Το επιχειρησιακό σχέδιο επανεκκίνησης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) σε συνδυασμό με τη συνεργασία με τα ΚΤΕΛ, μετά την κρίση τού κορωνοϊού, ήταν το αντικείμενο τηλεδιάσκεψης που είχε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, με τη διοίκηση του Οργανισμού, με τη συμμετοχή τού υφυπουργού, Γιάννη Κεφαλογιάννη, και του γενικού γραμματέα, Νίκου Σταθόπουλου.
Ο κ. Καραμανλής ζήτησε από τους συμμετέχοντες αναλυτική ενημέρωση σχετικά με:
- την πορεία εφαρμογής των μέτρων αντιμετώπισης της Covid-19,
- την οικονομική διαχείριση του οργανισμού σε σχέση με τη μείωση της επιβατικής κίνησης λόγω της πανδημίας,
- την πορεία τής συνεργασίας τού ΟΑΣΘ με τα ΚΤΕΛ,
- τη συντήρηση των οχημάτων,
- τον προγραμματισμό ενοικίασης λεωφορείων,
- την πορεία αναδιάρθρωσης του οργανισμού.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ, Γιώργο Σκόδρα, κατά τις ώρες αιχμής (06:00 – 10:00 και 14:00 – 18:00) κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη 295 λεωφορεία (220 οχήματα του ΟΑΣΘ και ακόμη 75 που προέκυψαν από τη συνεργασία με τα ΚΤΕΛ). Διαβεβαίωσε πως ο αριθμός των επιβατών ανά λεωφορείο δεν ξεπερνά τα 25 άτομα, όπως άλλωστε ορίζει και η σχετική πράξη νομοθετικού περιεχομένου, ενώ εφαρμόζονται κατά γράμμα οι οδηγίες προφύλαξης του ΕΟΔΥ για τους εργαζόμενους.
Σε ό,τι αφορά τα έσοδα του οργανισμού, αυτά είναι μειωμένα, με τη διοίκηση να ευελπιστεί για καλύτερα αποτελέσματα με τη σταδιακή άρση των μέτρων περιορισμού –όποτε αποφασιστεί– από την κυβέρνηση. Στόχος είναι περί τα μέσα Μαΐου, εφόσον αρθούν όλα τα μέτρα, να κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη έως και 350 λεωφορεία (αύξηση που θα βασιστεί στη συνεργασία με τα ΚΤΕΛ και στη βελτίωση της συντήρησης), ενώ το φθινόπωρο, με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για το leasing, στόχος είναι να φτάσουμε προοδευτικά στα 500 οχήματα.
Όπως είπε στους συμμετέχοντες στη τηλεδιάσκεψη ο κ. Καραμανλής, «ο ΟΑΣΘ γυρίζει σελίδα», ώστε σταδιακά να επανέλθει σε επίπεδο στόλου και συχνότητας υπηρεσιών στο 2014.