fbpx
ΑρχικήPEOPLEΣυνεντεύξειςΟι Θεσσαλονικείς: Bαγγέλης Μολυβιάτης

Οι Θεσσαλονικείς: Bαγγέλης Μολυβιάτης

Motion designer, video editor. Φωτογραφήθηκε στην περιοχή τού Ποσειδωνίου.

- Advertisment -
Ευχαριστούμε θερμά τη ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΤΕΛΛΑ για την ευγενική παραχώρηση της φωτογραφίας.

Λόγω επικαιρότητας, οφείλω να ξεκινήσω από το «Ράδιο Αρβύλα», που ξεκίνησε πολύ δυναμικά. Παρότι δεν εμφανίζεσαι στον φακό, μεγάλο μέρος από αυτό που βλέπει το κοινό έχει περάσει από τα δικά σου χέρια…

Φέτος συμπληρώνω 10 χρόνια παρουσίας στην εκπομπή. Κάνω μοντάζ στα βίντεο, στα δημιουργικά, σε ό,τι χρειάζεται επεξεργασία, γραφιστικά στο στούντιο και ανιμέισον. Στο διάστημα της πρώτης καραντίνας, κατά την οποία η εκπομπή έβγαινε διαδικτυακά μέσω YouTube, έκανα και την τηλεσκηνοθεσία και είχα και κάποια σύντομα –και μάλλον αρκετά αμήχανα και χιουμοριστικά– περάσματα μπροστά από την κάμερα.

Τώρα, με αφορμή την καθημερινή προβολή τής εκπομπής, οφείλω να πω ότι μου αρέσει πολύ και είμαι σίγουρος ότι αρέσει και στο κοινό. Έχει, βέβαια, περισσότερη δουλειά… Προσέχουμε πάρα πολύ το υλικό που παίζει, ώστε να είναι πρωτότυπο και δημιουργικό. Υπάρχει μια πολύ καλή και μεγάλη ομάδα ανθρώπων που δουλεύει πολλές ώρες, ήδη από τον περασμένο Οκτώβριο. Νομίζω ότι ρολάρει ωραία.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σχεδόν το σύνολο της δουλειάς σου στην τηλεόραση απευθύνεται σε ένα δυναμικό, αλλά και καλλιτεχνικό κοινό…

Συμπληρώνω 24 χρόνια στην τηλεόραση και γενικότερα στην οπτική επικοινωνία. Ξεκίνησα το 1996 από τον τηλεοπτικό σταθμό Cosmo TV, ενώ αργότερα πέρασα από τον Alpha και από το «b TV» στη Θεσσαλονίκη.

Η πρώτη μου επαφή ως εξωτερικού συνεργάτη-freelancer ήταν με την «Αδρεναλίνη», μια εκπομπή για τα extreme sports που παρουσίαζε ο Άρης Εύδος, κάπου γύρω στο 1998. Προβαλλόταν επί αρκετά χρόνια στην TV Μακεδονία και στην ΕΡΤ 3. Στη συνέχεια έκανα για μία εξαετία τη «Cinemania» στην ΕΡΤ 3, που παρουσίαζε ο Νίκος Γουλιάς. Ακολούθησαν το μοντάζ και τα γραφικά στο «World Party», στην πρώτη σεζόν στην ΕΡΤ 3 και στη μισή σεζόν στον Aplha.

Τα τελευταία χρόνια επιμελήθηκα το «Απόψε κάνεις μπαμ» με τον Κωστή Ζαφειράκη. Με τον ίδιο παρουσιαστή θα ξεκινήσει σύντομα η «Κυριακή στο χωριό, ξανά», η οποία θα έχει πολύ διαφορετικό προφίλ από την εκπομπή που θυμόσαστε από παλαιότερα. Κινείται περισσότερο προς το ντοκιμαντέρ και είναι εξαιρετική δουλειά. Δυστυχώς, σταματήσαμε προσωρινά τα γυρίσματα, λόγω της πανδημίας.

