Ένα νέο «παράθυρο» στην πρωτογενή παραγωγή και τη μεταποίηση των ελληνικών αγροδιατροφικών προϊόντων ανοίγει η ηλεκτρονική υπηρεσία greekfarms.gov.gr, η οποία τέθηκε σε λειτουργία πριν από μερικές ημέρες. Ο παραγωγός, ο έμπορος και ο μεταποιητής θα μπορεί να εισέρχεται στην πλατφόρμα, να δημιουργεί το προφίλ του και, μέσω της ιστοσελίδας, να προβάλλει τα προϊόντα που έχει προς πώληση σε ένα καταναλωτικό κοινό χωρίς σύνορα. «Είναι ένα ‘παράθυρο’ που δίνει τη δυνατότητα σε όλους, τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδος, να επισκέπτονται την εφαρμογή και να βλέπουν τα αγροδιατροφικά προϊόντα που παράγει η Ελλάδα» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Σκρέκας.
Εντός των επομένων ημερών θα είναι έτοιμη και η αγγλική έκδοση της ιστοσελίδας, κάτι που, σύμφωνα με τον κ. Σκρέκα, «θα βοηθήσει να επικοινωνήσουμε προς το εξωτερικό τι ακριβώς γίνεται στον πρωτογενή τομέα και στη μεταποίηση αυτών των προϊόντων στην Ελλάδα».
Στόχος αυτής της ψηφιακής πλατφόρμας είναι να μειωθεί ο κίνδυνος έλλειψης διατροφικών προϊόντων στα ράφια εξαιτίας της πανδημίας τού κορωνοϊού και των πιθανών εμποδίων που εγείρει στην εφοδιαστική αλυσίδα, ενώ από την άλλη τα εγχωρίως παραγόμενα αγροτικά προϊόντα μένουν αδιάθετα και καταστρέφονται. Παράλληλα, θα δίνεται η δυνατότητα στο σύνολο της ελληνικής παραγωγής –και ιδιαίτερα των νωπών και ευαλλοίωτων προϊόντων– να διατίθενται άμεσα στην αγορά, ώστε να εξασφαλιστεί η επάρκεια σε ποιοτικά ελληνικά αγροτικά προϊόντα.
Κάθε αγρότης θα έχει την προσωπική του ιστοσελίδα
«Κάθε παραγωγός θα έχει τη δική του ιστοσελίδα» δήλωσε ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, σημειώνοντας ότι «η καρτέλα κάθε παραγωγού θα μετατραπεί σε μια προσωπική ιστοσελίδα γι’ αυτόν». Αυτό, σύμφωνα με τον κ. Σκρέκα, θα έχει θετικό αντίκτυπο στους χρήστες τής πλατφόρμας, επειδή κάθε επισκέπτης από την Ελλάδα, αλλά και από χώρες τού εξωτερικού θα μπορεί να δει τα προϊόντα τα οποία προσφέρει προς πώληση και να επιλέξει αυτό για το οποίο ενδιαφέρεται.
Πώς λειτουργεί
Κατά την είσοδό του στην εφαρμογή, το φυσικό ή το νομικό πρόσωπο θα καταχωρίζει τα προϊόντα του, θα αναγράφει την τιμή τους (εφόσον το επιθυμεί), τις ποσότητες, τα ποιοτικά χαρακτηριστικά τους, θα έχει προσθέσει και φωτογραφίες τους, ενώ θα δίνεται η δυνατότητα αναθεώρησης και αλλαγών οποιαδήποτε στιγμή. Μάλιστα, μέσα στο αμέσως προσεχές διάστημα κάθε παραγωγός θα μπορεί να ανεβάζει βίντεο και link από τη φάρμα του, ώστε ο υποψήφιος αγοραστής να βλέπει από πού προέρχεται το προϊόν το οποίο θα αγοράσει.
