fbpx
ΑρχικήPEOPLEΣυνεντεύξειςThe executive: Nίκος Μωϋσίδης

The executive: Nίκος Μωϋσίδης

Ο κ. Nίκος Μωϋσίδης είναι γενικός διευθυντής της Easy Hotelier.

- Advertisment -

Πώς κινείται φέτος η τουριστική περίοδος στη Χαλκιδική; Πώς πάνε οι πληρότητες;

Η φετινή τουριστική χρονιά στη Χαλκιδική αναμένεται να κλείσει με μικρό, αλλά θετικό πρόσημο, επιβεβαιώνοντας την ανθεκτικότητα και τη δυναμική του προορισμού, παρά τις προκλήσεις. Οι προκρατήσεις (early booking) από τις δυτικές αγορές, οι οποίες έχουν μακροχρόνια παρουσία και δραστηριότητα στη Χαλκιδική, παρουσίασαν σημαντική αύξηση σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Ωστόσο, αυτή η θετική τάση ανατράπηκε στην πορεία, καθώς οι κρατήσεις από αυτές τις χώρες επηρεάστηκαν από τις μεγάλες εκπτώσεις που προτίμησαν οι ταξιδιώτες, με αποτέλεσμα η εικόνα αυτήν τη στιγμή να είναι περίπου στα ίδια επίπεδα με πέρσι. Ο Απρίλιος και ο Μάιος δεν πήγαν όπως αναμενόταν, με τα επίπεδα πληρότητας να παραμένουν χαμηλά. Εξαίρεση αποτέλεσαν τα ξενοδοχεία που, παραδοσιακά, συνεργάζονται με δυτικές χώρες, τα οποία κατάφεραν να επιτύχουν ικανοποιητικές πληρότητες.

Παρά τις αρχικές δυσκολίες, οι προοπτικές για το υπόλοιπο της σεζόν είναι ιδιαίτερα θετικές. Από την περίοδο του Αγίου Πνεύματος και μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου, τα περισσότερα καταλύματα προβλέπεται να αγγίξουν πληρότητες άνω του 90%. Αυτές οι υψηλές πληρότητες προέρχονται κυρίως από τον οδικό τουρισμό, που αποδεικνύεται σταθερός και αξιόπιστος πυλώνας για την τουριστική κίνηση της περιοχής.

Υπάρχει κάποια διαφοροποίηση;

Πράγματι, εντοπίζεται μέχρι στιγμής διαφοροποίηση, ανάλογα με την κατηγορία. Τα πεντάστερα ξενοδοχεία παρουσιάζουν μείωση συγκριτικά με πέρσι, πιθανώς λόγω των αυξημένων τιμών και του φόρου των 10 ευρώ ανά διανυκτέρευση. Αντίθετα, τα τετράστερα και τα τριών αστέρων ξενοδοχεία καταγράφουν αύξηση στις κρατήσεις τους.

Το ξενοδοχείο Pnoes Suites, στο Παλιούρι.

Κάθε χρόνο, σχεδόν μία αγορά σβήνει από τον χάρτη. Στην αρχή ήταν η Ρωσία και η Ουκρανία, τώρα το Ισραήλ. Σε ποιες αγορές πιστεύετε ότι θα πρέπει να κινηθεί η Χαλκιδική;

Ούτως ή άλλως, ο τουρισμός είναι μια δυναμική κατάσταση που δεν επιτρέπει πολλές προβλέψεις, καθώς οι παράγοντες που τον επηρεάζουν είναι πολλοί. Επίσης, η Χαλκιδική έχει μέρη και υπηρεσίες για όλα τα βαλάντια, οπότε είναι λάθος να ομαδοποιείται ως προορισμός.

Παρ’ όλα αυτά, αποδεδειγμένα με τα χρόνια έχει αναπτύξει ισχυρούς δεσμούς με κάποιες αγορές, όπως είναι τα Βαλκάνια και η Κεντρική και Δυτική Ευρώπη.

Το ζητούμενο είναι αφενός πώς θα ενισχύσει αυτούς τους δεσμούς, προσεγγίζοντας και τις παρυφές των Βαλκανίων (δηλαδή, χώρες που βρίσκονται σε οδική απόσταση εννέα ωρών). Αφετέρου, πώς θα επεκταθεί και σε κάποιες αγορές όπου δεν είναι ακόμη τόσο καλά συνδεδεμένη, όπως για παράδειγμα η Σκανδιναβία. Προς αυτήν την κατεύθυνση σίγουρα θα βοηθήσει και η ενίσχυση των αεροπορικών συνδέσεων, οι οποίες βελτιώνονται χρόνο με τον χρόνο.