Πιστεύεις ότι η είσοδος στην ελληνική αγορά πλατφορμών όπως το Netflix και εκείνη της Amazon (και αύριο-μεθαύριο του HBOmax και της Disney+) «σκοτώνουν» την παραδοσιακή τηλεόραση;

Όχι, δεν νομίζω ότι τη «σκοτώνει» – και αυτό το αποδεικνύουν οι πολλές ελληνικές τηλεοπτικές παραγωγές, που γνωρίζουν πολύ μεγάλη επιτυχία. Αυτό βέβαια είναι πολύ σχετικό, επειδή στη χώρα μας οι τηλεθεάσεις μετρούνται ποσοστιαία. Όταν ακούς ότι ένα πρόγραμμα έχει τηλεθέαση 30% σημαίνει ότι το βλέπει το 30% τού κόσμου που παρακολουθεί τηλεόραση εκείνη τη στιγμή. Κι αυτός ο αριθμός τείνει να μικραίνει όλο και περισσότερο. Αν μάλιστα αναλογιστούμε πώς μετριέται ο κόσμος που βλέπει τηλεόραση εκείνη τη στιγμή, δεν είναι πραγματικά νούμερα…

Ο κόσμος που βλέπει τηλεόραση έχει μειωθεί πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια. Γνωρίζω πολύ κόσμο που μου λέει ότι δεν έχει τηλεόραση ή ότι δεν έχει κεραία. Εγώ, που δουλεύω στην τηλεόραση, δεν βλέπω τηλεοπτικές εκπομπές. Την τηλεόραση την έχω για να βλέπω ταινίες, αγώνες ΝΒΑ και, φυσικά, για να παίζω στο Playstation.

Όσον αφορά ειδικά στις πλατφόρμες, το κακό που κάνουν είναι ότι δημιουργούν τάσεις στον κόσμο. Το κοινό θέλει να δει κάτι επειδή συζητιέται πολύ, επειδή «παίζει» στα social media και γενικά επειδή το βλέπουν και άλλοι. Δεν θα μπει στη διαδικασία να ψάξει τι θέλει να δει ο ίδιος ή τι θα του άρεσε. Υπάρχει τεράστια ποικιλία – κι όμως, όλος ο κόσμος καταλήγει να βλέπει 2-3 συγκεκριμένες σειρές, απλώς και μόνο για να μπορεί να πάρει μέρος στη συζήτηση και να αισθανθεί ότι είναι μέρος τού πράγματος. Το ίδιο βέβαια προσπαθεί να κάνει και η παραδοσιακή τηλεόραση, γι’ αυτό και βλέπουμε πλέον την καθιέρωση καθημερινών προγραμμάτων.

ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΥΣΤΕΡΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ. ΑΥΤΟΣ ΠΙΣΤΕΥΩ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Ο ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟΣΤΕΣ –ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΣ– ΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΤΑΘΟΥΝ ΣΤΟ ΥΨΟΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΞΕΝΩΝ. ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΕΧΕΙ ΜΑΘΕΙ ΓΕΝΙΚΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΨΗΛΑ ΤΟΝ ΠΗΧΗ, ΚΥΡΙΩΣ ΣΕ Ο,ΤΙ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ, ΕΙΤΕ ΕΙΝΑΙ ΕΙΚΟΝΑ ΕΙΤΕ ΜΟΥΣΙΚΗ. ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ. ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΝΟΙΧΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ ΤΟΥ ΣΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΥΣ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΟΠΤΙΚΟ. ΣΕ Ο,ΤΙ ΜΕ ΑΦΟΡΑ, ΙΔΑΝΙΚΑ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΙ ΜΕ ΒΙΝΤΕΟ ΚΛΙΠ. ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΤΟΝ ΒΑΘΜΟ ΠΟΥ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΕΓΩ. ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΑ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ, ΑΠΟΦΑΣΙΣΑ ΟΜΩΣ ΟΤΙ –ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΚΥΡΙΩΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΥΣ, ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ– ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΕ ΣΥΜΦΕΡΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΕ ΙΚΑΝΟΠΟΙΕΙ.

Διαβάζοντας την ιδιότητά σου ως «motion designer», αναρωτιέμαι αν υπάρχει χώρος για το επάγγελμα στην Ελλάδα.

Και βέβαια υπάρχει. Η «κινούμενη γραφιστική» απαντά κυρίως στα διαφημιστικά. Σκεφτείτε να έχετε ένα κινούμενο φυλλάδιο μιας επιχείρησης με το λογότυπό του και όλο αυτό να γίνεται ανιμέισον. Σ’ αυτόν τον τομέα γίνονται πολύ καλές δουλειές στην Ελλάδα, αν και κατά βάση αυτό έχει να κάνει με τον πελάτη. Ας πούμε απλώς ότι υπάρχουν πελάτες που έχουν πολύ ισχυρή άποψη στο τι θέλουν να βγει προς τα έξω και αυτό γίνεται εις βάρος τής δημιουργικότητας και ενός, πιθανώς, καλύτερου αποτελέσματος. Όταν πρόκειται για μια εμπορική δουλειά, φροντίζεις να ικανοποιήσεις τόσο τους εμπορικούς όσο και τους καλλιτεχνικούς σκοπούς.