Από την πλευρά του, ο χονδρέμπορος έχει τη δυνατότητα να αναζητά προϊόντα με βάση την κατηγορία, τον τύπο, το είδος, τις πιστοποιήσεις, τη γεωγραφική περιοχή παραγωγής και διάθεσης, να συλλέγει πληροφορίες και να επικοινωνεί με τον παραγωγό, ομάδα παραγωγών ή συνεταιρισμό για τις ποσότητες, τη διαθεσιμότητα και άλλες εμπορικές προδιαγραφές.
Μέσω της εφαρμογής, οι εμπορικές επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να αναζητήσουν τόσο την κατηγορία όσο και το είδος τού προϊόντος που ψάχνουν σε πραγματικό χρόνο, ενώ μπορούν να εντοπίζουν τη διαθέσιμη παραγωγή και με βάση γεωγραφικά κριτήρια, για την καλύτερη οργάνωση των αγορών τους και της μεταφοράς.
Οι καταναλωτές, από την πλευρά τους, θα εισέρχονται στην υπηρεσία ελεύθερα, χωρίς να απαιτείται εγγραφή, μπορώντας έτσι να έχουν άμεση επαφή με τους παραγωγούς και τα προϊόντα τους. Στην πραγματικότητα, ο επισκέπτης θα βλέπει τι θέλει και θα το παίρνει.
Πώς θα γίνεται η πρόσβαση
Προκειμένου ένας αγρότης ή ένα νομικό πρόσωπο να εισέλθει στην εφαρμογή, θα πρέπει να δημιουργήσει προφίλ χρησιμοποιώντας τους κωδικούς τού TAXISnet. Χρήση τής πλατφόρμας μπορούν να κάνουν αγρότες που είναι ήδη εγγεγραμμένοι στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων (ΜΑΑΕ) του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, αλλά και συνεταιρισμοί εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Αγροτικών Συνεταιρισμών και άλλων Συλλογικών Φορέων.
Οι έμποροι που είναι εγγεγραμμένοι στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ), για να εισέλθουν στην πλατφόρμα, θα πρέπει να δώσουν τους κωδικούς TAXISnet του ΑΦΜ τής εμπορικής τους δραστηριότητας.
Προσφορά εργασίας
Πέρα από τη διαφήμιση και προώθηση των προϊόντων τους, όλοι όσοι έχουν εγγραφεί στη συγκεκριμένη εφαρμογή θα μπορούν να αναρτούν «αγγελίες» εργασίας για την εξεύρεση προσωπικού. Αυτό θα έχει διπλό όφελος, καθώς θα δίνει τη δυνατότητα στον παραγωγό να αναρτά τις τρέχουσες ή μελλοντικές ανάγκες του σε προσωπικό. Αντίστοιχα, όποιος ενδιαφέρεται να απασχοληθεί στον πρωτογενή τομέα θα μπορεί να εισέρχεται στην εφαρμογή και να αναζητεί ευκαιρίες εργασίας στην περιοχή του ή στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Διασύνδεση του πρωτογενή τομέα με τουρισμό και γαστρονομία
Η ανάπτυξη της εφαρμογής δεν σταματάει εδώ. Αρχικά, χρειάζεται οι αγρότες να μπουν στην εφαρμογή και να αρχίσουν να καταχωρίζουν τα προϊόντα τους, για να «γεμίσει», καθώς πρέπει να έχει περιεχόμενο.
Στα πλάνα τής κυβέρνησης και του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων βρίσκεται η διαφήμιση της υπηρεσίας σε χώρες τού εξωτερικού: «Θέλουμε σιγά σιγά να διαφημίσουμε αυτήν την ιστοσελίδα μέσα από πρεσβείες μας, μέσα από διεθνείς εκθέσεις σε όλο τον πλανήτη» επισήμανε ο κ. Σκρέκας, προσθέτοντας ότι «θέλουμε κάποια στιγμή να συνδεθεί τόσο με το τουριστικό προϊόν τής χώρας όσο και με την ελληνική γαστρονομία, για να τα αναδείξουμε ακόμη περισσότερο σε όλο τον κόσμο».









