fbpx
ΑρχικήLIFEΤαξίδιΣτα σκαριά ένα νέο resort στην Καβάλα, με το βλέμμα στην Αμφίπολη

Στα σκαριά ένα νέο resort στην Καβάλα, με το βλέμμα στην Αμφίπολη

Το «Alexandrou Chora Project», μια επένδυση ύψους 50 εκατ. ευρώ, φιλοδοξεί να φέρει χιλιάδες τουρίστες στο «Costa Ofrynio», κοντά στην Αμφίπολη.

- Advertisment -

Σε μια έκταση 175 στρεμμάτων, δίπλα στην παραλία Οφρυνίου Καβάλας (γνωστή και ως Τούζλα), η πανδημία δεν έχει σταματήσει τη… μεταμόρφωση. Παρά τις δύσκολες συνθήκες λόγω λόκντάουν, που αρχικά προκάλεσαν σημαντικές καθυστερήσεις και αλλαγές, το νερό μπήκε ξανά στ’ αυλάκι και συνεχίζονται οι πρώτες εργασίες για την υλοποίηση μιας τουριστικής επένδυσης προϋπολογισμού 50 εκατ. ευρώ, που αναμένεται να ολοκληρωθεί ώς το 2026-2028. Στόχος της; Να επανατοποθετήσει την περιοχή στην παγκόσμια αγορά τουρισμού ως «Costa Ofrynio», μέσω της δημιουργίας τού τουριστικού συγκροτήματος «Alexandrou Chora Project» από τον επιχειρηματικό όμιλο Kourtidis Group.

Το συγκρότημα θα περιλαμβάνει δύο ξενοδοχεία συνολικής δυναμικότητας τριακοσίων κλινών, ένα τουριστικό χωριό σε έκταση 85 στρεμμάτων και ένα μεγάλο ιστορικό πάρκο με θέμα τον Μέγα Αλέξανδρο. Οι νέες τουριστικές υποδομές, σε συνδυασμό με την εκστρατεία τουριστικής προβολής τής περιοχής, που πραγματοποιεί από 1ης Φεβρουαρίου ο όμιλος στην Κεντρική και τη Βόρεια Ευρώπη, εκτιμάται ότι θα προσελκύσουν στο Οφρύνιο πολλές χιλιάδες τουρίστες.

Μάλιστα, στόχος είναι το θεματικό πάρκο για τον Μέγα Αλέξανδρο, που θα δημιουργηθεί εντός του συγκροτήματος (και εκτιμάται ότι θα προσελκύει 100.000 επισκέπτες ετησίως – μαθητές, οικογένειες και τουρίστες), να συνδέεται απόλυτα με τον κοντινό αρχαιολογικό χώρο τής Αμφίπολης. Προς την κατεύθυνση αυτή ετοιμάζονται ήδη σχετικές προτάσεις προς τα υπουργεία Πολιτισμού και Τουρισμού.

Πάνω από 2.000 θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή

Η επένδυση εκτιμάται ότι θα ανοίξει τετρακόσιες θέσεις εργασίας, όταν το συγκρότημα αρχίσει να λειτουργεί. Παράλληλα, πάνω από 2.000 άνθρωποι υπολογίζεται ότι θα εργαστούν στην κατασκευαστική φάση, κατά τη διάρκεια της οποίας θα δημιουργηθεί αντικείμενο για δεκάδες επιχειρήσεις.

Πέρα από το αμιγώς επιχειρηματικό κομμάτι, το όραμα του προέδρου τού Kourtidis Group, επιχειρηματία Νίκου Κουρτίδη, είναι ο τόπος του, «η αγαπημένη Τούζλα» και η ευρύτερη περιοχή με τα «κρυμμένα απίστευτα και ξεχωριστά μυστικά», όπως την περιγράφει, να γνωρίσει –χάρη και στην «Alexandrou Chora»– εντυπωσιακή ανάπτυξη, «με απόλυτο σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον και τη φυσιογνωμία τής περιοχής».

