fbpx

Citymagthess.gr

Success story στα χρόνια τού κορωνοϊού; Ναι, γίνεται

Μοιραστείτε το

Στην κεντρική φωτογραφία: οι τρεις ιδρυτές τής θεσσαλονικιώτικης startup «Schoox».

Οταν η καινοτόμος εταιρεία «Schoox», με έδρα τη Θεσσαλονίκη, προσπάθησε το 2012 να «ξεκλειδώσει» την αγορά των ΗΠΑ, οι πιθανότητες δεν ήταν με το μέρος της… Στην αμερικανική αγορά των διαδικτυακών πλατφορμών εκπαίδευσης προσωπικού, όπου επιχειρούσε να εισέλθει, δραστηριοποιούνταν ήδη εκατοντάδες ανταγωνιστές, αρκετοί εκ των οποίων πολύ ισχυροί. Χρήματα δεν υπήρχαν. Για την ακρίβεια, από ένα σημείο και μετά τα μετρητά στο ταμείο δεν ήταν αρκετά ούτε για τα αεροπορικά εισιτήρια των ιδρυτών της, που έπρεπε να ταξιδέψουν στις ΗΠΑ προς αναζήτηση κεφαλαίων…

Στο «παρά πέντε», όμως, όταν χρήματα για άλλο ταξίδι στις ΗΠΑ δεν υπήρχαν, οι πιθανότητες «γύρισαν»: ένας επενδυτής έβαλε το πρώτο εκατομμύριο δολάρια και σήμερα η εταιρεία έχει 1.500 πελάτες (το 95% με έδρα στις ΗΠΑ και με παρουσία σε 120 χώρες), μεταξύ των οποίων ο κολοσσός ταχυμεταφορών FedeX, η αυτοκινητοβιομηχανία KIA (USA), η μεγαλύτερη αλυσίδα ταχυφαγείων παγκοσμίως, Subway, και η RΕ/MAX (real estate).

Ο «ελληνικός τρόπος» κάνει θαύματα

H «Schoox» απασχολεί 110 άτομα, εκ των οποίων τα 70 στη Θεσσαλονίκη (για την ανάπτυξη προϊόντος από εξειδικευμένους μηχανικούς) και τα υπόλοιπα στο Όστιν τού Τέξας (στο μάρκετινγκ και τις πωλήσεις). Εν μέσω πανδημίας και με την αμερικανική αγορά να αντιμετωπίζει μεγάλες προκλήσεις εξαιτίας τής Covid-19, ο συνιδρυτής (μαζί με τους Λευτέρη Ντουάνογλου και Βασίλη Λώλο) της εταιρείας, Κώστας Βασιλείου, δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι το «ελληνικό DNA» τής εταιρείας αποδεικνύεται αυτήν την εποχή σωτήριο.

«Ωριμάσαμε επιχειρηματικά στην Αμερική, κάτι που σημαίνει ότι εμπνεόμαστε από το αμερικανικό μοντέλο, έχουμε κρατήσει το ‘let’s do that!’ (‘ας το κάνουμε!’), ακόμη κι όταν υπάρχει μεγάλο ρίσκο. Η έμφαση, όμως, δίνεται πάντα στην υγιή ανάπτυξη, η οποία σέβεται καθημερινά τους πελάτες, τους επενδυτές και, κυρίως, τους ανθρώπους με τους οποίους συνεργαζόμαστε. Έχοντας ξεκινήσει εν μέσω κρίσης από μια χώρα όπως η Ελλάδα, γνωρίζουμε ότι τα πλεονεκτήματά μας βρίσκονται όχι στην ευκολία άντλησης κεφαλαίων, αλλά στη δημιουργικότητα, την καινοτομία, τη σκληρή δουλειά. Έτσι, καταφέραμε μέσα σε οκτώ χρόνια να αποκτήσουμε τεράστια πελατειακή βάση, έχοντας αντλήσει κεφάλαια μόλις 6 εκατ. δολαρίων, όταν μια εταιρεία με αντίστοιχη πορεία συνήθως ‘σηκώνει’ 30-40 εκατ.» εξηγεί.

