Σε ράγες υλοποίησης εισέρχεται ο Flyover, ο εναέριος αυτοκινητόδρομος στην ανατολική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, περίπου δύο μήνες μετά την υπογραφή τής σύμβασης, στις 19 Δεκεμβρίου 2022. Στο αμέσως προσεχές διάστημα (και, ειδικότερα, εντός τού Μαρτίου) αναμένεται να στηθεί το βασικό εργοτάξιο, το οποίο είναι χωροθετημένο στον χώρο απέναντι από το νοσοκομείο «Παπαγεωργίου», ενώ θα ακολουθήσουν οι γεωτεχνικές έρευνες.
Καθ’ όλη τη διάρκεια των εργασιών θα ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για να μη μπλοκάρει η κυκλοφορία στον άξονα της περιφερειακής και οι χρήστες να εξυπηρετούνται όσο το δυνατόν καλύτερα. Υπενθυμίζεται ότι τα έργα έχει αναλάβει το σχήμα ΑΒΑΞ-Μυτιληναίος, με τη διάρκεια των εργασιών να έχει οριστεί σε 48 μήνες. Εφόσον, λοιπόν, τα έργα αρχίσουν φέτος, ο «εναέριος» αυτοκινητοδρόμος θα παραδοθεί στους οδηγούς το 2027.

Τι είναι ο Flyover
Ο εναέριος αυτοκινητόδρομος (Flyover) επί της ανατολικής πλευράς τής περιφερειακής Θεσσαλονίκης είναι ένα από τα δύο στρατηγικής σημασίας έργα που αναμένεται να διευκολύνουν τις μετακινήσεις των κατοίκων και των επισκεπτών της Θεσσαλονίκης (το έτερο έργο είναι το πολύπαθο μετρό, που αναμένεται να παραδοθεί σε κυκλοφορία στο τέλος τής τρέχουσας χρονιάς).
Το έργο θα έχει συνολικό μήκος 13 χλμ. και θα περιλαμβάνει την κατασκευή μίας υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου, μήκους περί τα 9,5 χλμ. (τέσσερα από τα οποία θα είναι σε συνεχή γέφυρα, εξ ου και η ονομασία «Flyover, καθώς στα μάτια τού οδηγού που θα κινείται στον δρόμο θα φαίνεται σαν να «ίπταται» ακόμη ένας άξονας). Η λεωφόρος θα διαθέτει, επίσης, εννέα ανισόπεδους κόμβους, οκτώ νέες γέφυρες και τρεις νέες σήραγγες.
Όπως εκτιμάται, με τον Flyover η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει έναν υψηλών προδιαγραφών οδικό άξονα που θα επιτρέπει στους οδηγούς να παρακάμπτουν εύκολα και με ασφάλεια τον αστικό ιστό. Επομένως, θα μειωθεί σε μεγάλο βαθμό ο όγκος των ΙΧ εντός τής πόλης, άρα και η κυκλοφοριακή συμφόρηση στους δρόμους της. Παράλληλα, οι οδηγοί θα απολαμβάνουν γρηγορότερη και ασφαλέστερη πρόσβαση προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», τη νότια Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική.
Το έργο αποτελεί το πρώτο οδικό έργο με σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) που θα κατασκευαστεί στη χώρα και ένα από τα μεγαλύτερα υπό κατασκευή έργα στη Θεσσαλονίκη τα επόμενα χρόνια. Εκτιμάται ότι, κατά την περίοδο κατασκευής του (διάρκειας τεσσάρων ετών), θα απασχοληθούν περισσότεροι από 1.000 εργαζόμενοι.