«Επενδύουμε σ’ αυτόν τον τόπο όχι επειδή έτυχε ούτε επειδή ήταν η μόνη επιλογή που είχαμε. Επενδύουμε επειδή τον αγαπάμε, τον πιστεύουμε και τον πονάμε. Λατρεύουμε τη φύση τής περιοχής και πιστεύουμε ότι είναι μοναδική. Αυτά τα πιστεύω μας θα αποτυπωθούν και στην επένδυση», σημειώνει χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι ουδεμία παρέμβαση –από την αρχιτεκτονική και το ύψος των κτισμάτων μέχρι το τελευταίο φυτό– θα είναι τυχαία.

Ο κ. Κουρτίδης εκφράζει τη βεβαιότητα ότι, χάρη στο πρότζεκτ, η ανάπτυξη της περιοχής συνολικά θα είναι εντυπωσιακή και θα γίνεται αισθητή με τη σταδιακή εξέλιξη των φάσεων του συνολικού έργου: «Υπάρχουν πολλά παραδείγματα στην Ελλάδα όπου αντίστοιχα ή ανάλογα έργα ουσιαστικά μεταμόρφωσαν τις περιοχές όπου υλοποιήθηκαν», επισημαίνει.

Γνωστοποιεί, δε, ότι ήδη ξεκίνησε «μια τεράστια τουριστική καμπάνια για την περιοχή, που σχεδιάστηκε και θα υλοποιηθεί εξ ολοκλήρου από τον όμιλο». Ήδη από τον Ιανουάριο η καμπάνια «τρέχει» στα Βαλκάνια, ενώ από 1ης Φεβρουαρίου βρίσκεται σε εξέλιξη και στις βασικές αγορές-στόχους τής Ευρώπης.

Οι επτά πρώτες αγορές-στόχοι

Η Κεντρική και η Βόρεια Ευρώπη είναι, κατά τον κ. Κουρτίδη, η βασική αγορά τού νέου μεγάλου πρότζεκτ: «Το Βέλγιο, η Ελβετία, η Ολλανδία, η Γερμανία, η Σουηδία, η Νορβηγία και η Δανία είναι οι επτά πρώτες αγορές, στις οποίες θα επικεντρωθούμε επικοινωνιακά», εξηγεί.

Ωστόσο, εξίσου δελεαστική εκτιμάται πως είναι η περιοχή και για τον εσωτερικό τουρισμό: «Απέχουμε μόλις 47 λεπτά από τη Θεσσαλονίκη – και, μάλιστα, αυτός είναι ένας χρόνος που, λόγω Εγνατίας Οδού, δεν επηρεάζεται με καθυστερήσεις από την κίνηση του καλοκαιριού. Σε συνδυασμό με τις τουριστικές υποδομές τής επένδυσης, θα δημιουργηθεί ένας νέος σπουδαίος προορισμός και για τον εσωτερικό τουρισμό», εκτιμά.

Το συγκρότημα θα περιλαμβάνει δύο ξενοδοχεία συνολικής δυναμικότητας τριακοσίων κλινών, ένα τουριστικό χωριό σε έκταση 85 στρεμμάτων και ένα μεγάλο ιστορικό πάρκο με θέμα τον Μέγα Αλέξανδρο.

Το χρονοδιάγραμμα του έργου

Την ώρα της συζήτησης με τον κ. Κουρτίδη, στο ηλιόλουστο εν μέσω Φεβρουαρίου Οφρύνιο οι εργασίες για τη δημιουργία τού συγκροτήματος –χωματουργικές και έργων υποδομής– βρίσκονται σε εξέλιξη. Παράλληλα, έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες των οδικών κόμβων, «τρέχουν» και ολοκληρώνονται όλες οι διαδικασίες των σχετικών αδειοδοτήσεων και έχουν μπει στην τελική φάση όλα τα τεχνικά/αρχιτεκτονικά σχέδια.

Εντός του 2021 αναμένεται να αρχίσει η πρώτη φάση υλοποίησης του έργου, με το πρώτο ξενοδοχείο, το «Alexandrou Chora Resort». Κατά τον κ. Κουρτίδη, αν η σχετική άδεια εκδοθεί, όπως αναμένεται, ώς τον Μάιο, το πρώτο ξενοδοχείο θα λειτουργεί το 2022.

Οι εργασίες για το δεύτερο ξενοδοχείο, το οποίο θα παρέχει υπηρεσίες ευεξίας και spa, αλλά και για το τουριστικό χωριό αναμένεται να εκκινήσουν το 2022. «Για το σύνολο της επένδυσης, βέβαια, υπολογίζουμε ότι θα χρειαστούν πέντε με επτά χρόνια», διευκρινίζει.

