Από τα τέλη του 19ου αιώνα, όταν λειτούργησε το πρώτο εργοστάσιο επεξεργασίας βαμβακιού (το ιστορικό νηματουργείο Λόγγου, Κύρτση και Τουρπάλη), και για περισσότερο από 100 χρόνια η Νάουσα υπήρξε ένα από τα σημαντικότερα κέντρα της ελληνικής και ευρωπαϊκής κλωστοϋφαντουργίας. Μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του 1980, η βιομηχανία ήταν το βασικό της στήριγμα. Σήμερα αυτό το παρελθόν αντικατοπτρίζεται κυρίως στα βιομηχανικά κτήρια που στέκουν ακόμη – κάποια από αυτά αποκτούν νέα ζωή ως χώροι πολιτισμού. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το Κέντρο Βιομηχανικής Κληρονομιάς ΕΡΙΑ, που φιλοξενεί εκθέσεις και δράσεις με ιστορικό και καλλιτεχνικό χαρακτήρα.
Αν και η εποχή της βιομηχανικής ακμής έχει παρέλθει, η Νάουσα επαναπροσδιορίζεται: επενδύει στις υποδομές, τον τουρισμό και τον πολιτισμό. Από τη μία πλευρά εξελίσσει τις βασικές υποδομές της κι από την άλλη μεταμορφώνεται σε έναν προορισμό τεσσάρων εποχών.

Νέα αρχή με επίκεντρο το ξενοδοχείο «Βέρμιον»
Η προσπάθεια επανεκκίνησης περνά από το ιστορικό δημοτικό ξενοδοχείο «Βέρμιον», ένα τριάστερο κατάλυμα με 70 δωμάτια, που σταμάτησε να λειτουργεί το 2016. Το εμβληματικό κτήριο, χτισμένο λίγο έξω από την πόλη, θεωρείται «κλειδί» για την ανάδειξη της Νάουσας ως τουριστικού κόμβου.
Η δημοτική αρχή έχει θέσει ως προτεραιότητα την αναβάθμισή του. Ύστερα από μια μακρά διαδικασία εκκαθάρισης της παλιάς δημοτικής επιχείρησης, το ακίνητο επέστρεψε στον δήμο, ο οποίος ετοιμάζει διεθνή διαγωνισμό για να βρεθεί επενδυτής με όραμα και σχέδιο για τη μετατροπή του σε μονάδα τεσσάρων αστέρων. Με τεχνικό σύμβουλο τη Deloitte, ο διαγωνισμός θα ξεκινήσει σύντομα, ενώ θα στηθεί και εικονικό κέντρο πληροφόρησης για την καλύτερη προετοιμασία των ενδιαφερομένων. Ουσιαστικά αναζητείται εταίρος που θα καταθέσει ένα ουσιαστικό επιχειρηματικό σχέδιο, το οποίο θα λειτουργήσει ως βασική προϋπόθεση για τη συμφωνία. Η τοποθεσία του ξενοδοχείου (σε έναν τόπο μοναδικής φυσικής ομορφιάς) σε συνδυασμό με την απουσία άλλης πολυτελούς μονάδας στην περιοχήδημιουργούν ελπίδες για ισχυρό ενδιαφέρον από την τουριστική αγορά.
Ευεξία, σκι και πολιτισμός
Η τουριστική ενίσχυση της Νάουσας δεν σταματά στο ξενοδοχείο. Μεγάλη σημασία έχει και η διαδικασία αναγνώρισης των πηγών του Αγίου Νικολάου ως ιαματικών, η οποία θα ανοίξει τον δρόμο για τη δημιουργία κέντρου ευεξίας, εμπλουτίζοντας την ταυτότητα της περιοχής με ακόμα έναν θεματικό άξονα. Παράλληλα, προχωρά η μελέτη για την οδική ένωση των τριών χιονοδρομικών κέντρων – του Βόρα/Καϊμάκτσαλαν, των 3-5 Πηγαδιών και του Σελίου. Ο δήμος, σε συνεργασία με όμορους δήμους και περιφέρειες, θέλει να προσφέρει στους επισκέπτες τη δυνατότητα ενοποιημένων χειμερινών δραστηριοτήτων, καθώς η Νάουσα δείχνει να μπορεί να γίνει βάση για εκδρομές μιάμισης ώρας προς κάθε κατεύθυνση.
Σημαντική πτυχή του νέου αφηγήματος είναι και η αρχαιολογική ταυτότητα της περιοχής. Οι συνεχιζόμενες ανασκαφές στη Μίεζα, όπου ο Αριστοτέλης δίδαξε τον Μέγα Αλέξανδρο, ενισχύθηκαν με μια νέα προγραμματική σύμβαση με το υπουργείο Πολιτισμού. Στόχος, η ανάδειξη του αρχαιότερου γυμνασίου στον κόσμο, υπό την καθοδήγηση της αρχαιολόγου Αγγελικής Κοτταρίδη.
Μια πόλη ανθρώπινη, φιλική και ζωντανή
Για να καταστεί η Νάουσα πραγματικός προορισμός, χρειάζονται υποδομές που θα υποστηρίζουν την καθημερινότητα του επισκέπτη. Προς την κατεύθυνση αυτή, ο δήμος προχωρά στην ανάπλαση της πλατείας Καρατάσου, δημιουργεί δίκτυο πεζοδρόμων και σχεδιάζει μια πόλη πιο προσβάσιμη και φιλική. Μέσα σε αυτό το πολυδιάστατο τουριστικό μωσαϊκό, προστίθενται η οινική κουλτούρα του Ξινόμαυρου, η ντόπια γαστρονομία και τα παραδοσιακά έθιμα, όπως οι Μπούλες και οι Γενίτσαροι. Όλα αυτά συνθέτουν έναν τόπο που δεν χρειάζεται παραλίες για να είναι ελκυστικός – κάτι που υπογραμμίζει με χιούμορ και αυτοπεποίθηση το σύνθημα του δήμου: «Sorry… No beaches!».