Η δουλειά σου, πάντως, δεν περιορίζεται στην ελληνική αγορά…

Έχω κάνει δουλειές στο εξωτερικό, όχι όμως τόσες όσες θα επιθυμούσα. Δεν το κυνήγησα όσο θα ήθελα και όσο θα έπρεπε. Πρόκειται κυρίως για δουλειές μέσω διαφόρων σάιτ, όπου κάποιος μπορεί να τοποθετήσει ένα πρότζεκτ και εσύ να κάνεις κάποια πρόταση. Έχω κάνει κάποιες δουλειές εξ ολοκλήρου στον χώρο τού motion design, ενώ έχω λάβει μέρος και σε κάποιους διαγωνισμούς για βίντεο κλιπ. Είναι κάτι που γενικά μου αρέσει πάρα πολύ: να «παντρεύω» την εικόνα με τη μουσική.

Και αφού ανέφερες τα βίντεο κλιπ, θα επαναλάβω και δημόσια το πόσο πολύ μου είχε αρέσει αυτό που έκανες με τον Δημήτρη Μεντζέλο για το «The Comic Con»…

Αυτό ήταν ένα πάρα πολύ ωραίο πρότζεκ, που έγινε με τη βοήθεια της κοινότητας των cosplayersτής Θεσσαλονίκης. Το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό – έγινε με πολύ μεγάλη διάθεση, επειδή οι άνθρωποι που ασχολήθηκαν αγαπούν το αντικείμενο. Ο Δημήτρης Μεντζέλος έγραψε ένα πολύ όμορφο κομμάτι και ήταν μεγάλη μου χαρά να έχω την ευκαιρία να το οπτικοποιήσω. Θα μπορούσε να είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό, αν είχαμε μεγαλύτερη συμμετοχή.

Γενικά, η ενασχόλησή μου με το «The Comic Con» είναι ένα πάρα πολύ ωραίο κομμάτι, αφού τα κόμικς τα αγαπώ πολύ. Όλη μου τη ζωή διαβάζω κόμικς. Προτιμώ να διαβάσω ένα graphic novel παρά ένα βιβλίο – και δεν τα διαχωρίζω.

Πάντως, ασχολείσαι με πολλά και διαφορετικά πράγματα. Ας πούμε, σχεδιάζεις μπλούζες…

Αυτό είναι ένα κομμάτι που το κάνω επειδή μου αρέσει και δεν το έχω κυνηγήσει όσο θα έπρεπε επαγγελματικά. Ίσως επειδή υπάρχει και έλλειψη χρόνου. Θα μου άρεσε να ασχοληθώ με τα ρούχα γενικότερα. Ειλικρινά, αν είχα τον χρόνο, θα ήθελα να σπουδάσω fashion design. Έχω ιδέες για ρούχα που δεν μπορώ να τις υλοποιήσω, οπότε αυτό που μπορώ να κάνω σχετικά εύκολα είναι κάποια σχέδια, τα οποία έχω κυκλοφορήσει με την επωνυμία Pixe15. Μπορεί να τα βρει κάποιος μέσω της σελίδας μου στο facebook. Έχω πάρει πολύ καλό feedback. Απευθύνομαι βέβαια σε ένα κοινό που είναι fan συγκεκριμένης αισθητικής και κουλτούρας. Τα θέματά μου είναι εμπνευσμένα από κόμικς και video games και «παντρεύονται» με ένα ντιζάιν που εγώ θεωρώ μοντέρνο και ωραίο.