ΕΜΕΙΣ, ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΑΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΥΜΕ ΚΥΡΙΩΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ. ΠΩΣ, ΔΗΛΑΔΗ, ΝΑ ΚΑΛΩΣΟΡΙΖΟΥΝ ΜΕ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΕΝΑΝ ΠΕΛΑΤΗ, ΠΩΣ ΝΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΠΩΣ ΝΑ ΑΠΑΝΤΟΥΝ ΣΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ. ΕΙΝΑΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΟΜΩΣ, ΑΝ ΛΕΙΠΟΥΝ, ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΕΣ ΝΑ ΕΠΗΡΕΑΣΟΥΝ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΤΗ ΔΙΑΜΟΝΗ ΤΟΥ ΠΕΛΑΤΗ. ΑΛΛΩΣΤΕ, ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΑ ΚΑΝΟΥΝ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΟΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ.

Βλέπουμε ότι ανοίγουν συνεχώς νέα καταλύματα, ειδικά στην περιοχή της Κασσάνδρας. Ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά τους; Είναι πεντάστερα ξενοδοχεία ή μικρά μπουτίκ ξενοδοχεία;

Αυτήν τη στιγμή πραγματοποιούνται επενδύσεις σε όλους των τύπων των καταλυμάτων, δείχνοντας ότι η περιοχή στις δύο χερσονήσους και στην προ του Άθω περιοχή έχει ακόμη αναξιοποίητη δυναμική. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η εναλλακτική διαμονή, με τα υπάρχοντα κάμπινγκ να βελτιώνουν συνεχώς τις παροχές τους και να προστίθενται και νέα στον χάρτη, κυρίως στην κατηγορία του πολυτελούς κάμπινγκ. Βασικό χαρακτηριστικό όλων των καταλυμάτων είναι ότι προσπαθούν, καθένα στην κλίμακά του, να ενσωματώσουν όλες τις σύγχρονες τάσεις του τουρισμού, όπως για παράδειγμα η ενεργειακή απόδοση των εγκαταστάσεων.

Γνωρίζοντας ότι η εταιρεία σας προσφέρει και υπηρεσίες εκπαίδευσης προσωπικού, θα ήθελα μας μας πείτε ποια είναι τα πρώτα μαθήματα που χρειάζεται ένα ανειδίκευτο προσωπικό, για να υποστηρίξει σωστά ένα κατάλυμα. Ποια είναι τα απαραίτητα στοιχεία που θα πρέπει να διαθέτει;

Κατ’ αρχάς, να διευκρινίσουμε εδώ ότι έλλειψη υπάρχει όχι μόνο σε εξειδικευμένο προσωπικό Ελλήνων, αλλά και σε ανειδίκευτο εγχώριο προσωπικό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα κάθε χρόνο –και εδώ, στη Χαλκιδική– να αυξάνονται οι εισαγωγές εποχικών υπαλλήλων, οι οποίοι απασχολούνται κυρίως σε υποστηρικτικές δουλειές, όπως, φερ’ ειπείν, το καθάρισμα. Όπως καταλαβαίνετε, άλλο είναι να δείχνεις σε έναν άνθρωπο πώς καθαρίζεται ένα δωμάτιο και άλλο να του μαθαίνεις τα βασικά των κρατήσεων. Πολλώ δε μάλλον, όταν αρκετοί μιλούν και ελάχιστα Αγγλικά.

Εμείς, σε αυτήν τη δεύτερη χρονιά μας, εκπαιδεύουμε κυρίως υπαλλήλους υποδοχής. Πώς, δηλαδή, να καλωσορίζουν με χαμόγελο έναν πελάτη, πώς να παίρνουν τα στοιχεία του και πώς να απαντούν στο τηλέφωνο. Είναι βασικές γνώσεις που όμως, αν λείπουν, είναι ικανές να επηρεάσουν αρνητικά τη διαμονή του πελάτη. Άλλωστε, τα μέρη τα κάνουν πιο πολύ οι άνθρωποι και λιγότερο οι εγκαταστάσεις.

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να διαβάσετε την Πολιτική απορρήτου.

Ρυθμίσεις Cookies

Παρακάτω μπορείτε να επιλέξετε ποια cookies θα επιτρέψετε σε αυτή την ιστοσελίδα. Πατήστε στην αποθήκευση ρυθμίσεων για να εφαρμόσετε την επιλογή σας.

ΛειτουργικάΗ ιστοσελίδα για να δουλέψει χρησιμοποιεί κάποια απαραίτητα λειτουργικά cookies.

ΣτατιστικάΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για στατιστικούς σκοπούς, ώστε να μπορούμε να βελτιώσουμε το περιεχόμενο που σας προσφέρουμε.

Κοινωνικά ΔίκτυαΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies από τα κοινωνικά δίκτυα, ώστε να μπορούμε να σας δείξουμε περιεχόμενο από πλατφόρμες όπως το YouTube και το FaceBook. Αυτά τα cookies μπορεί να καταγράφουν τα προσωπικά σας δεδομένα.

ΔιαφημίσειςΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για διαφημιστικούς σκοπούς, ώστε να μπορούμε να σας προσφέρουμε περιεχόμενο που σας ενδιαφέρει. Αυτά τα cookies μπορεί να καταγράφουν τα προσωπικά σας δεδομένα.

ΆλλαΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί και ορισμένα cookies από υπηρεσίες που δεν εμπίπτουν στις παραπάνω κατηγορίες