζουν την εικόνα τής Θεσσαλονίκης

Τρεις παρεμβάσεις αλλάζουν την εικόνα τής Θεσσαλονίκης

Τρία εμβληματικά έργα (η αποκατάσταση της πλατείας Διοικητηρίου, η ανάπλαση της πλατείας Αριστοτέλους και η επέκταση της Παλιάς Παραλίας) σηματοδοτούν τη νέα φάση στην οποία εισέρχεται η Θεσσαλονίκη, αναζητώντας τον ρόλο της σε ένα νέο περιβάλλον, όπου οι συνθήκες μεταβάλλονται καθημερινά.

- Advertisment -

Τρία μεγάλα έργα, που θα αναβαθμίσουν αισθητά την εικόνα τής Θεσσαλονίκης, σχεδιάζουν από κοινού δήμος Θεσσαλονίκης και περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας: πρόκειται για την αποκατάσταση της πλατείας Διοικητηρίου, την ανάπλαση της πλατείας Αριστοτέλους και την επέκταση της Παλιάς Παραλίας με ντεκ. Η δημοτική αρχή θα ετοιμάσει τις σχετικές μελέτες, ενώ η περιφέρεια θα χρηματοδοτήσει την υλοποίηση των έργων κατά προτεραιότητα με την έναρξη της νέας προγραμματιστικής περιόδου τού ΕΣΠΑ 2021-2027.

Κρατάει χρόνια αυτό το χάλι…

Ούτε ένα ούτε δύο, αλλά σχεδόν 30 χρόνια μετρά η περιπέτεια της πλατείας Διοικητηρίου. Το μεγάλο πρόβλημα με τη αύξηση του αριθμού των αυτοκινήτων τη δεκαετία τού 1980 οδήγησε στην ανάγκη για δημιουργία πάρκινγκ. Μία από τις λύσεις που προτάθηκαν, για να λυθεί το πρόβλημα στην περιοχή τού κέντρου, ήταν η κατασκευή υπόγειου πάρκινγκ στην πλατεία Διοικητηρίου.

Το έργο ξεκίνησε με φούρια στις αρχές τής δεκαετίας τού 1990. Τα λευκά μάρμαρα της πλατείας ξηλώθηκαν και άρχισαν οι ανασκαφές. Μέχρι που έγινε αυτό που θα περίμενε καθένας: βρέθηκαν αρχαία. Οι εργασίες κατασκευής τού πάρκινγκ σταμάτησαν και ξεκίνησαν εργασίες για την αποκάλυψη των αρχαιοτήτων. Και μετά ήρθε η γκρίνια και τι θα έπρεπε να γίνει…

Ακολούθησαν μελέτες που προέβλεπαν πάρκινγκ και αρχαία. Μάλιστα, αναδείχθηκε και ανάδοχος. Το έργο όμως ουδέποτε προχώρησε. Και τα χρόνια περνούσαν (πάντοτε με γκρίνια). Μέχρι φέτος, που οι φορείς τής πόλης κάθισαν και πάλι στο ίδιο τραπέζι, για να συζητήσουν. Αποφασίστηκε η Εγνατία Οδός να εκπονήσει τις νέες –αναγκαίες– μελέτες (αρχιτεκτονική, στατική, γεωτεχνική, ηλεκτρομηχανολογική) και το έργο να ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ. Εκτιμάται ότι θα κοστίσει γύρω στα 10 εκατ. ευρώ.

Λίφτινγκ στην «καρδιά» τής πόλης

Η πλατεία Αριστοτέλους. όπως και το μεγαλύτερο μέρος τής πόλης σχεδιάστηκε αμέσως μετά την καταστροφική πυρκαγιά τού 1917 από τον Ερνέστ Εμπράρ. Τα σχέδια του γάλλου πολεοδόμου, όμως, δεν ακολουθήθηκαν ποτέ στο σύνολό τους (ανατρέξτε στο 6ο φύλλο τής «Citymag» για περισσότερες λεπτομέρειες). Παρά την πεζοδρόμηση που έγινε πριν από μερικές δεκαετίες, η πλατεία παρέμεινε αναλλοίωτη – αν εξαιρεθεί μια ασφαλτόστρωσή της πριν από μερικά χρόνια. Σε ό,τι αφορά την ανάπλασή της, έχει ακουστεί ότι θα κατασκευαστούν, μεταξύ άλλων, συντριβάνια και υπόγειο πάρκινγκ. Οψόμεθα…

Δικαίωμα στη βόλτα

Το πιο ορατό πρόβλημα σε ό,τι έχει να κάνει με την καθημερινότητα των πολιτών είναι το πλάτος τού κρηπιδώματος της Παλιάς Παραλίας. Ειδικά τα απογεύματα του καλοκαιριού (και όχι μόνον), όταν ο κόσμος βγαίνει για μια βόλτα δίπλα στο κύμα, δεν υπάρχει ελεύθερος χώρος ούτε για ένα καροτσάκι μωρού. Μάλιστα, μέχρι πρότινος, που στον ίδιο χώρο φιλοξενούταν και ο ποδηλατόδρομος, η κατάσταση ήταν απελπιστική.

Η λύση που προκρίνεται είναι η επέκταση του κρηπιδώματος προς τη θάλασσα, με τη δημιουργία ενός ντεκ. Η κατασκευή δεν θα είναι μόνιμη και θα μπορεί να αφαιρεθεί ανά πάσα στιγμή. Δεν ακούγεται κακό…

Προηγούμενο άρθροCitymag Thessaloniki #028 (17-30.10.20)
Επόμενο άρθροΠόλη γραμμένη

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να διαβάσετε την Πολιτική απορρήτου.

Ρυθμίσεις Cookies

Παρακάτω μπορείτε να επιλέξετε ποια cookies θα επιτρέψετε σε αυτή την ιστοσελίδα. Πατήστε στην αποθήκευση ρυθμίσεων για να εφαρμόσετε την επιλογή σας.

ΛειτουργικάΗ ιστοσελίδα για να δουλέψει χρησιμοποιεί κάποια απαραίτητα λειτουργικά cookies.

ΣτατιστικάΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για στατιστικούς σκοπούς, ώστε να μπορούμε να βελτιώσουμε το περιεχόμενο που σας προσφέρουμε.

Κοινωνικά ΔίκτυαΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies από τα κοινωνικά δίκτυα, ώστε να μπορούμε να σας δείξουμε περιεχόμενο από πλατφόρμες όπως το YouTube και το FaceBook. Αυτά τα cookies μπορεί να καταγράφουν τα προσωπικά σας δεδομένα.

ΔιαφημίσειςΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για διαφημιστικούς σκοπούς, ώστε να μπορούμε να σας προσφέρουμε περιεχόμενο που σας ενδιαφέρει. Αυτά τα cookies μπορεί να καταγράφουν τα προσωπικά σας δεδομένα.

ΆλλαΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί και ορισμένα cookies από υπηρεσίες που δεν εμπίπτουν στις παραπάνω κατηγορίες