Ανέφερες τα κόμικς και τα video games, που στην Ελλάδα είναι πολύ παρεξηγημένα…

Οποιοσδήποτε αρνείται κάποια μορφή τέχνης κάνει κακό στον εαυτό του. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο που διάβασα πρόσφατα είναι ότι η βιομηχανία των video games είναι πιο κερδοφόρα από αυτήν των ταινιών και της μουσικής μαζί. Και δεν είναι μόνο το εμπορικό κομμάτι… Πιστεύω ξεκάθαρα ότι στο κομμάτι τής αισθητικής τα video games έχουν ξεπεράσει τις ταινίες και τα βίντεο γενικότερα. Σε καθαρά καλλιτεχνικό επίπεδο, βλέπουμε πράγματα που δεν μπορούμε να δούμε αλλού. Το να βρίσκεται κάποιος σε επαφή με τον χώρο των video games τού ανεβάζει το επίπεδο της αισθητικής.

Στο κομμάτι των κόμικς, από την άλλη, η πλειονότητα τα έχει συνδυάσει, δυστυχώς, με κάτι παιδικό. Στην πραγματικότητα, δεν έχουν να κάνουν όλα με σούπερ ήρωες και κάτι φανταστικό. Στην Ελλάδα οι περισσότεροι μεγαλώσαμε κυρίως με χιουμοριστικά κόμικς. Εγώ άργησα να διαβάσω μια «σοβαρή» ιστορία μέσω ενός graphic novel και η αλήθεια είναι ότι αγνοούσα και την ύπαρξή τους. Είναι πολύ μικρό το ποσοστό αυτών που μεταφράζουν οι ελληνικές εταιρείες. Οπότε, αν θέλεις να ασχοληθείς, πρέπει να το διαβάσεις σε άλλη γλώσσα, κυρίως στα Αγγλικά. Έτσι, αναγκαστικά τα παιδιά μικρότερης ηλικίας δεν μπορούν να φτάσουν εύκολα σ’ αυτό το επίπεδο.

Δίνεις ιδιαίτερη σημασία στον όρο «αισθητική». Ποια θεωρείς ότι είναι η σχέση των Ελλήνων με αυτήν;

Στην Ελλάδα θεωρώ ότι υστερούμε πολύ στο θέμα τής αισθητικής. Αυτός πιστεύω είναι και ο λόγος που είναι λιγοστές –σε κάθε είδος– οι παραγωγές που μπορούν να σταθούν στο ύψος αντίστοιχων ξένων. Το κοινό έχει μάθει γενικά να μην έχει ψηλά τον πήχη, κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με την τέχνη, είτε είναι εικόνα είτε μουσική. Όλα αυτά σχετίζονται. Κάποιος που δεν έχει ανοιχτούς τους ορίζοντές του στο μουσικό κομμάτι δεν θα τους έχει και στο οπτικό.

Ποια θα ήταν η ιδανική επαγγελματική ενασχόλησή σου;

Ιδανικά, θα ήθελα να ασχολούμαι με βίντεο κλιπ. Πιστεύω ότι στην Ελλάδα δεν μπορεί να γίνει στον βαθμό που θα ήθελα εγώ. Ασχολήθηκα στο παρελθόν, αποφάσισα όμως ότι –για λόγους κυρίως δημιουργικούς, καλλιτεχνικούς, αλλά και οικονομικούς– είναι κάτι που δεν με συμφέρει και δεν με ικανοποιεί.

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να διαβάσετε την Πολιτική απορρήτου.

Ρυθμίσεις Cookies

Παρακάτω μπορείτε να επιλέξετε ποια cookies θα επιτρέψετε σε αυτή την ιστοσελίδα. Πατήστε στην αποθήκευση ρυθμίσεων για να εφαρμόσετε την επιλογή σας.

ΛειτουργικάΗ ιστοσελίδα για να δουλέψει χρησιμοποιεί κάποια απαραίτητα λειτουργικά cookies.

ΣτατιστικάΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για στατιστικούς σκοπούς, ώστε να μπορούμε να βελτιώσουμε το περιεχόμενο που σας προσφέρουμε.

Κοινωνικά ΔίκτυαΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies από τα κοινωνικά δίκτυα, ώστε να μπορούμε να σας δείξουμε περιεχόμενο από πλατφόρμες όπως το YouTube και το FaceBook. Αυτά τα cookies μπορεί να καταγράφουν τα προσωπικά σας δεδομένα.

ΔιαφημίσειςΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για διαφημιστικούς σκοπούς, ώστε να μπορούμε να σας προσφέρουμε περιεχόμενο που σας ενδιαφέρει. Αυτά τα cookies μπορεί να καταγράφουν τα προσωπικά σας δεδομένα.

ΆλλαΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί και ορισμένα cookies από υπηρεσίες που δεν εμπίπτουν στις παραπάνω κατηγορίες