Γροθιά στο στομάχι

Ο κ. Βασιλείου προσθέτει ότι το χρήμα με την έννοια της ύπαρξης μετρητών «στην άκρη» δεν είχε ποτέ στις ΗΠΑ την ίδια βαρύτητα που έχει στην Ελλάδα. Ο μέσος Αμερικανός θα ψάξει πώς θα επενδύσει το υστέρημά του – όχι πώς θα το αποταμιεύσει. Εν καιρώ κρίσεων, όμως, οι επενδύσεις συχνά χάνουν την αξία τους, με αποτέλεσμα, αν μείνει άνεργος, να βρίσκεται σε δεινή θέση. Αντίστοιχα, τα funds επιχειρηματικών συμμετοχών βρίσκονται σε δύσκολη θέση εισερχόμενα στα αχαρτογράφητα νερά τής κρίσης, έχοντας από τη μία ως στόχο τη διαφύλαξη των υπαρχουσών επενδύσεων τους και από την άλλη την προσπάθεια αποφυγής ενεργειών υψηλού ρίσκου, σύμφυτων με τη χρηματοδότηση startups. Το αποτέλεσμα είναι ότι τα κεφάλαια για startups θα λείψουν, αφού θα τηρηθεί στάση αναμονής: «Αυτό θα αποτελέσει γροθιά στο στομάχι για τις νεοφυείς επιχειρήσεις. Πιθανότατα θα υπάρξουν πολλές υποσχόμενες προσπάθειες, που θα καταρρεύσουν πριν καν γεννηθούν» εκτιμά.

Σε ό,τι αφορά ειδικά τη «Schoox», η οποία απευθύνεται σε εταιρείες με προσωπικό από 100 μέχρι 500.000 υπαλλήλους, οι οποίες επιθυμούν να εκπαιδεύσουν ηλεκτρονικά του υπαλλήλους τους, σημειώνει: «Λόγω Covid-19, οι πωλήσεις επιβραδύνονται, καθώς πολλές επιχειρήσεις παλεύουν για να επιβιώσουν: π.χ., ο κλάδος HORECA (ξενοδοχεία, εστιατόρια, κέιτερινγκ) στις ΗΠΑ θα χάσει, σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις, έως και το 75% του τζίρου του σε σχέση με πέρσι. Ταυτόχρονα, όμως, η ανάγκη για εξ αποστάσεως εκπαίδευση παραμένει ισχυρή και η στρατηγική μας να μην εστιάσουμε σε μόνον έναν κλάδο τής αγοράς αποδεικνύεται επιτυχής. Όταν η οικονομία σταδιακά επανεκκινήσει, θα γίνει ανακύκλωση προσωπικού, με αποτέλεσμα αυξημένες ανάγκες εκπαίδευσης. Συνεπώς, τα πράγματα αναμένεται να βελτιωθούν, αν δεν υπάρξει νέο lockdown, κάτι που θα ήταν Αρμαγεδδώνας γενικά για την οικονομία…».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Μοιραστείτε το

Κύλιση στην κορυφή

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να διαβάσετε την Πολιτική απορρήτου.

Ρυθμίσεις Cookies

Παρακάτω μπορείτε να επιλέξετε ποια cookies θα επιτρέψετε σε αυτή την ιστοσελίδα. Πατήστε στην αποθήκευση ρυθμίσεων για να εφαρμόσετε την επιλογή σας.

ΛειτουργικάΗ ιστοσελίδα για να δουλέψει χρησιμοποιεί κάποια απαραίτητα λειτουργικά cookies.

ΣτατιστικάΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για στατιστικούς σκοπούς, ώστε να μπορούμε να βελτιώσουμε το περιεχόμενο που σας προσφέρουμε.

Κοινωνικά ΔίκτυαΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies από τα κοινωνικά δίκτυα, ώστε να μπορούμε να σας δείξουμε περιεχόμενο από πλατφόρμες όπως το YouTube και το FaceBook. Αυτά τα cookies μπορεί να καταγράφουν τα προσωπικά σας δεδομένα.

ΔιαφημίσειςΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για διαφημιστικούς σκοπούς, ώστε να μπορούμε να σας προσφέρουμε περιεχόμενο που σας ενδιαφέρει. Αυτά τα cookies μπορεί να καταγράφουν τα προσωπικά σας δεδομένα.

ΆλλαΗ ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί και ορισμένα cookies από υπηρεσίες που δεν εμπίπτουν στις παραπάνω κατηγορίες