Παράλληλα, η περιβαλλοντική μελέτη έχει κατατεθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες και αναμένεται στο αμέσως επόμενο διάστημα η έγκριση της πρώτης φάσης, ενώ σύντομα ο όμιλος θα ανακοινώσει δύο σημαντικές δράσεις σχετικές με το περιβάλλον για την άνοιξη.

Ο επιχειρηματίας Νίκος Κουρτίδης, πρόεδρος τού Kourtidis Group.

Ανοιχτοί σε επενδυτικές συνεργασίες

Η επενδυτική πρόταση για τη δημιουργία του συγκροτήματος θα υλοποιηθεί με ίδια κεφάλαια, επιχορήγηση στο πλαίσιο του αναπτυξιακού νόμου 4399/2016 και δανεισμό από την Τράπεζα Πειραιώς. «Παράλληλα, το πρότζεκτ έχει ήδη προσελκύσει κρούσεις από επενδυτές σημαντικών ή μικρότερων μπάτζετ από Ελλάδα και Κύπρο και είμαστε ανοιχτοί να πληροφορήσουμε όποιον ενδιαφέρεται», διευκρινίζει ο κ. Κουρτίδης.

Τρισδιάστατα και κινούμενα εκθέματα στο θεματικό πάρκο

Περισσότερους από 100.000 επισκέπτες ετησίως εκτιμάται ότι θα προσελκύει το θεματικό πάρκο για τον Μέγα Αλέξανδρο. Όπως εξηγεί ο Γρηγόρης Αβανίδης (εκ μέρους της ομάδας των Dream Workers, που το σχεδιάζει), το πάρκο θα αναπτυχθεί σε έκταση 40 στρεμμάτων, ενώ ο στεγασμένος χώρος του θα είναι συνολικά 1.800 τετραγωνικά, χωρισμένος σε τρία αυτόνομα κτίρια. Σημαντικό τμήμα τής διαδρομής των επισκεπτών θα αναπτυχθεί στον εξωτερικό χώρο, όπου θα κυριαρχούν τρισδιάστατα και κινούμενα εκθέματα. Γενικά, το πάρκο θα περιλαμβάνει πρωτότυπες ιδέες, βασισμένες κυρίως στην τεχνολογία.

«Η ‘εμπειρία τής επίσκεψης’ είναι η φράση-κλειδί που περικλείει ολόκληρη την ουσία τού σχεδιασμού για το πάρκο», σημειώνει και προσθέτει ότι για τη δημιουργία του πάρκου εργάζεται επιστημονική ομάδα, «που απαρτίζεται ίσως από τους πιο σπουδαίους έλληνες καθηγητές και ιστορικούς». Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Προηγούμενο άρθρο
Επόμενο άρθρο

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να διαβάσετε την Πολιτική απορρήτου.

Ρυθμίσεις Cookies

Παρακάτω μπορείτε να επιλέξετε ποια cookies θα επιτρέψετε σε αυτή την ιστοσελίδα. Πατήστε στην αποθήκευση ρυθμίσεων για να εφαρμόσετε την επιλογή σας.

ΛειτουργικάΗ ιστοσελίδα για να δουλέψει χρησιμοποιεί κάποια απαραίτητα λειτουργικά cookies.

ΣτατιστικάΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για στατιστικούς σκοπούς, ώστε να μπορούμε να βελτιώσουμε το περιεχόμενο που σας προσφέρουμε.

Κοινωνικά ΔίκτυαΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies από τα κοινωνικά δίκτυα, ώστε να μπορούμε να σας δείξουμε περιεχόμενο από πλατφόρμες όπως το YouTube και το FaceBook. Αυτά τα cookies μπορεί να καταγράφουν τα προσωπικά σας δεδομένα.

ΔιαφημίσειςΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για διαφημιστικούς σκοπούς, ώστε να μπορούμε να σας προσφέρουμε περιεχόμενο που σας ενδιαφέρει. Αυτά τα cookies μπορεί να καταγράφουν τα προσωπικά σας δεδομένα.

ΆλλαΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί και ορισμένα cookies από υπηρεσίες που δεν εμπίπτουν στις παραπάνω κατηγορίες